Min långa väntan är över

När dörrklockan ringde vaknade jag tvärt. Jag trodde först att det var en av döttrarna som kom hem och väntade på att få höra ljudet av en nyckel. Då ringde det igen…
Det var ingen dotter med nyckel, men väl en mycket efterlängtad postbil. Den här gången var leveransen till SolBo Förlag. Det känns overkligt!
Nu har jag fyllt bokhyllorna med en och samma titel.
Du som vill veta mer om vad som gömmer sig innanför dessa pärmar kan klicka på ”Köp boken”. Där finns nu alla uppgifter som behövs för att bli ägare till ett exemplar av min debutroman.

Facis tre

 

79 thoughts on “Min långa väntan är över

  1. Det här är spännande tycker jag, hur spännande är det då inte för dig. Ja jag ser fram emot att få läsa , vända blad och läsa lite till

    • Det känns verkligen som ett spännande sommaräventyr. Mycket overkligt. Nästa år är kanske du och jag kollegor. 🙂 För om det är någon som kan skriva fängslande så är det ägaren till bloggen ”Min plats i solen.”
      Solkramar

  2. Grattis!!!!
    Vilken fantastisk känsla det måste vara att hålla sin egen bok i handen 🙂 Lycka till dig och din bok!
    Fira nu tillsammans med familjen och ha det gott!
    Christina

  3. Ett stort varmt grattis till dig Bosse! Underbart!
    Jag hade gått runt med ett glas vin och ett stoooort leende 🙂

    • Tack finalina73! Vad står 73 för? Förlåt. Är det skostorlek? 🙂 Sådant frågar man inte tjejer om. Jag får tänka tyst. Pojkvänner? Antalet bokprojektsidéer? Du ser. Jag har blivit lite knasig av alla böcker. 🙂 Värre än vanligt. Idag ska vi istället fira förlovningsdagen. Eller en kombination.

      • Antalet personligheter jag har 😉
        Åh grattis till förlovningsdag, en dag för sent!
        Vi ska ha lite fest idag och fira 40-årsdag, 6 månaders förlovning, 5 månaders samboskap och 1 år och 7 månaders förhållande. Heja livets alla firanden 🙂

  4. Meen, grattis Bosse! Kan du fatta att det ens är sant! Klart jag ska ha en bok! Ska beställa en och det ska bli så spännande! Kanske jag skriver en jag med… 🙂 Eller två…

    Kraam
    Petronella

    • Tack! Jag tycker att du ska skriva fem plus en. Så du kan skriva Till Y på en av de första sidorna och samtidigt vara rättvis. På sidan sju i min bok står det:
      Till Solveig, av miljoner anledningar. 😀
      Ha en fin helg. Blir det rabarbersaftkalas i lilla stugan?

    • Vilken lång resa det har varit med många småstopp på ibland okända stationer. Nu hoppas jag på ett trevligt sommartåg med mest rosor. Tjejen med eller utan lockar ska givetvis få ett signerat exemplar vid ett köp av ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Till skillnad från dig fick jag fint väder vid leveransen. Jag har tänkt på vad du skrev… och hoppades slippa busväder.
      Ha en fin helg. 🙂

  5. Å så läckert! Hur känns det, liksom inuti? Blundar du då och då, så att du kan öppna ögonen och se efter om de verkligen finns? Det hade då jag gjort! Massor med grattis till dig!
    Kram!

