När saker går emot

Så förvånad jag blev när jag öppnade kylskåpet i måndags. Inte av vad jag såg, men vad jag kunde ha sett om jag slagit i köksön med bakhuvudet. Alla planeters stjärnor och Tors hammare i samma kyliga paket. Plasthandtaget lossnade nämligen. Jag hade tur och hann stoppa fallet trots min morgontrötthet.

Helt förvånad var jag ändå inte. Allt har sin tid och åldern tar till slut ut sin rätt. För idag fyllde både kylen och frysen hela två månader. 12 augusti blev vi lyckliga ägare till denna avfrostningsfria frys och dess kompis kylskåpet. Antagligen är det en väldigt lång tid i dessa slit och slängtider. Ändå kände vi oss frostiga när vi kontaktade Elon och fick beskedet att vi kunde hämta ett nytt handtag om några dagar. En olycka kommer sällan ensam. Igår blev jag glassugen. Mitt på dagen. Det är ju den tiden på året nu. :)Glasstiden. Familjen brukar reta mig för att jag inte gillar att äta glass direkt från frysen. Själva äter de stenhård glass från burk och paket, medan jag låter min portion snurra runt några varv i mikron om jag har brådis. Ibland blir jag retad en extra gång när jag missat tiden och det mer liknar vaniljssås än glass när jag plockar ut min tallrik.
Den här gången valde jag ett paket med krossad choklad i. Paketet kändes ovanligt mjukt när jag tog ut det och jag insåg att det inte handlade om att mikra, snarare dricka glass.
Det visade sig att frysen bara lagt av helt och hållet. Solveig var hemma eftersom hon var sjuk. Hon ringde direkt till stället där vi köpt frysen. Det visade sig att vi inte kunde ta ut vilken elektriker som helst. Då gällde inte garantin. Vi skulle ringa till Elektro helios. Han frågade om vi kollat proppen. Löjligt tyckte vi eftersom kylen och frysen går på samma propp. Vi bytte för syns skull så han blev nöjd.
Ett samtal till Elektro helios gjorde oss inte muntrare. Elektrikern var fullbokad för dagen. Han hade tid först på onsdag. Maten då? Vi hade storhandlat för ett par dagar sedan. ”Ni har väl hemförsäkring”, var det empatiska svaret. Nytt samtal igen, till försäkringsbolaget. Ny trevlig information. 1500 kr i självrisk. Ingen av oss ljuger till vardags så vi kunde inte dra till med några dyra matvanor som vi precis skaffat oss.
Jag hittade en snäll granntant på gatan som numera har två hyllor i sin frys med våra varor. Vi får äta mycket bröd de närmaste dagarna. Bröd som kommer att bli torrt… Solveig gjorde kräm av bären. En hel del mat gick ändå inte att rädda.
Med posten fick jag en present. En slags värmepåse som skulle ”laddas” på ett varmt ställe. Jag föreslog frysen. Solveig kunde inte låta bli att skratta, fast hon tycker att jag är som en struts ibland. Själv tror jag att det är en överlevnadsstrategi från min sida. Allt kunde varit mycket värre. Frågan är också vad som ska hända snart. Alla goda ting är ju tre… spisen som får frostskador? diskmaskinen som börjar googla? Ystads alla 20 000 råttor som ska ha sammanträde i vår bostad? En ny pyroman som fryser och behöver leka med tändstickor? Nu leker jag struts igen. Det ser åter fint ut i köket. Varorna från skåpen ovanför kyl och frys har vi lyft ner en våning. Ska jag se Idol eller VM-kvalmatchen? Nu gick det en propp i min tokiga hjärna. Ska bara byta sedan är jag tillbaks igen. So happy. 😀

