Någon lyssnar på mig

DSCN8486

Någon lyssnar på mig. Som ett stort inbjudande grönt hav stod flaskan där när jag öppnade portarna till duschkabinen imorse. Med nyttiga oliver. Som är så nyttiga om jag bara håller munnen stängd. 🙂 Det står BALSAM med stora bokstäver med vit ram omkring.
Visst har jag muttrat några fraser. Munnen har glappat om ämnet. Även denna morgon. Vips hade Lizette förberett för mannen i huset. Ni som läste  https://bosseliden.wordpress.com/2013/02/28/kvinnligt-i-badrummet/ förstår mitt manliga dilemma. Där ser man. Det hjälper att hojta högt ibland. Vad gott jag doftar. Både här och där. Jag körde duschcreme med oliver också. I stället för den svarta som det står Men på och som jag brukar använda annars. Då är jag redo att möta världen. En vårlördag i Ystad. Som vi ska börja med att åka iväg på en tripp till tippen. Håll tummarna för oss. Nu vet vi VAR man slänger trädgårdsavfall. Vi vet att de öppnar klockan NIO på lördagarna. Vad kan gå fel?
Låt mig slippa skriva kåseriet ”Lantisar på tippen del tre”…
Ha en skön vårlördag. Solen lyser här. Hoppas solen lyser hos dig med. Tänk att det i så fall är samma sol. Märkligt.

18 thoughts on “Någon lyssnar på mig

  1. Inget kan gå fel! Du valde rätt, den svarta vädjade: Men Bosse! Du ignorerade. Rätt val, grönt ida’! Dagen har börjat bra.
    Var och När är mera av bra = bra frågor. Har du svarat på Hur? Annars är risken stor för ett tredje med lantisarna. Om du inte vill att det ska gå käpprätt åt….. Ja ja, svara bara på frågan, så går det käpprätt åt tippen och det kommer att gå bra ida’, så klart! Solen skiner ju och bilen startar väl… eller? Lycka till, lantisar!

  2. Naturprodukt tänker jag – både om det väldoftande och den som använde den gröna flaskan! Jag förstår att du känner dig nöjd och redo för en ny dag. Resan går till en icke väldoftande plats. Gör det ni ska och ge er därifrån kvickt! Även om ni denna gången gör allt ”rätt”! 🙂

    Solen skiner och det är plusgrader så snön får svårt att stå emot.
    Ha en härlig helg! Jag ska skriva mail till er.
    Kram!

    • Det är alltid skönt att få väck saker som samlat sig i garaget och de svarta säckarna i trädgården. Vi hade en ”välkomna våren städdag”. Vindstilla och varm sol när vi lastade bilen. Jackan åkte av. Premiärfika utomhus, sittandes i de nya möblerna på eftermiddagen.
      Tänk att snön är borta för er snart. Vi blev så glada för det personliga mailet. 😀
      Kram till er båda! Lycka till med ALLT!

    • Ledsen Pisan. Det gick bra där. Men i garaget kunde det gått riktigt illa. Hade jag fått den vassa grejen i huvudet eller ännu värre i ansiktet… usch vill inte tänka på det. Nu landade det en liten bit ifrån och livet gick vidare.
      Önskar dig en fin värkfri helg.
      Kram

Kommentera

