25 % chans för fyra av er tills ikväll. Då är er långa väntan över.

Tänk att hela åtta av de tio alternativen fick röster. Ingen av er trodde på ”Det hade jag missat”. Inlägget där jag inte noterat på fem månader att min klasskamrat saknade två stycken tummar. Lite mer förvånande att ”Nu börjar det närma sig” inte fick någon röst. Det inlägget är det som fått näst mest visningar på detta första år. På tredje plats kommer ”300 inlägg – ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Flest av er trodde på ”En fru för mycket”. Det kommer först på sjunde plats när det gäller antalet visningar. Däremot spikade fyra av er det rätta svaret. ”Min långa väntan är över”.
Som jag skrev i tävlingsreglerna. En av dem som skrev rätt namn på inlägget vinner en Trisslott. Fyra stycken har möjlighet. 25 % chans med andra ord. Jag har lovat Lizette att hon ska få dra vinnaren eftersom Jennifer fått äran att göra det tidigare.
Det var tomt i huset när vi kom hem för en stund sedan. Tjejerna hade stuckit iväg för att spela tennis. De hade larmat. Ytterst nära att jag gick in via altandörren. Då hade det börjat tjuta rejält. Som tur var hann Solveig stoppa mig i grevens tid. 🙂
Ikväll lägger jag in namnet på den tjej som vann åttonde tävlingen. Kul att en man deltog denna gång. Hoppas att ni har fint väder. Strax ska jag fortsätta mitt jobb som trädgårdsarbetare. Fast först signera några böcker som ska ut och resa. Det jobbet gillar jag skarpt. En bok ska hälsa på i en bokhandel i Hallands äldsta stad. Kram.

Här har ni ettan och två andra snabbvägar till två av de andra alternativen. Nya läsare av min blogg är kanske intresserade.

https://bosseliden.wordpress.com/2013/05/30/min-langa-vantan-ar-over/

https://bosseliden.wordpress.com/2013/03/18/en-fru-for-mycket/

https://bosseliden.wordpress.com/2012/10/16/det-hade-jag-missat/

4 thoughts on “25 % chans för fyra av er tills ikväll. Då är er långa väntan över.

  1. Grattis Bosse till 40 000! Har missat tävlingen, då det varit så himla mycket! Håller på att läsa Owe-boken nu, och sedan ska jag sätta tänderna i din! Den står på skänken och väntar… 🙂

    Kraam
    Petronella

    • Tack. 40 000 visningar nådde du på en kafferast. 🙂 Jag tycker det är kul med olika sorters statistik. Även ibland när saker går dåligt. Men jag ser statistiken inbakat med många sorters tillstånd. Humor och värme ingår. Likaså självdistans. Siffror kan bli roliga om man ser dem på rätt sätt. Samtidigt analyserar jag. Det händer och fötter. 😉
      Stegboken trivs säkert på skänken. Lyckost den som får njuta av ert häftiga hus. Men om jag känner boken rätt är den lite skraj för att du har vassa tänder. 🙂
      Kraaam Bosse

  2. Haha, nu har jag varit inne och läst inlägget som jag röstade på, En fru för mycket. Tänk om du hade pussat främlingen på kinden, vad dramatiskt det kunde blivit.
    Men ärligt talat så händer det mig också lite då och då, när jag och dottern eller maken är och handlar att jag plötsligt står där och pratar med en främling och så har de hunnit till en annan plats. Och främlingen undrar förvånat vad jag menar egentligen…

    Ha det fint! Kram

Kommentera