Idag är det lördag. Vi har monterat ner en hög säng och monterat ihop en snygg dagbädd från Mio. Lizette hade bestämt sig för att komma ner från taket och sova närmare golvet. Jag gissar på att om man får killbesök är det mer praktiskt än att klättra uppför stegen. Först ska pappa och mamma godkänna kavaljererna. 😉 Jennifer är med en kompis på Emporia och en sväng till Malmö. Det märks att vi fått stora tjejer så där i all hast. Slut med haklappar, välling och att läsa sagor. Var sak har sin tid. Annars är det en bra idé. Om Lizette får killbesök knackar jag på och kliver in med ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Sätter mig av en slump i mitten av den nya dagbädden och snart har jag fångat min publik. Jag behöver inte överdriva och lägga mina armar om grabbens axlar. Man måste tänka på personliga revir. 😉 Är han trevlig och gillar högläsning så…. 😉

DSCN95980001

56 thoughts on “När saker går emot

  1. Stackars tös om du verkligen skulle göra så! Här undrar jag vilken pryl som pajar här näst. Datorn är bara EN gissning. I morse ville inte kaffebryggaren att vi skulle få kaffe. Vi som hade nyköpta frallor och allt! (Ovanligt här) Men jag överlistade den. Värmde vattnet på spisen och använde bryggtratt och kanna i bryggaren 😉 På måndag tar jag med den till jobbet, hoppas min händige chef kan laga den… Den är max 3 år.

    • Jag är säker på att dörren kommer att vara låst och jag får sätta mig utanför och läsa med en hög och klar röst. 🙂
      Tidigare gissade jag också på min dator men nu har den varit snäll när jag installerat nya program. Skulle jag kanske inte skrivet.
      Man måste vara fiffig.
      Alltid bra att ha de rätta kontakterna. Det saknar vi när det händer något sedan vi flyttade runt. Numera får vi alltid betala dyrt. Hoppas att din händige chef fixar det.

  2. Det är lätt att bli irriterad när nyköpta saker inte håller som de borde. Min lilla ångbänk är min hushållsassistent. Den brukar ge upp lagom till julbaken ska påbörjas. Varje år, de senaste tre!!!

    • Jag hoppas att du slipper råka ut för det en fjärde gång. Typiskt när du behöver den som bäst. Kan det ha att göra med att den inte gillar julen? 😉 Visst är det så att de tillverkar många saker så de bara ska hålla lagom till garantin går ut. Annars skulle inte så många gamla trotjänare vara bevis på att det gjordes bättre saker förr.

  3. Åhhh. Det där med frysen har jag också smärtsamt fått erfara för några veckor sen. Lagom kul att sylta och safta när man är sjuk. Men slänga bären var inte att tänka på….

  4. Inte utan att jag sitter här och smilar, men visst kan man bli både arg och upprörd över den dåliga kvalitén på nya prylar och problem med service. Så var det aldrig förr 😉
    Jag köpte en ny tvättmaskin för några år sedan och den funkade bara en gång. Service måste jag beställa via nätet och sedan skulle någon nisse ta kontakt med mig. Jag blev så himla arg, så jag sparkade till tvättmaskinen och sen gick den. Det var bara att avbeställa servicen igen
    Två välriktade sparkar fixar det mesta brukar min Bosse säga och i det här fallet stämde det ju bra, det räckte t o m med en spark. 😉
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    • Nya produkter är som bomber. De är förprogrammerade att gå sönder dagen efter garantin går ut. Här hade de missat med tio månader. 🙂
      Ha ha! Tänk vilken ”Zlatanska” det bor på Gotland. 🙂 Jag kanske skulle prova. Slutar säkert med ett akutbesök. Kan jag få ditt telefonnummer så jag kan lämna en referens till ortopeden? 😉

  5. Så frustrerande med en ny frys som går sönder! Hoppas att ni snabbt får den lagad.
    Jag gillar också glass, fast mikra den vill jag inte, brukar låta den tina lite och sedan rör jag ner chokladpulver, nötter, en gnutta grädde eller mjölk. Eller något annat gott.
    Önskar er en finfin helg!

