Från städning till stranden

DSCN86890001Blogg

DSCN86950007

Från muller och ösregn i morse till… plötsligt kom värmen. Inte i en jämn takt. Nej då, i ett nafs var det som att stiga in i en bastu. På dagens schema stod städning.
Storstädning dagen före stora ”Hoppagrodadagen”. Som belöning blev det sedan en tur till närmsta strand. Lyxigt att nå havet på ett par minuter. Två badkrukor och två delfiner tog samma vita Volvo till stranden. Två av oss hade det riktigt mysigt i strandstolarna. På översta bilden är det svårt att se vilka som tillhör vilken grupp. Hoppas jag. 🙂

26 thoughts on “Från städning till stranden

  1. Härliga strandbilder. Förstår att ni haft det bra. Här har vi toppenväder också men i morgon skall det bli regn men det är inte säkert. Hoppas du får en fin midsommar med din familj
    kram

    • Hej Wiper! Det var skönt att komma från en varm bostad och svalka sig en stund på stranden. Hoppas att det blir uppehållsväder imorgon och en fin midsommarhelg utan våld och trafikolyckor. Det är så många som planerat saker en längre tid. Allt blir mer lyckat om Fru Fortuna är med. Hoppas du får en fin och trevlig midsommar. Kram Bosse

  2. Men det är ju alltid så! Värmen kommer inte stilla smygande, lite mera, lite mera…
    Den kommer tjoff och pang och öser ut maximalt från ena stunden till den andra. 😀

  3. Efter regn kommer solsken, det stämmer. Idag gick det verkligen från gråaste grått till högsommar. bilden där i mitten mmm så ljuvlig, havet, stranden och det gröna, solen som glittrar i strandbrynet. Underbart, sommarkänsla på högsta niva. klockan är 20.00 och termometern visar 24 grader, kan det bli mycket bättre, måtte de vara länge, länge.

    • Det var så mörkt vid frukostbordet. Regnade på bra. Ingen hade lust att hämta Ystad Allehanda. Vi skulle ju ändå städa ordentligt så det var okej ändå.
      Solveig fick till en stämningsfull andrabild.
      Det får gärna hålla på så här till det blir vintertid. Jag ska inte gnälla en sekund.

  4. Att smyga in och ha dåligt samvete…det har jag. Men nu är det midsommar och jag erkänner att jag är avundsjuk på dina fina stränder med:). NU kör vi 🙂
    Tack för dina ord! Blir alltid så glad . Känns som om du är med mig och förstår fast jag är kryptiskt….:) Önskar dig och din familj en underbar midsommar!
    Varma kramar messan

    • Du är alltid lika välkommen till min blogg. Låt ditt dåliga samvete svepa ut över havet. 🙂 Jag är ytterst tacksam för att få bo nära havet som sedan barnsben varit min vän i alla väder och i alla ”humörtillstånd”. Utan det skulle jag känna mig halv. Önskar dig också en toppen midsommar fylld av glädje och värme på alla sätt. Kram

  5. stockholm har inte fått den riktiga sommarvärmen än, men den kommer säkert på måndag eftersom jag då börjar en praktik som jag ej vill ha

    önskar dig en fin midsommar
    mvh

  6. Men, vad är det för lyxfasoner att bo så där nära havet och stranden! VAAAA!!!! Önskar er dock, trots min enorma avundsjuka, den allra bästa midsommaren med mycket sol och hoppagrodadanser!

    Boken kom igår, så snart så…. Så fort jag får en minut över, så ska jag läsa! Tusen tack för raketsnabb leverans och snälla ord!

    Kraam på er!
    Petronella

  7. Förlåt Petronella. Jag lovar att bara titta med halvöppna ögon nästa gång. Eller så storglor jag och tittar för dig med. 🙂
    Nu börjar solen komma fram. Dags att leta upp barnasinnet.
    Du är värd alla snälla ord. Hoppas du är supernöjd när du slår ihop boken för sista gången.
    Ha det nu underbart i helgen.
    Kraaaam

  8. Men åh vad härligt det ser ut!
    Min filosofi är att det är jättebra om det blir städat.. men.. livet går före… dvs.. är det t ex en strand som ropar.. ja, då vinner stranden..
    Allt det där städandet.. som (dessvärre) behövs för att man ska må bra och trivas.. finns oftast kvar när man kommer tillbaka.. men.. OM disken, dammtussarna och stöket inte kvar.. ja, då får man helt enkelt ringa K. Wallander och göra en liten anmälan.
    Så var det problemet löst. 🙂

  9. Du blandar och ger så man blir alldeles snurrig. Apropå första bilden kan du låta hoppet fara, det ser definitivt inte ut som delfiner i vattnet.. brukar de inte sticka upp nosen och göra konster? Du e allt en konstig filur: badkruka och älska havet i samma person. Ligger å plaskar å tror att ingen märker nåt…
    Men visst e de nåt visst med sol och vattenkluckandet i strandkanten, något härligt avslappnat!
    Det enda ”braiga” med städning är, förutom motion, att man blir så (själv)belåten efteråt, när man äntligen slipper höra dammråttepipen. Visste inte att man kan ringa Kurt W, får nog be Lena om tel.numret!
    Det blev midsommar här också, fast med karbad och blomplockning, inte dumt det heller! Hälsningar från norr!

    • Jag gillar variation. Det finns blyga delfiner också. Vår hungriga i trädgården fyllde sex år igår. Hjälp! Måste skriva in den till förskolan. Det är hög tid för det. 😉
      Inbillar mig att man kan älska havet på många personliga sätt. Året om. Ser det kanske bäst från land. Sedan finns det ibland många hemliga varianter av sanningen. Efter en storstädning är det inte helt fel med något uppfriskande och avslappande. Den kvällen var det perfekt temperatur för badkrukorna. Delfinerna ville tyvärr hem för de frös på land.
      Lena L är på min sida. Jag har en ständig direktlinje med Kurt Wallander. Bäst så med tanke på att Solveig har sagt att han är en fiktiv figur. Snart säger hon väl att Lena Sanders och Sebastian Rosander är ett påhitt också. 🙂
      Karbad och blomplockning låter som två mysiga sysselsättningar.

  10. Vilka härliga strandbilder Bosse, perfekt att göra i torsdags när var så varmt ute. Hoppas att ni hade en härlig hoppagroda dag!

    Kram
    Nettan

  11. Underbara sommarbilder!! Jaså, du är en badkruka 😉 Märkligt ord det där, undrar hur det
    kom till 😉
    Ha det gött!
    Kram

  12. undrar om du tillhör delfingruppen ;-)….vilken härlig belöning efter en storstädning, den sortens belöning ska jag norpa med mig nästa gång jag städar 🙂
    jag hade en jätte härlig midsommar och jag önskar att er också var underbar 🙂
    kram Åsa

Kommentera

