Snart kommer det att vara fullt med stora och små båtar igen

Ystad långbrygga

28 thoughts on “Snart kommer det att vara fullt med stora och små båtar igen

  1. Själv vill jag inte bli båtägare igen…men guu´ såå jag njuter av att vara vid sidan om båtlivet och ha det nära……
    Härliga tider stundar 🙂
    Ha det så gott
    Lollo

    • Jag vill heller inte vara båtägare, men jag kan förstå deras tjusning ibland. Som betraktare är det ett trevligt inslag.
      Vi är i startgroparna för att ännu en gång suga in oss av vårens underbara utbud på olika fronter. 🙂
      Kram

  2. Vilken underbar bild!!!! Vilken stämning där är i den 🙂 Kan tänka att det ser annorlunda ut
    om ett par veckor.
    Ha det härlig i solen!!!

  3. Jag tittade ut mot havet och långa bryggan när jag skulle hämta familjen på Sturup i söndags. Tänkte på hur trevligt det var både förra sommaren och i somras när vi åt glass och tittade på båtar och badande. Snart så.
    Solig kram!

  4. Ser helt underbart ut! Snart är det slut på friden… snart kommer alla turisterna i båt och med bil 🙂
    Boken om Ove var verkligen klart läsvärd, gillade den mycket – tack för tipset!
    Ha en bra kväll!
    Kram

    • Ända sedan jag halkade in på din blogg har jag tänkt tanken. Den kvinnan skulle varit intressant att läsa i en längre text. Kommer jag eller vi att få det? 🙂

      Det är mycket intressant att se sig om här på Blogglandia. Jag har träffat på en del riktigt duktiga kvinnor och en man som jag tror skulle kunna göra något riktigt bra om de tog sig tid till det. Extra spännande är att deras berättarstil kan spreta åt olika håll. Ett par av dem är även ganska lika. Några har ett vackert målande språk. Jag gillar att upptäcka personer som kanske inte ens själva begriper hur stor talang de besitter. Jag blir glad av att läsa deras inlägg på sina bloggar. Ofta har jag inte tid att kommentera. Skulle bara reprisera mig själv. Därefter är det en lång väg. Otroligt med slit. Många ensamma timmar framför en skärm. Samtidigt måste man ha en story att berätta. Mycket handlar om ett pusslande med tid som kanske inte finns. En del har småbarn. En sida av min personlighet brinner för min önskan att vissa gör ett allvarligt försök att skriva en roman eller berättelse. Beror naturligtvis till en stor del på att jag själv gjort denna långa resa snart. Men jag har älskat böcker sedan modersmjölken. När mamma berättade egna sagor. När min storebror läste första Femboken högt för mig. Minns än hur vi låg i hans säng och jag var verkligen där på den hemliga ön. Åt scooes. Bröt av en bit till Tim.
      Nu ska jag ut och lapa sol.

  5. En helt magisk bild! 🙂 Jag tycker om den här tiden på året. Tiden då våren tar sina första trevande steg och vi får en skymt av allt det vackra som väntar. Natur och människor som vaknar upp efter den långa mörka vintern. Och ljuset… det underbara ljuset som gör gott för både kopp och själ. Skåne innan turistsäsongen sätter fart. Tiden som är fylld med hopp och en känsla av att allt är möjligt. Jag är galet förälskad i den skånska våren helt enkelt! 🙂

    Ta hand om er där i söder!

    Kram Lotta

    • Skåne innan turistsäsongen sätter fart är verkligen en aptitretare inför vad som komma skall. Vet att du brukar göra dina roadtrips i helt rätt tidpunkt. Det är otroligt vackert och ni kommer fram överallt. Inga problem att stanna till. Visst är allt möjligt när ett helt smörgåsbord av frestelser dukas upp framför oss. Alldeles gratis. År efter år. Helt fantastiskt. Jag känner samma förälskelse i den skånska våren. Njuter sedan fram till mitten av oktober.
      Ha det bra med dina projekt.
      Kram Bosse

Kommentera

