Modevisning på hemmaplan

Igår fick jag sitta i soffan och titta på modevisning till skön musik i bakgrunden.
JenniLizett

JennytvåLizztvå

JennytreSist

Om ni vill se bikini, badkläder och fritidskläder får ni hänga med till Mossbystrand. 🙂
Vi har fint sommarväder i Ystad. Efter lunch packar vi bilen för en stund på stranden. Hoppas att inte alla har samma tanke. Bäst är att åka dit tidiga morgonstunder och sköna kvällar tycker jag. Nästa inlägg blir troligen ett kåseri. Kanske ska jag berätta om hur arga tanter utan kläder kan vara.

30 thoughts on “Modevisning på hemmaplan

  1. Vilka fina tjejer ni har och så mycket snyggt det shoppat. Arga tanter utan kläder låter spännande, det ser jag fram emot . Ha en fin fredags kväll.
    Kram

    Ps. Badade du ?

    • Måste jag svara? Kan jag inte svamla på. Oj! Vad kallt där var. I luften. Först trodde jag inte vi skulle få någon plats på parkeringen innan vi åkte iväg. Det hade varit så skönt utomhus när vi varit ute på förmiddagen i olika ärenden.
      Gott om plats både för bil och för oss visade det sig vara. Väldigt glest med människor på Mossbystrand i den härliga sanden. Tur att jag hade med mig en boll så att tre av oss kunde hålla värmen. Efter en timme gick solen i moln och då var det inte tänkbart att vara kvar.
      Tack för komplimangen. Jag ska hälsa Solveig och brevbäraren. 😉
      Trevlig helg

  2. Underbara bilder på era fina döttrar, de verkar ha shoppat kläder i sin smak.. fräscha sommaroutfits för Ystadsolen. Inte underligt att de strålar ikapp på den sista bilden! Du och Solveig har en rikedom I dem och de har det i varandra… Att få en modevisning till musik är härligt bekvämt på hemmaplan, vetja!
    Arga tanter utan kläder låter som något helt annat, det blir spännande att se vad du har i tankarna om detta känsliga ämne. Tanter på krigsstigen är ju inte att leka med! Det vet varenda kotte.. 😉

    • Tack! De var riktigt nöjda. Det där var bara lite smakprov. Dvs. de bilder som jag fick tillåtelse att visa upp hur som helst. 🙂
      Tanter utan kläder men med rynkiga rumpor kan vara lite hetsiga även mitt på dagen. 🙂 En del var fysiskt farliga enligt lokaltidningen.
      Önskar dig en fin helg.

    • Tack. Hoppas det blir lyckat med allt. Mat, väder, hälsa m.m. Lycka till.
      Här pågår en trerätters middag en våning upp. Jag är inte bjuden. ( Fast jag trånade efter rabarberpaj och vaniljsås till efterrätt. Tydligen rörde det sig om en tjejmiddag. Vilket mobbande ord. 🙂
      Solveig är heller inte bjuden. Hon är tydligen ingen tjej. 🙂 Imorgon ska jag fixa en killmiddag. Tre sorters efterrätt ska det bli. 😉 Definitivt tjejfritt. 🙂 🙂 🙂
      Kram

    • Ja. Det var en delrapport. Resten av bilderna hamnade i privata högen.
      Jag skrev nästa inlägg blir troligen… jag får se när det hoppar in. Jag har alltid haft en viss vana eller ovana att hamna i dråpliga situationer. Vet inte om de söker upp mig eller jag dem. 😉

  3. Aha, shoppingfynden antar jag 😉 Eh, nu undrar jag, vad är det för damer som blir arga när de är nakna…. 😉
    Ha en härlig helg!!
    Kram

  4. De ser så glad ut över sina nya kläder. Och den glädjen blir man glad över att se.
    Även om jag själv blir på dåligt humör av att prova kläder.. så.. vill jag helst ha kläder på mej.. och då och då måste man ju skaffa nytt.. typ.. när man både har tejpat och häftat ihop tygerna några gånger.. helst kör jag sommarfärgen svart på allting.. enklast att sorterar i tvätten. 🙂

    • Det är mysigt att se hur de bubblar av glädje. Den kan jag gärna dela med dem. Tycker om när de som jag älskar trivs med livet. Även om jag själv tycker att just kläder och mode inte står överst på min lista.
      Det är ju inne att köpa trasiga kläder. Ju mer hål och fel ju dyrare verkar de vara.
      Svart är snyggt men usch vad varmt det blir när solen steker. Jag har tur. Ingen vill ha mig i närheten av den där maskinen som går runt. Det har hänt några otäcka små saker genom åren. 😉

  5. Fina tjejer och fina kläder 🙂 Hoppas ni fick en skön dag vid stranden… bäst att passa på 🙂
    Arga tanter – hujedamej – spännande!
    Kram

    • Där blev vi lurade på konfekten. Vid havet ville inte många vara denna eftermiddag. Solen åkte iväg på semester. Vinden gav oss pytteskinn. Men vi hade kul ändå. Ibland räcker det med en rund boll och lite lektyr till de som inte är lika hurtiga.
      Kram

  6. Trevligt att hamna här inne!
    Hej förresten.
    Fina flickor i fina kläder, så tummen upp!
    Morgonstund har guld i mun. Alltid skönt med tidiga mornar.
    Ha en fortsatt fin dag!

    • Där hade du helt rätt. Ska visst stå högt hos våra tjejer med. Jag fick en tröja från den affären så nu är jag en het grabb som är redo för utmaningar. 🙂 Tröjan doftade jättegott. Måste ha varit dränkt med någon slags parfym. Tur att jag har rent samvete. 😉

Kommentera

