Ett år på mig

Sju kullar bort ska det ligga. Jag skulle hålla utkik efter en bro. Det sa mannen som viftade med en rödvit flagga i ena handen och en halväten pölse i andra. Jag har med kompass och jag har ett helt år på mig. Det är bara så svårt att se. Det rinner från ögonen. Ingen direkt livsfara. Det är ”Only teardrops”. Tur att jag har med proviant i ryggsäcken. Ha en skön Pingstdag. Jag ser en skog därborta. Hoppas det växer halvdanska Emmelie de Forest buskar. Eller är de halvsvenska? Vänta lite. Var de inte franska? Måste kolla i broschyren jag fick på Turistbyrån i Ystad.

Danmark

31 thoughts on “Ett år på mig

  1. Gröna kullar så långt ögat når – det bästa botemedlet mot stress och att ha ett helt år på sig är ju optimalt. Du är väl lycklig nu, tippade ju dessutom rätt på vinnare, själv hade jag Island som favvo.
    Skönt att vi har hunnit till andra halvan av maj.. men bråttom är det då inte. Tiden fick gärna stanna upp lite, om jag fick bestämma.. jag hinner inte med.. Ha en sprillande glad pingstsöndag!!

    • Det hade varit underbart om det gick att stanna tiden nu i naturen. Åtminstone sänka tempot.
      Jag fixade både Danmark (var inte ensam) och att Magdalena Forsberg skulle ha en stor chans att ta hem titeln i Mästarnas Mästare när jag såg säsongens startlista. På tiden att det blev en tjej. Jag som redan första säsongen höll stenhårt på att min favorit Malin Moström skulle få vinna finalen.

  2. Hahaha! Tokbosse är i farten! Jag säger också grattis till Danmark, även om jag tyckte Robin var superbra! Ha en fin Pingstdag, du med!

    Kraam
    Petronella

  3. Är du i Danmark? Liknar annars Brösarps backar :-). Fast lite större… eller?

    Vilken härlig Pingstdag det är! Pick Nick på Hinsholmen hägrar starkt.
    Önskar dig också en härlig Pingstdag!

  4. Det där ser avkopplande ut! Naturen är den bästa platsen för rekreation tänkte jag skriva men vid närmare eftertanke är den nog bäst för allt.
    Ha det fint!

    • Du har så rätt. Allt är så perfekt uträknat. År efter år. Ett helt gratis ”smörgåsbord” serveras oss som har tid, tar oss tid. Jag känner mig både liten och stor när jag försöker sätta in det i ett sammanhang. Mest ödmjuk.

  5. Hm.. vilken tur att jag fick en världskarta med DN igår så att jag kan hjälpa dej.
    Jag är bra på sånt. GPS är ju mitt mellannamn.
    Jodå.. Tycker mej se kinesiska muren där uppe till vänster och nere i dalen blommar japanska körbärsträd.. så det måste vara någonstans åt Asien till.
    Bergigt landskap..
    Nepal! Ja visst! Där har vi det. Nepal.
    Ja, vad härligt att kunna få hjälpa till.
    Oj.. nu hörde jag att Beckham slutar i PSG.. kanske behöver dom också hjälp..
    Min hjälp! 🙂

  6. Du tar inte den enklaste vägen ser jag, men den i särklass vackraste. På ett år bör du nog ändå hinna fram, tror jag. Ha en fin vecka.

  7. vilken härlig pingstbild och jag hade hoppats att Skåne var platt så att det skulle vara lätt löpt men jag får nog ändra fokus inför nästa års O-ringen 🙂
    ha en fortsatt trevlig pingst
    kram Åsa

    • Jag gissar på att O-ringen går längre upp i Skåne. Där är också backigt på många ställen med tanke på åsarna. Där borde du känna dig hemma med tanke på ditt förnamn. 😉 Det blir till att köra med mycket backträning. Du har gått om tid på dig.
      Kram Bosse

Kommentera