    • På onsdag ska det komma någon och titta. Hoppas att det INTE går att fixa så vi får en ny frys. Den där litar jag inte på. Vi är inte kompisar.
      Jag vill heller inte mikra. Är jag med i förberedelserna åker glassen fram en stund tidigare. Är jag ensam hemma blir det när jag sätter mig vid förrätten. Det är oftast en aptithöjare att blanda i andra godsaker i glassen. Helst om det handlar om en neutral sort.
      Hoppas du haft en trevlig hösthelg

  6. Innan du går in i rummet när dottern har killbesök, så kolla efter skonummret i farstun. Hörde om en bekant som tänkte slänga ut killen som besökte hans dotter, men vid närmare koll av skorna, lade han märke till att det var nummer 45, så han fick stanna. Har han större nummer än du, så ta det försiktigt. 😀

    • 45 inger respekt. Helst om de står bredvid mina 40. 🙂 Det är bäst att träna upp sig för kommande möten. Valen ligger tyvärr inte hos mig. Jag hoppas att tjejerna har god smak. Har svårt att tänka mig att de inte skulle ha det. Men man kan aldrig vara helt säker… Den tiden den sorgen. 🙂
      Hoppas du haft en fin hösthelg.

  7. Varför går alla tekniska prylar sönder samtidigt? Mina barn brukar ge mig instruktioner på vad jag får och inte får göra när de ska ha besök. Det låter som att du oxå kommer att få en lista på vad som inte är ok

    • Det har jag också ofta undrat. Måste handla om någon tekniksmitta av något slag.
      Det har också varit uppe på tapeten, förmaningar om vad som får sägas och göras. Det är då jag sätter igång och berättar hur jag ska uppträda för att skrämmas. 😉

  8. Min kyl gick i sönder nu i veckan men jag har hyreslägenhet och när jag kom hem på kvällen var ny kyl och frys insatt med alla mina saker i, det är service det.

  9. Spisen har börjat stänga av sig själv, ugnen är mycket ojämn, golvet går sönder handtaget på kylen är fasttejpat och mikron är sedan en tid ur funktion. Tidigare ägare köpte bara billigt begagnat… Så trots att köket tydligen gjordes om 2007 så blir det nog till att göra om tidigare än vi först planerat. Lite bittert men å andra sidan är det få saker som slår ett kök man själv har fått bestämma utförandet av. Och den här gången blir det nya vitvaror.

    • Vad mycket som händer i ditt kök. Du har en härlig inställning. Vänder det negativa till något positivt. 🙂 Vi är många som gärna vill bestämma ett kök från början och skapa sin egen stil. Det skulle vara en härlig lyx. Både ålder, placering och smak varierar från person till person. Synd att det kostar några ”lakan”. Dessutom tyckte vi att två månader inte innebar någon pensionsålder. Nu är frågan om spisen vi har nu är bättre än en ny om två månader. Alla dessa val.

  10. Visst är det bra när man får ett handtag ibland 😉 men kanske inte ett som redan är upptaget.
    Det är märkligt men det går i sjok det där med ras bland prylarna. En olycka kommer sällan
    ensam heter det ju….
    Hoppas du får en härlig söndag!!
    Kram

    • Det är högst märkvärdigt hur det kan flyta på i långa perioder innan saker faller ihop som i ett korthus. Precis som om någon driver med…
      Hoppas du firat i helgen med att vara drottning i halvlek i Facebooktävlingen. 🙂 Men du har hungriga jägare bakom dig. Kram. Ps. Jag tror i alla fall att segraren kommer att vara en tjej eller möjligtvis kvinna.

  11. Tack för en härlig beskrivning av vardagens förtretligheter som drabbat dig och familjen!
    Nya saker ska inte gå sönder så där plötsligt, i alla fall inte efter bara två månader. Kan man tala om barnsjukdomar kanske? 😉 Jag tycker nog att det var usel service från både försäkringsbolaget och sen Elektro Helios. Ni skulle självklart ha fått anlita vilken elektriker som helst för att åtgärda problemet. Och E-H:s svar är ju under all kritik. Det här var ju akut med tanke på allt ni hade lagrat i frysen. Ibland borde hantverkare kunna tänka till och prioritera bland sina åtaganden.

