Tävling – bild ETT; Zebra

ett

”Zebra” tillverkades mellan 1955-61, Gefle. Dekor; Eugen Trost.

 

Text för er som inte läste inlägget 22/3 eller deltog i ”Sovtävlingen” vecka 8 och känner igen mitt upplägg:  Jag kommer från och med 23/3 lägga in ett foto varje morgon i tio dagar.
Uppgiften är enkel. Den 1 april är tävlingsdag. Då har du sett tio av de 3 333 st kaffekopparna som stod i montrar på Lidéns Samlingsmuseum. Skriv i en kommentar denna dag vilken kopp du gillar bäst av de tio tävlande. Ska bli spännande att se vilken kopp som är populärast hos er. Själv gillar jag alla, men allra mest en som jag funderar på att ha med på mitt författarporträtt. En av er vinner dessutom en Trisslott.
OBS! Jag drar en vinnare av ALLA de som lämnat bidrag. Inte bara de som röstade på vinnarkoppen. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59 på kvällen. Jag svarar inte på några kommentarer på de första nio dagarna men ni får givetvis skriva om ni vill. Själv är jag fullt sysselsatt med saker som har med mitt manus att göra. Jag måste passa på när mina tre tjejer är hemma och kan utnyttjas i olika sammanhang. 🙂 Ha en fin dag! 😀

En sak till om kopparna: En fråga som vi fått hundratals gånger de sista åren. Var har ni gjort av alla koppar och andra samlingar? Vi ger samma svar till alla personer. De fyra S:en. Sparat, skänkt, sålt och slängt.

23 thoughts on “Tävling – bild ETT; Zebra

  1. Lycka till med manusarbetet! Hoppas ni har lite mera vår i luften än vad vi har här på ön, här är det väldigt ljust och luftigt om man säger så 😉

  2. Jag har nyss, för två veckor sen, kommit på att den här koppen tilltalar mig väldigt mycket. Väldigt!
    (Hoppar över tävlandet.) Jag hoppas verkligen att du är, eller ska, eller har varit ute idag. Underbart väder!
    Solig kram

  3. Ytterligare en morgon med rundläsande hos dig – jag inser att det finns massor av kul läsning. Jag får nog ta en dag med gott om tid och botanisera mig bakåt i din blogg! Ha en bra söndag!

  4. Vad härligt att vara uppslukad av manusarbete! Lycka till! Zebrakoppen är en av mina verkliga favoriter, men jag har tyvärr ingen. Hoppas ni har lite mer sol i Skåne än vad vi har! Stor kram!

    • Vi har både kaffekoppen och tekoppsvarianten. Jag skulle kunna tänka mig att ha ett helt dussin.
      Det är som att befinna sig i en helt annan värld. Det som är nytt nu på slutet är att det blivit ett teamarbete. Familjeprojekt. Roligt att få bolla idér och delegera vissa saker efter alla tusentals ensamma timmar.
      Kram

  5. Ja nu har jag sett alla koppar och den här blev en favorit redan från första stund. Stilren med den fina grafiska dekoren. Att den dessutom kommer från Gefle känns trevligt eftersom det är min födelseort. Glad Påsk

Kommentera

