Din dag

Igår var de åtta som tävlade i Karlskrona. Idag får du sjunga ensam på din födelsedag. Jennifer Hanna Matilda. Bara din dag. Fast jag ska tänka lite på Henning Mankell och min bloggkompis Margareta Börjesson också. Grattis till dem också! Eftersom du spelade in denna låt igår passar det bra att lägga in det. Visst var jag duktig som lyckades både vara tyst och hålla mig undan så länge?

Klockan är bara sju. Du har beställt skönsång och uppvaktning på sängen klockan åtta. En hel timme kvar. Om jag skulle gå upp och titta på chokladmoussetårtan som du och lillasyster fixade helt själva igår. Ett litet…skulle inte märkas. 😉

24 thoughts on “Din dag

  1. Grattis Jennifer på födelsedagen och tack för din fina sång! Din röst är som en silverklocka och jag hoppas att du fortsätter att sjunga och blir till glädje för många!! Ja du får sträcka på dig Bosse och känna dig stolt!!

  2. Grattis Jennifer.. Både till att du fyller och till din härliga sångröst. Sjöng så klart att t o m jag (som hör lite dåligt) kunde njuta av orden också! Vad underbart med en sjungande och spelande dotter – hoppas dagen blir superduper fin!

    • Den blev jättefin. Tror att hon var riktigt nöjd. Är hon nästan varje dag annars med. Vi har blivit bortskämda med sången och uppträdanden i offentliga sammanhang så man tar lätt vissa saker för givna. Minns när hon var en pytteliten söt tjej som sjöng för fullsatta kyrkor vid ex. skolavslutningar. De flesta hörde henne men få såg henne. 🙂

    • Om inte Solveig har ljugit i snart arton år. Nu skrämde du mig. Hon är äckligt lik lantbrevbäraren vi hade när vi bodde på landet 1995. Han som så plötsligt bytte distrikt. Vet inte om jag vågar dra upp den historien ikväll när vi haft en sådan fin dag. 😀

  3. Någon skrev silverklocka här ovanför…precis vad jag tänkte när jag lyssnade. Sprött och fint sjöng din dotter och spelade piano jättefint. I mitt nästa liv ska jag absolut spela piano.
    Kram från Skogsfen.

    • Det finns mycket få saker i mitt liv jag ångrar. Sådana tankar kostar bara onödig energi. Men hade inte mamma tjatat så många gånger vid en tidpunkt, när jag inte ville lyssna med hjärtat och hjärnan, skulle jag spelat piano som mina två äldre syskon. Vi hade under hela min uppväxt ett piano på hemmaplan. För mig var det så många sporter som gällde. Endast godisskålen jag sett när jag följde med en gång till min brors pianofröken lockade.
      Med ett alias som Skogsfen borde du spela något slags instrument med stråke till.
      Kram från Ystad.

  4. Vilken otroligt klar och vacker röst Jennifer har. Säg grattis ifrån mig både till sång och födelsedag.

  5. Jättefint av Jennifer!
    Önskar henne all Lycka Till med Allt!
    Läste i kommentarsfälten att hon även sjungit i fullsatt kyrka.
    Vilket mod! Det hade jag inte vågat.
    Alla är glada att jag inte vågar det.. 🙂

    • Hon var djärvare förr. Inte rädd inför något framträdande. De sista gångerna har hon sagt att hon var jättenervös. När man är liten har man inte alltid vett att bli rädd eller nervös.
      Jag är inte alls glad. Du hade gärna fått ersätta minst två-tre stycken i lördagens lek i Karlskrona.

Kommentera