    Hm – tror inte att varken dottern eller besökande kille skulle uppskatta högläsning ur din bok – inte just då i alla fall. Kanske bättre att sitta utanför dörren med geväret i högsta hugg…

    Ha en skön söndag!
    Kram

    • Barnsjukdomar eller måndagsexemplar. Lite längre tycker man att produkterna ska hålla. Samtidigt är det ännu retligare om det går sönder och man plockar fram papperna och inser att garantin gick ut för en kvart sedan. 🙂

      Du har rätt. Jag ska sätta mig utanför. Måste först lära mig texten utanför så jag kan titta i nyckelhålet samtidigt. Frågan är var det kommer att bli som mest spännande. Kommer jag att kunna läsa vidare utan att höja rösten eller byta ut orden mot bryt….:) Jag har inget gevär. Tror du det går lika bra med vattenpistol eller märks det direkt att…
      Hoppas att du har en lika solig måndag som vi har just nu. Jag ska strax ut och hälsa på den gula lampan som varit så välkommen efter gårdagens åskväder.
      Kram

  12. Måste ju också bidra med en gåsönderhistoria:
    För några år sedan slutade plötligt internet fungera. Vi kollade med olika datorer, bar iväg min dator till en annan plats för att kolla.
    Ingen dator fungerade hos mig och min fungerade utmärkt på annan plats.
    Vi var med andra ord ordentligt säkra på att det var fibermodemet som gått sönder.

    Sedan började en drygt två veckor lång historia. Jag ringde, mailade och ringde igen för att felanmäla fibermodemet.
    Mailen ignorerades och telefonsamtalen bemöttes med instruktioner var jag skulle trycka och vad jag skulle göra så skulle jag se att det visst fungerade.
    Jag klickade och följde instruktionerna och visst hade jag rätt, det fungerade faktiskt inte. Jag berättade om alla kontroller vi gjort och att vi var säkra på att fibermodemet var trasigt.
    Då får jag följande besked: ”Fibermodem går i stort sett aldrig sönder. Det är inget fel på ditt fibermodem! Du vet bara inte hur man använder en dator!”
    Slut på den diskussionen.

    Nu är det ju så att jag har en son som inte bara är uppvuxen med datorer utan självlärd på diverse programmering, kan det speciella datateknikerspråket osv.

    Alltså fick han ringa dem. Han förekom dem på varje sak de sa och pratade omkull supportkillen på mindre än fem minuter.
    Sedan tog det cirka 10 minuter så ringde killen som arbetar med att byta ut trasiga fibermodem. Han berättade att ”Fibermodem är en förbrukningsartikel, de går sönder hela tiden. Jag byter ut ett par om dagen som gått sönder”.
    Sedan dess har det fungerat.

    • Där ser man. Hela tiden måste man ha någon omkring sig som kan bättre. Det känner jag så väl igen. Usch vad man blir trött när de slänger igen ”dörren rakt i ansiktet”. Bra att det ordnade sig för dig till slut. Själv är jag ingen klippa på datorer. Som med allt annat tekniskt är det bra att ha i rätt sammanhang – jag vill bara att det ska fungera.
      Tack för ditt bidrag. 🙂

  13. Oh, du milde – tur du inte är min pappa! Jag skojar……förstås!
    Det där med vitvaror, det är ett riktigt elände. Vi har bott i det här huset 6 år nu men innan vi hade bott här 4-5 år var ALLA vitvaror och annat elektriskt reparerat minst en gång……otroligt. Killen från ElektroHelios han blev till slut kompis med oss för han tyckte tydligen synd om oss och vi tyckte synd om honom så när han skulle komma (igen och igen) då bakade jag och hade kaffet klart till honom till slut och hunden vår blev glad!
    Håhåjaja!
    Kram på dig!

