Stort GRATTIS till Anne med e och till Zebra!

ett

Äntligen vaknade Jennifer och kunde dra en av de vikta lapparna i godisskålen. Hon läste Anne med e. Stort GRATTIS! Hoppas att du vinner på lotten som jag skickar till dig så fort jag fått ditt namn och din postadress. Jag ska gå in på din blogg men du kan få min adress här också. bosse.liden@telia.com
Tack för alla härliga kommentarer med åsikter och personliga minnen som ni frikostigt har delat med er av. Igår fick jag tid för att svara på dem.
Tänk att hela nio av de tio kopparna fick röster. Segraren Zebra var såklart i en egen klass med hela 37.5 % av era röster. Tvåan Sundborn fick 17 %.
Hoppas att ni alla haft en fin Påsk. Nu är det vardag igen. Men det går nästan alltid att göra vardagen till en fest om man ser det lilla i det stora. Svårast är det för dem som inte har hälsan intakt.
Tillägg efter önskemål: Den stackars koppen som inte fick några röster var brudbuketten från 1976.
Min största favorit av dessa tio var Blå Amanita. Jag hade skrivit det några gånger som svar på några kommentarer men naturligtvis borde jag skrivit det här också. Sorry!

18 thoughts on “Stort GRATTIS till Anne med e och till Zebra!

  1. Grattis Anne!!! Undrar bara en liten sak, vilken var din favorit Bosse?? Antingen har jag missat
    det eller så har du inte avslöjat det ännu. Den du skulle ha på omslaget.
    Ha d bäst!!
    Kram

    • Jag skrev det i några av alla kommentarer jag skrev men glömde bort att skriva det i själva inlägget. (har rättat till det nu) Den blå Amanitan kommer att synas på höger flik i boken liksom i Facebook och i andra sammanhang snart. Ska byta bort Ale Stenar gubben från i höstas. Zebra är också superläcker. Klar tvåa hos mig.
      Kram

    • Jag räknade med att den skulle ligga bra till när jag la in den som första kopp.

      Det såg mysigt ut fast en gurkbit ville rymma. I lä har vi också haft det skönt i solen idag. Jag började med lätt trädgårsarbete men halva vår lilla täppa är fortfarande vit av snö.

  2. Äntligen fick vi veta vilken som var din favorit! Förstod att det inte var den första och den sista utan att du hade gömt den lite i mitten! Din favvo är också jättefin och väldigt, väldigt tidlös! Skulle lika gärna vara designad idag! Ja, vad jag hade njutit att titta på kaffekoppar i muséet, förmodligen hade ni fått slänga ut mig… hahaha! Kul att era tjejer inte är för stora för äggjakt… Det går ju att sköta det lite diskret…

    Kraam
    Petronella

    • Den som väntar på något gott. 🙂 Sju tyckte jag var en bra siffra. Den röda Amanitan är inte dum den heller. Lite mer julaktig.
      Du kunde fått klippkort på museet.
      Har Fideli blivit tråkigt vuxen nu? Visst är det bra att man kan sköta vissa saker lite diskret. Fast jag hotar ibland med att lägga upp saker på bloggen. För en stund sedan tjuvlyssnade jag på en sak. Ropade upp i trappan… ”Det gör du inte pappa”, lät det tillbaka.

      • Hahaha! Ja, så är det, ibland hör man saker som man tänker… hmmmm…. Ja, lite så är det ju… 18 år är ju ändå 18 liksom. Fast inuti är de ju som 12. Helt klart.

        Kraam

  3. Fin kopp! Själv älskar jag mina Sundborn. Spännande att läsa om hur bokprojektet håller på att bli färdigt. Hoppas att allt går bra!

    • Sundborn kom på andra plats i tävlingen.
      Det är tur att jag inte räknat hur många timmar jag lagt ner på bokprojektet. Oftast har det varit en trevlig process. Allt som händer nu är helt nytt för mig. Långt ifrån själva skrivandet. För det är där jag egentligen trivs bäst. Ensam med mina tankar och mina låtsaskompisar. När jag har flow glömmer jag tid och rum. Plöstligt kan jag befinna mig i Spanien bland apelsiner och…:)

  4. Men SKRUTT också! Jag glömde alldeles bort att rösta, och zebrakoppen som var min solklara favorit!
    Nåååå ja, vad är väl en bal på slottet, en lott i koppen?
    Får istället glädjas över att din ”bloggpaus” är över:)
    Kram!

    • Det gick bra för Zebra ändå. Den krossade sina konkurrenter.
      Inte konstigt att du glömde. Du var ju lite sjuker.;) Hoppas att du är bättre nu. Vilken talang du visade upp på Bildlektionerna i skolan.
      Vi får se vad det blir för tävling vid nästa ”bloggpaus”.
      Kram

  5. Hej Bosse! Vill bara säga att min favorit var Mors Kopp. Min mormor hade något liknande. Jag träffade henne väldigt kort, vara bara tre år när hon gick bort. Men minns koppen. Konstigt. Må gott! //Camilla

Kommentera

