Tävling – Bild TIO – Dags att rösta!!!

Tio

Bild TIO – Hotellsäng i Hjo.

Då har vi nått sista bilden och det är tävlingsdags. Du har sett vår äldsta dotter Jennifer sova lite varstans under tio bloggdagar. Skriv i en kommentar här under vilken bild som blev din favoritbild. Ska bli spännande att se vilken som vinner. En av er som lämnar en kommentar IDAG söndag vinner dessutom en Trisslott. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59. Själv har jag min egen favoritbild. Berättar vilken imorgon.

Närmaste blogginlägg:
Jag låter Jennifer dra vinnaren och redovisar resultatet imorgon.
På tisdag berättar jag vad vi gjort för något under ledigheten. (Definitivt inte legat på latsidan eller åkt skidor).
Fredagens kåseri ska handla om hur det är att leva med tre kvinnor.
Solveig ska återkomma som Gästbloggare nästa helg. Denna gång ska hon berätta om en annan av sina familjemedlemmar.
Själv håller jag på att skriva ner tre kåserier om tre olika kontakter med polisen som jag haft genom åren. Tror att jag ska lägga in dem under tre fredagar i rad.
Jag ser även fram emot att börja läsa mina favoritbloggar igen. De är numera många till antalet. Över femtio sist jag räknade. Just variationen fängslar mig. Ibland kan jag sitta länge och njuta av en fin bild. En del av Er bloggare är suveräna på att ta kort.
Önskar alla Er läsare en fin söndag.

40 thoughts on “Tävling – Bild TIO – Dags att rösta!!!

  1. Bild nr 3. Siestan på golvet hos farmor är bara helt underbar! Vilken sovställning…! Tack för underhållande bilder, bara du som kan komma på tanken att knåpa ihop en tävling av dessa sköna sovbilder… Du? Tittar du in snart hos mig? Du har något att hämta där…;-))

  2. Lustigt. Har alla bilderna här hemma men då är det små gossar som sover!! Bäst måste ändå vara att sova på pappa. Eller hur Jennifer?! Bild 7 alltså.

  3. Vilka härliga bilder! Jag lägger min röst på bild nr 6.
    Nu ska jag njuta av de sista timmarna av det här lovet – vart tog det vägen tro??
    Kram

  4. Jag röstar på bild nr 6 för att det är en underbar bild. Detta är ett bevis på att kreativitet tar mycket energi. Underbar bild, en av många. Jag tyckte det var svårt att välja.
    Kram

    • Förstår att det är svårt att välja även om jag har min favoritbild.
      Kreativitet tar på krafterna som du skriver. Oftast finns det inget längre mellanläge hos barn. De kan gå från full aktivitet till avslappnande sömn. Ljuvlig fas.
      Kram tillbaka.

  5. Alla bilderna är bedårande men jag lägger min röst på bild nummer två där Jennifer sover så gott hos sin morfar. Jag ser så mycket av min pappa och min äldsta dotter i den bilden ♥

  6. Ja du detta har inte varit lätt, alla foton har sin egen charm.
    Men bild nr: 3 fångar något, total avslappning och tillit i tryggt förvar hos farmor.
    Konstaterar att du/ni har en söt, trött och mycket tillitsfull tös.
    Kramar från Skogsfen.

  7. Alla bilder är charmiga och tagna i rätt sekund men jag går på känn och då röstar jag på bild nr 6 som jag tycker är helt underbar där hon somnat mitt i ritandet 😉

    Ha en fin söndag

  8. Spännande att se bilderna, men min favorit är nog (som många andra också verkar tycka) nummer 6. Det är fantastiskt att barn kan vara så inne i en aktivitet att de bara somnar på direkten.
    Måste också passa på att tacka för en trevlig och läsvård blogg. Ser verkligen fram emot nya inlägg!
    Båstadhälsningar till er alla!
    (Speciell hälsning till Solveig: Vi saknar dig!!!)

  9. Ursvårt att välja! Bilderna nr 5, 8 och 9 gillar jag mest. Måste jag absolut välja en av dem så blir det nog nr 9 🙂
    Ska bli kul att läsa dina inlägg här i bloggen igen. Hoppas du har en fin söndag! Kram!

    • Jag trodde att du skulle helgardera ett tag. 😀
      Va? Ska jag börja skriva? Jag trodde ni var nöjda med att slippa mina låååånga texter så ni fick vila era ögon. Vad ska jag göra med alla bilder jag tagit de senaste veckorna? Du ska veta att det var inte lätt för mig att få med alla grannar på tio bilder när de sover. Det krävdes en hel del fantasi och idérikedom från min sida. Stora läbbiga vakthundar slet i mina byxor. Det var riskabelt att klättra på stuprännor. Kallt att stå utanför fönster i snön. Psss! Säg inget till någon. Jag var supersmart och lånade ett par damstövlar i hallen. Läste senare i Ystad Allehanda att de letar efter en kvinnlig fönstertittare med skäggstubb. 😉

      • Ha ha! 😀 Kan se framför mig dig klättrandes på stuprännor och tak och annat med kameran i högsta hugg 😀 …fniss… 🙂 Tokstolle ! Vill hemskt gärna se de där bilderna OCH läsa dina långa inlägg 🙂 Kram!

  10. Vilka underbara bilder. Barn är allt för sköna. Gillar bilden med den utmattade cykelturen och den uttröttade kreatören. Men för mig är den självklara vinnaren nummer 9.

  11. Det är härligt att se dessa plötsliga insomningar, och ovanliga sovställningar!
    Det är också makalöst att tänka att den lilla mössprydda i allra första bilden inom en inte alltför avlägsen framtid kommer att sitta på sätet till vänster och ratta…
    Skulle jag välja roligaste bilden skulle det bli yogan (är även lite fascinerad av hur handduken/servetten kom in mellan sömntutan och mattan) eller pianostolen (snyggt med endast *en* strumpa dessutom).
    Men värmen i bilden det lilla pyret vilande på gamla trygga morfar med de stora händerna vinner för mig. Bild 2 alltså.

    • När jag tittar på bilderna känner jag precis det som du beskriver så bra i din kommentar. Är det den dockan som ska sitta bakom ratten och jag som ska sitta på platsen utan ratt? Tur att det finns papper som kan förhala… 🙂
      Den där ”handduken” måste ha trollats dit innan.
      Visst är det olika genre. Sötast, roligast osv.
      Har ni också en samling med liknande bilder?

  12. Underbara bilder allihop, en del udda sovställningar, en del trygga, en del till synes plötsliga. Verkar som om jag är den enda hittills som röstar på nr 5. Fastnade direkt för den bilden, den bara slog emot mig med en sådan glöd. Vilka härliga färger och färgstarkast av alla, lilla Jennifer mitt i. Visst sover man bäst ute i friska luften efter en härlig cykeltur. Tack till din dotter som ställde upp som sovande fotomodell.

  13. Jag vill inte välja bara en enda bild
    så jag diskvalificerar mej glatt och röstar på Bild 3, 6 och 9.
    3. En yogaposition som bidrar till att man blir piggare.
    6. Tona in sig på vad som ska göras, kreativ fokusering.
    9. Kombinerad stretch och power-nap, för den som har bråttom.

Kommentera