    • Olika känslor kommer och går. När jag lyssnade på Jennifers andra låt hon gjort helt själv blev jag så rörd. Alla tankar en tjej har i den åldern. Idag har jag och Solveig varit på en mysig utflykt där vi firat vår förlovningsdag. Andra fina saker som hamnar i fokus istället. Men visst är det tjusigt blått på bokhyllorna. Blev så glad för Åses fina inlägg om min bok på sin blogg. Tack själv för din fina måndagsblogg.
      Kram Bosse

  6. Härligt – grattis! Ska ta och kika på hur det går till att få ett ex hemskickat, men det får bli när jag kommer till Sverige, det känns lite enklare så…

  7. Eeeh något hände igår när jag skrev in kommentaren ser jag… 😉 Skickade ett STORT Grattis
    till att du äntligen har dina ord i din hand. Jag har redan satt in pengar och väntar nu bara på
    att den ska dimpa ner i min brevlåda 😉 Den kommer säkert att lämna fotspår efter sig den
    här boken 🙂
    Ha en härligt solig dag!!
    Kramen

    • Din kommentar finns kvar. Fast på ett annat ställe. 🙂
      Dina pengar har landat på vårt konto. Om posten sköter sig har du boken i din brevlåda på måndag. Min önskan är att den lämnar fotspår efter sig. Inga elaka grova vinterskorspår eller stilettvassa varianter. 😉
      Önskar dig en fin helg

      • Haha, ja jag såg att fingrarna, vi skyller på dem, egentligen var det väl det där kontoret där uppe som inte funkade 😉 Så spännande det ska bli!!!
        Ha en fortsatt härlig helg 🙂

      • Den som jobbar på mitt kontor har åkt på semester. Där är aldrig någon hemma. 🙂
        Din bok är inlämnad. Du bör ha den på måndag. Idag har jag läst igenom en ”ny” Mina fotsteg i ditt hjärta. Vilken härlig känsla det var att kunna koppla av i solstolen och läsa som vanligt. Hittade inga fel. Så skönt att slippa leka leken titta på varje tecken, ord, mening osv.
        Dags att sova en stund
        Godnatt.

  8. Hej Bosse.
    Än en gång ett stort grattis. Hoppas att mitt mail gick fram. Av misstag använde jag mitt gamla e-postkonto. Kan inte se om det skickades. Om inte hör av dig.
    Kerstin

    • Tusen tack! Allt är okej. Vi har flera gröna bokpåsar som ska iväg. En av dem ska åka till västkusten, närmare bestämt till Skummeslövsstrand. Tyvärr är det helg. Hoppas ändå att du ska få boken på måndag.
      Trevlig helg. Hälsa till Wille.

  9. Grattis! Så härligt det måste kännas och vilken fantastisk känsla att ställa upp dem i bokhyllan 🙂
    Underbart!
    Nu ska jag beställa!
    Ha det gott!
    Kram!

    • Det var verkligen en ovanlig uppackning av böcker. Snyggt lagda i kartongerna. Alla likadana. 🙂
      Dina pengar är framme. Vi har redan slagit in ditt paket. Kanske har du det i brevlådan på måndag. Önskar dig både en fin helg och trevlig läsning.
      Kram

  10. Ett STORT GRATTIS till den utkomna boken! Skall bli mig ett nöje att läsa den!
    Hälsningar Berit/Kopp-Lisa

  11. O M G vad häftigt!! Såklart vill jag ha ett ex. Och signerat ska det vara!!
    Jag ska gå in och beställa på rätt ställe 🙂

  12. Äntligen! Nu börjar nästa jobb, packa böcker som skall skickas kors och tvärs. Det blir väl statistik på geografiska grunder? Blir superintressant, rapport önskas. Lycka till med försäljningen!

    • Jag skulle gärna följt med på dessa resor. Sett hur böckerna blev mottagna. Nu får jag nöja mig med de pyttesmå kamerorna som jag smög in i böckerna. Om någon lite elakt slänger iväg boken och fnyser börjar det blinka rött och tjuta väldigt högt som grannarna inte kommer att uppskatta. 😉 På mina tv-skärmar vill jag se skratt, leenden, tårar som trillar nerför kinderna. Helst på de rätta ställena. 😉
      Det vet du väl att jag älskar statistik och tävlingar. Tack ska du ha. 😀

    • Du fångade det bra. Så känns det ungefär. Vår nästa önskan är att så många som möjligt ska ha en stor behållning med boken. Ingen bestämmer över någon annans smak. Jag skrev inte romanen till en viss målgrupp. Där finns verkligen en bit av många olika saker. Läsaren får en pusselbit i taget…

  13. Åååhhh vad kul! 🙂 Grattis!! Hoppas det finns ett ex kvar till mig när jag fått nästa lön (får ju pension mitt i månaden….). Önskar dig en fin fredag! Kram!

