Tävling, Plagg ÅTTA; Världens bästa kompis

8E8

Visst är det trevligt när det ligger oväntad post i brevlådan och inte Skattemyndigheten står som avsändare. Ovanför mitt dåvarande namn stod det Kåmpis. Ett internt ”stavskämt”. Tack Boel.

Tävlingsdag på söndag.
Nu är det bara två plagg kvar att visa upp. Det är kanske på tiden att berätta att inget av dessa plagg har suttit på min kropp, innan denna fotografering på hela tvåtusentalet, eller ens bott i våra garderober. Istället har de legat i en blå stor plastbox som blivit än mer rymligare eftersom bara ETT plagg finns kvar av dessa tio, i skrivande stund. Men som tur är har ekorren kvar fler hemliga klädesplagg som inte varit med i någon tävling. 😉

20 thoughts on “Tävling, Plagg ÅTTA; Världens bästa kompis

    • När solen är framme är det lika varmt som i somras. Så fort den går i moln kommer kylan. Svårt att klä sig. I stan idag var jag i kortarmat. Vilken mysig stad vi bor i. På några sekunder lämnar man pulsen på torget eller på gågatan och hamnar i trånga gränder med spännande gathus och innegårdar. På flera ställen finns det gott om blommor kvar.
      Kram

  1. Phu!!! Vilken tur att de här plaggen inte tillhör din vanliga klädsel…Jag började bli alvarligt orolig över att den här galningen faktiskt vet vad min postlåda heter;)))

    • Ta det försiktigt. Vilken tur att du inte är lika mycket ensam längre. 🙂 Ser du något på fyra ben kan det vara ett skånskt vildsvin som förirrat sig norr ut… om det har hälften så många ben och ett fult linne… 🙂 jag gillar att ibland kunna ta ut svängarna på bloggen. Det känns som jag behöver det efter mitt seriösa skrivande av min roman, där jag hela tiden var tvungen att hålla reda på tidsförlopp, personkaraktärer, röda tråden och andra viktiga pusselbitar. Samtidigt är jag allvarlig här med, med jämna mellanrum. Allt oftare längtar jag till att försvinna iväg in i en fiktiv värld, där jag glömmer tid och rum när jag kommer in i ett flow. En härlig känsla som man måste uppleva själv för att förstå helt ut.
      Önskar dig en fin helg.

  2. Din stavning fick mig att le idag med tanke på mina funderingar. Det är absolut inte ditt skrivande jag har i tankarna. Ha en jättefin helg. Här skiner solen.

  3. kåmpis det var ett kul internt skämt det!
    Jag är så dålig på tävlingar, om det inte rör nåt som har med bilar att gjöra, för då jädrans vill jag VINNA hehehe.
    Tittar in för att önska dig en helg med massor av sol. För själv har vi haft rätt mycket regn de sista dagarna här i Sundsvall. Och ska jag nu vara riktigt uppriktig så är jag fullständigt nöjd med alla änglatårar som varit.
    Nä nu blir det glädjeminer i stället, för nu är det helg.
    Trevlig helg nu!
    Kramen!

    • Skämtet handlade egentligen om helt andra saker än bokstäver.
      Tänk om du vinner både en Trisslott och sedan skrapar fram pengar till en läcker bil. 🙂
      Jag hoppas att solen stuckit iväg till Sundsvall efter att ha varit här på besök i förmiddags när jag njöt i kortarmat.
      Supergulligt ord. Änglatårar. 😀
      Ha det gött i helgen. Kram på dig TjorvPippi.

Kommentera

