Bokrondellen – bokbranschens databas

DSCN6109

Vilka hårfagra döttrar vi har.

Idag är det en speciell dag för SolBo Förlag. Första officiella dagen för ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Debutboken finns nu sökbar på Bokrondellen, bokbranschens databas. En slags länk mellan svenska förlag och bokhandlare. Om man inte är med där är man i princip osynlig och det vill vi inte vara. Gömda bakom en massa hår. 🙂

Vi är tyvärr inte ensamma. Antal titlar är ca 850 000 från ca 3 300 förlag. 400 st bokhandlare är anslutna. Akademibokhandeln, Bokia, JB-gruppen, Ugglan, Adlibris, Bokus CDon m fl. Under 2013 kommer Akademibokhandeln och Bokia att gå ihop.
Nu drar det ihop sig till åska i Ystad. Dags att avsluta och dra ut alla sladdar. Ha´en fin kväll!

29 thoughts on “Bokrondellen – bokbranschens databas

  1. bättre att finnas där ihop med 850.000 andra än att inte finnas där alls. Nån åska tror jag inte det blir, mest för att jag inte vill, tycker den känns onödig

  2. Vad kul med så sommarlovsglada systrar! Är det badväder hos er?
    Boken klarar sig nog, den är ute på rundtur i rondellen, just där den ska vara.
    Hoppas på fint väder till midsommarafton – det låter tyvärr inte ”solklart” enl. prognosen. 🙂

      • Jag lever på hoppet att vädermakterna bestämmer sig nån gång.. Och naturligtvis för milt väder utan regn och åska, om inte annars, så på själva midsommarafton. Antar att vi inte vet säkert än, hur vindarna behagar blåsa.. Kram och skön afton i Ystad, hur det än blir med vädret!

  3. Aha, då är det du som är Harald Hårfager 😉 Du, lycka till i rondellen!! Har nu läst ut
    boken och den är fantastisk 🙂
    Ha en härlig midsommar!!
    Kramar

  4. Lycka till! Tänk att det alltid finns så mycket att tänka på och hålla reda på när man ska göra saker, tur att ni blev anslutna och sökbara i systemen, Och bra att du skriver om detta, kan ju vara bra att veta ifall man någon gång ska starta ett förlag och ge ut en bok 🙂
    Ha det fint! Kram Christina

  5. Jättebra att den finns med i bokrondellen… så även om det är ett antal hundra andra titlar där, så ger det ju ändå fler chansen att hitta just din bok. Gillar den mycket, mycket!
    Underbar bild med glädjeskuttande, hårfagra döttrar 🙂
    Önskar dig en fin midsommarhelg!
    Kram

  6. Hej Bo! Jag har försummat dig. Och andra bloggvänner också så du behöver inte känna dig ensam 🙂 Men det ska bli ändring på det nu. Jag ska snart läsa mig igenom det jag missat. Jag gratulerar så hjärtligt till boksläppet och önskar dig lycka till!

    • Bra att du stillade min nyfikenhet. Kommentera du som vanligt i fortsättningen från Baronessan så jag kan komma in på din blogg. Det är inte jag som är tjurig utan WordPress som tycker att du är en främling som inte varit inne här på ett bra tag. Då blir du betraktad som någon som kommer på besök för första gången och jag måste godkänna dig först på ett annat ställe. Sedan finns din kommentar med. Tyvärr tror jag att många har blivit avskräckta på detta bloggår och tror att de gjort fel som inte får in sin kommentar som de äntligen knåpat ihop. Tänk vad jag missat. Önskar dig en glad midsommar.

  7. 2:a officiella dagen idag alltså!
    Hurra för er och all lycka!
    PS! Eftersom jag sitter hemma.. i trygghet.. hade jag gärna tagit över lite åskväder.
    Jag tycker om fenomenet.. med ALL respekt.. det är ju dessvärre farligt också!

    • Jag har också ett riktigt blandat förhållande till det. I trygghet är det spännande. Minns när jag var liten, räknade och mätte avståndet. Det är mäktigt på himlen. Samtidigt känner man sig inte så märkvärdig. Mer som en liten varelse jämfört med det man inte rår på.

Kommentera