  14. Jag säger som alla andra GRATTIS!
    Vilket jättejobb du gjort.
    Och .. GRATTIS till er på förlovningsdagen. 🙂

  15. tack för hemleverans av boken, jag har startat min resa. ha en fin fredagskväll . Kram och grattis till både bok och förlovningsdag.

    • Det är jag som ska tacka med stora bokstäver. Har inte haft någon ”ledig tid” men Solveig kom ner i trappan och sken som början av sitt vackra norska namn. Vilket fint inlägg du har lagt in idag. Proffsigt som vanligt. Jag blev riktigt rörd och direkt efter lite rädd. Tänk om hon haft för stora förväntningar. Åh vad jag önskade att jag var en ladybird.
      Ni som läser denna kommentar. Gå in på Åses blogg. Hon har alltid fina inlägg men idag fick jag äran att ”dominera”. 😀 Inget kan jag gör mer än… orden är redan skrivna. Hoppas att hon är lika nöjd när hon slår ihop boken för sista gången. 🙂

  16. Jag som många andra ser fram emot en blå bok från din bokhylla.Hoppas att pengarna har hamnat på rätt ställe.Ser fram emot mysiga lässtunder.

    • Låter trevligt att läsa för mannen bakom orden. 🙂 Har pengarna landat på kontot på måndag har du säkert boken på onsdag hos dig.
      Hoppas du har lika fint väder hos dig som vi har just nu på sommarens första dag. Skönt att gilla läget.
      Kram Bosse

  17. Stort, stort grattis! Vilken känsla det måste vara att hålla sin egen, färdiga bok i handen. Det här kan ni fira på riktigt, böckerna kommer inte att tas tillbaka, som drömhuset.

    • Tack Annika! Det har varit en lång process och en lååång väntan. 🙂 Nu finns böckerna här på riktigt till skillnad från drömhuset. 🙂 Fast jag hoppas att de ska ut och resa under sommaren och hamna hos snälla läsare. 😉
      Du fryser väl inte i Spanien?

    • Tusen tack! Jag är nog lite knäpp däruppe. Långa ledningar. 🙂 Har fortfarande inte riktigt förstått. Idag läste jag igenom hela boken. Hittade inga fel. En härlig känsla, att kunna läsa som vanligt igen. Slippa leka detektiv.
      Kram

  18. Vilken känsla det måste vara! Stort grattis till dig/er:) och massor av lycka till!
    Hittade hit via Åse, men har skymtat dina kommentarer hos Lotta, Min plats i solen också. Alltid roligt att hitta nya bloggar att kika in hos och få inspiration. Alltid väcks någon ny tanke, eller bortglömd sådan.

    Ha en fortsatt fin helg!
    Återigen Grattis:)
    Suz

    • Tusen tack Suz och välkommen till min blogg! 🙂
      Det var många känslor som kom fram. En del väntade andra överraskande även för mig själv. Åse har en av mina favoritbloggar som jag gärna besöker här på Blogglandia. Därför blev vi extra rörda och glada över att hon gjorde ett helt inlägg om min roman ”Mina fotsteg i ditt hjärta” på ett underhållande sätt. Den tjejen kan verkligen ta kort och få till en passande text.
      Önskar dig en fin söndag.

  19. Ping: 25 % chans för fyra av er tills ikväll. Då är er långa väntan över. | Bosse Lidén

  20. Ping: Statistik och ett personligt tack | Bosse Lidén

Kommentera