    • Aggie lilla. Nu ska du vara snäll. 🙂 När det kommer till kritan vågar jag aldrig göra som jag säger. Eller bara ibland. 😉
      Vad gjorde du med alla era vitvaror? Var det så att det mesta var ungefär lika gammalt? Det finns många sätt att skaffa vänner. Hoppas att ni kan ha nytta av honom på andra sätt också. Om ni behöver hundvakt vet du vart du ska ringa. Det är säkert samma kille från ElektroHelios som ska komma till oss på onsdag. Jag sätter på kaffe. Vet du om han ska ha grädde eller mjölk i?
      Kram på dig.

  14. Oj, oj vad kommer hända härnäst. Jämans vad spännande det är nu…..Då det gäller glass så gillar jag oxå den halvsmält. Tror att din dotters pojkvän kommer att tycka att du är en häftig farsa, men din dotter instämner nog inte. Tänk vad mysigt om det var nån som läste lite för en innan man somnade. Ha nu en ny spännande vecka. Kram på dig Bosse.

    • Jag sitter här och väntar. Tänkte skriva ett inlägg om det. 🙂 Just nu är här lugnt. Jag och Jennifer hade utflykt på golvet i hennes rum. Vi satt och festade på pizza och hade levande ljus. Precis som när hon var liten. Lizette har tjejmiddag en våning upp och behövde space.
      Glass är bäst som halvsmält. Helt klart. Ibland har jag svårt att få till det bara. Ibland har jag till och med glömt glass lite överallt. Usch ja. Vill helst inte skriva om det. 🙂
      Det tycker jag att du ska kräva. En kvarts högläsning. Lite nytta ska du väl ha…
      Kram

  15. Menyval trist när saker går sönder , vilken snäll granntant som kunde ta hand om era matvaror, hihi din dotter har det inte lätt men lika bra att kolla in vad hon bjuder hem för killar så de får godkänt av dej å frugan, må så gott

    • Jag hoppas hon är snäll. Fast det såg ut som hon hade blå tunga när hon svepte förbi vårt köksfönster. Hoppas att det inte var våra blåbär. 🙂
      Det händer att tre i familjen vill sätta in en annons… att de vill sälja mig… men samtidigt inser att ingen kommer att nappa. Inte ens om det är riktigt billigt. 🙂
      Det blir säkert bättre när de får trevliga killar och jag inte är ensam grabb i familjen.

  16. Hahaha…förlåt om jag skrattar, men du får allt till att bli så roligt. Oturen kunde varit mycket värre, ingen tröst kanske men så är det,
    Hoppas nu att din otur vänder, köp en lott. Du kanske vinner storkovan så att du aldrig mera behöver äta smält glass direkt från frysen.
    Tröstekram!

    • Det är bra att du skrattar Lotta. Det förlänger livet. Jag tänkte precis så när jag landat. Det kunde varit värre. Tänk om vi haft tre frysar och de gick sönder samtidigt. Allting är relativt. 🙂
      Där gav du mig en superbra idé. Varför inte pröva Fru Fortuna. Där har man väldigt mycket nytta av tre likadana ”saker”. 😉
      Kram tillbaka.

  17. Jösses vilken otur med vitvaror:/ Eller är det måhända en komplott av något slag? Konspirationsteorier brukar jag själv roa mig med när osannolika eländen händer. Det är som roligare än ödet, slumpen eller för all del fabrikationsfel tycker jag 😉
    Kram

  18. Här sitter jag och storler för mig själv 🙂 ( Du skriver ju så härligt 🙂 )Men naturligtvis är det inte kul att er frys gått sönder. Men det är nog som du säger, 2 månader är nog en lång tid i dessa slit-och-slängtider…

    Kram på dig!

    • Tack Pisan. 🙂 Vi slipper i alla fall betala, om det inte finns något kryphål i garantin. Händer felet en fredag i oktober, ett udda datum, när en gubbe ska ta ut ett glasspaket med krossad choklad, så gäller INTE garantin. Då får kunden skylla sig själv.
      Ja. Två månader är en väldigt låååååång tid. Det är säkert jämförbart med köp av bilar och datorer, som sägs vara begagnade redan när man lämnat affären, med den senaste modellen.
      Kram på dig.

  19. Skönt att du inte skadade dig och kom upp på fötter igen. Vilken himla otur med frysen, har ni kvar garanti så måste dom ju fixa detta, sen borde ni få ersättning för förstörd mat. Jag hade lika dålig otur med min laptop som åkt fram och tillbaka på lagning. Nu har jag äntligen fått tillbaka den. Dom ville också ha betalt fast garantin inte gått ut så vi protesterade och fick allt gratis till slut för min man kan datorer. Du berättar det så målande så det känns som man läser en rafflande bok 😉

    Jättefin säng med häftiga sängkläder.

    Ha en skön måndag
    kram

    • Det går så fort när handtaget släpper, så det rena turen att man inte ramlar bakåt och slår i något.
      Frysen lär de laga, men med tanke på självrisken på 1500 kr för maten är det inte aktuellt. Vi räddade mat till granne och till kylskåpet. Resten fick vi slänga.
      Börjar datorer krånglar är det ännu värre. Då börjar försäljarna direkt att strula. Maler på om hårdvara, mellanmjölk och mjukvara.
      Tur du har en man som kan datorer. Jag skulle vilja låna honom ibland Malin. 🙂
      Tack för de snälla orden. Idag fyllde sängägaren år. Kul för oss andra att se när hon öppnade paket. Tidigare låg hon väldigt nära taket och skickade ner födelsedagspapper, snören och paket till oss på golvet. Jag tror att det var ett bra byte av sovplats fast det blir mindre yta. Det är mycket USA som gäller just nu.
      Hoppas du haft sol i Småland idag.
      Kram

  20. Hahaha, ja, du vet du att muntra upp din omgivning bara genom att finnas till;-)) Hur i sjutton kan så mycket gå snett och liksom i motbacke samtidigt? Försäkringsbolaget kunde gott ha fått sig lite osanningar så mycket som man betalar in till dem genom ett helt liv. Och elektrikern kunde väl för fanken ha ställt upp som medmänniska och erbjudit ett par hyllor hemma i sin kyl och frys. Vilken underbar granntant! Tur att det finns ljusglimtar där mitt i det mörkaste mörka. Du blev förresten min ljusglimt med ditt svar häromdagen, Bosse, tusen tusen tack! Du räddade mig antagligen från brådjupet och totalkollaps. Tack för att du är den du är och för att du alltid finns där i bakgrunden som ett bollplank och coach. Jag uppskattar det väldigt mycket. Jag slängde jante i väggen och satte mig ner för att skriva omedelbums, ett inlägg om hösten på bloggen, och så lekte jag lite med ord i mitt romanprojekt. Ha en strålande dag, så gott det nu går. Kramar från Bergen i höstsolgass

    • En olycka kommer aldrig ensam. Den är en fegis och vågar inte vara själv. 🙂
      Försäkringar är rätt kul. De ska betalas över varandra. Ändå brukar det vara små kryphål och väldigt svårt att få hjälp om det hänt något. Sedan finns det personer som egentligen inte äger sina saker. Eller låter de försvinna efter ett tag av en oturlig slump. De brukar få hjälp när de anmäler stölderna. Okej. Jag förstår när jag skriver dessa rader. Det jämnar ut sig på det viset, i längden och på bredden. 😉
      Granntanten som bodde en bit bort verkade vara mysig. Hon hade en blå fin rollator som hette Bert. Eller så hörde jag fel. 🙂 Vi har varit där med blomma och berättat att varorna kommer att vara borta innan julen. Jag nämnde inget årtal. 😉
      Den där dumma Jante borde vi alla förpassa till en mörk ödeplats. Den borde dissas forever. Fortsätt du leka med orden och ta det i en lagom takt. Vissa dagar flyter det bättre. Vissa dagar kunde man till och med vara utan, tänker man krasst. Själv har jag kommit fram till att alla dagar behövs för att man i efterhand ska kunna lägga sitt egna livspussel. Även de långa mörka skuggorna behövs till motivet. Annars blir det stereotypt och utan lyster. Hur ska man kunna uppskatta ljuset, romantiken, lyckan, glädjen, smaker, dofter, förälskelser och allt annat om man hela tiden seglade omkring på en räkmacka, åt med en guldsked och himlen var skrupelfri? Sedan finns det en osynlig gräns där man tycker att nu får det vara nog med motgångar och besvikelser. Det där pratar vi inte om nu. Istället ska jag krama om ett födelsedagsbarn. Här var så varmt i solen mitt på dagen. Hoppas att du haft en bra måndag.

  21. Humor underlättar livet, brukar jag säga. Men… jag saknar den i sådana lägen som när frysen pajat och ingen reparatör kan komma förrän om ett par da´r… Då är det eder som kommer från min mun och inte humor. Solveig bör skatta sig lycklig som har dig… det bör underlätta bekymren… eller!!??

    • Just när det händer har ingen av oss någon speciell humor. När man sedan gjort det man kan göra hjälper det inte att gnälla och frusta. Då kan det pendla mellan humor, ironi och trött på eländet. När det återgått till vanlig vardag blir det ett av många minnen. Humor är ofta ett effektivt vapen att ta till. Lite avväpnande. 🙂
      När min hjärna inte hör saker som låter konstigt underlättar det kanske inte. Tänkte mest på ljud i bilen. Sätter jag upp musikljudet försvinner det helt och hållet och Solveig kommer in på djuret strutsen. 😉

  22. Nej men fy va trist frys och kyl som lägger av mitt i sin glans dagar. Visst blir man glad när man får så trevliga besked att försäkringen funkar bara man betalar en FÖRMÖGENHET.
    Jag är säker på att dotter med nybliven pojkvän uppskattar din högläsning, lova skriv och berätta hur det löpte ut. 😉
    Kram från Skogsfen.

    • Försäkringar och dubbelförsäkringar är laddade ämnen. Tröttsamt. 😦
      Jag lovar att berätta. Förhoppningsvis får jag med pojkvännernas glada miner på ett kort. Gäspar de kan det bero på att de haft en tuff dag innan. Somnar de tar jag det som ett tecken på en rogivande uppläsning från författaren. 😉
      Kram

  23. Anat var det förr när alla hushållsapparater höll en livstid.
    Nu går de sönder ca två dagar innan garantin går ut.

    Hmm…jo, kanske att de uppskattar din högläsning, kanske inte… 😉

  24. Jag har varit inne i ett sånt flow nyligen. Först kraschade datorn. Sen skrivaren. Och när vi var på semester i juli lade kylskåpet av. Det var äldre än två månder. Ungefär 20 år. Men stanken. Faktiskt helt obeskrivligt äcklig.

    Hoppas att du slipper ett sånt flow. Förutom glassen då 😉

    • Fy för att komma hem trött från en semester och upptäcka och känna den doften. 😦 Typiskt att det ska hända när man inte är hemma.
      Vi hade en fylld extrafrys med i stort sett bara bär i. Den la av när vi var bortresta. Minns ”Röda havet” på mattan. Förstod först inte vad det handlade om. De första sekunderna tänkte jag inte på frysen som fanns bakom hörnet, eftersom vi inte besökte det rummet så ofta.
      Jag är tacksam för att slippa en fortsättning på flowet. Nu längtar jag efter glass. Ditt fel. 🙂

  25. Det händer minsann saker hemma hos er. Söndriga vitvaror och damer som väntar killbesök. Du gör heeelt rätt. Högläsning kommer göra att dottern i fortsättningen inte får några killar på rummet. Precis som det skall vara!
    Kram

    • Där sa du en intressant sak. Den sista killen var inte så trevlig. Han började peta på min ena dotter, så jag stoppade in honom i frysen för att han skulle coola ner sig en stund. Kan det vara orsaken till… 🙂 Det löser sig när och om elektrikern ringer på dörren snart.
      Kram

Kommentera

