Vi kommer ifrån samma stad

DSC005670002
Idag fyller Per Gessle år. En av mina popfavoriter har hunnit bli 55 år. Hoppas verkligen att han fått min present i tid och att han struntar i att svara på samma frågor igen och igen och igen… från jagande media personer. Hoppas att han istället smaskar på tårta från Regnbågens konditori i Halmstad. Förhoppningsvis sitter Per ostörd i en mysig vrå och sträckläser om ex. Paul Gessles strapatser på fotbollsplanen. Han ler säkert åt Sebastian Rosanders intresse av att göra musiklistor som grabb.

Det är viktigt att ha önskedrömmar. 🙂  Helst i denna mörka tid när jag går och väntar på olika slags svar av privat natur.

I fredags fick jag ett uppskattande mejl från en härlig kille som rörde sig i kretsen under Gyllene Tiders genombrott och som hade uppskattat att läsa ”Mina fotsteg i ditt hjärta”.
”Läste precis din nya bok och tyckte den var bra och kul med 70-talsminnen från Halmstad. Vet inte om du minns mig…”

omslag svart

51 thoughts on “Vi kommer ifrån samma stad

  1. Vilken fin present du ger honom – ”Mina fotsteg i ditt hjärta” … Jag tror han blir väldigt glad och stolt över att du gett honom den!

    Nu har vi fått vinter! Jag har varit ute och skottat bort framför vår entré. Det är alldeles lagom. Nu räcker det!
    Ha en fin vecka så här i mitten av januari! Kram

  2. Vännen min, hoppas du får positiva svar på dina frågor av privat natur! Idag var det lite sol på förmiddagen, och världen var vacker med snön. Sedan tog vattnet slut – trodde det frusit, men det visade sig vara något annan fel, och ännu har de som letar för att laga inte lyckats! Kram på dig – tiden går även för kända människor…

    • Tack snälla du. 🙂 Jag gissar på att det är en av dem som hållit på och grävt utanför som tagit sönder någon ledning. Aldrig bra om det händer på en söndag. Hoppas det är fixat.
      Det stämmer. Tiden går lika fort för oss alla. Livets rättvisa.
      Kram

  3. Mina fotsteg i ditt hjärta klingar så ljuvt. Villken fin present du ger.
    Så många Fina killar i den staden .

    Hoppas du får dina svar, och sen önskar jag dig en fin ny vecka åxo.

    Söndagskram från mig.

    • Hoppas den kom fram till rätt person och ingen slängde den på vägen dit. En känsla säger mig att en hel del post letar sig till den adressen. Därför fyllde vi på med separat text. Jag tror att Per skulle känna igen tidsandan i den lilla västkuststaden.

  4. Om Mireille Mathieu hade förstått svenska hade jag förmodligen packat in Canasta, mandelmusslor & sirliga öron åt henne. I det vackraste av prasslande guldpapper;-) Klart Gessle njuter sin present! Stor kram till dig och de dina.

    • Får han bara PERsonligen boken, tror jag inte det är några problem. Det är vägen dit som är lång. En och annan sekreterare kan få för sig att det är en slags reklambok för havet. Vi fyllde på med text som förhoppningsvis ökade chanserna. Jag skrev tydligt på halländska.

  5. Såklart han blir glad över att få en bok om sin egen hemstad! Det är ju hög igenkänningsfaktor för honom boken igenom 😉 Hoppas att du får de svar du vill ha, de där av privat karaktär!
    Önskar dig en härlig måndag!
    Kramen

  6. Nog borde Per Gessle bli glad för och uppskatta din gåva. Bara bokens titel borde tilltala honom och sedan får han nog en nostalgikick. Hans stad är ju din stad – eller var.

    En sådan här dag önskar jag att jag bodde i södra Skåne för att slippa från snön. Jo, jag vet att det kan driva igen rejält på slätterna om det vill sig illa, men det är ändå ett mildare klimat än här i Värmland. Vi har idag -6 (-10 igår) och flera dm snö har fallit de senaste dagarna. Snön är väl OK, men halkan är ett elände, tycker jag.

    Men dagarna blir allt längre, så våren är på väg… 🙂
    Kram,
    Gigi

    • Per känner mycket för sin hemstad, som de flesta naturligtvis gör, som inte varit med om något hemskt de flytt från. Halmstad har förekommit i en del av hans riktigt stora musikskatt. Ex. ”Jag är född i en småstad…”

      Halka och kyla är inga roliga saker. Vi fick pudersnö igår kväll som var borta redan i morse. Vetskapen om att det har vänt och att ljuset är tillbaka är tröstande när hjärtat är fruset. 🙂

  7. Men det är helt sanslöst att Per Gessle redan har hunnit bli 55 år! Men visst, man är inte 25 själv längre… Vilket trevligt initiativ att skicka boken! Det uppskattades säkert 🙂

  8. Ja tänk va tiden går… Hade en kompis som var så kär så kär i Gessle så hon sökte sommarjobb i Halmstad i mitten av 70-talet. Vilken fin present du skickar till honom!

    • Den springer nästan iväg. Upplevs som den går fortare och fortare ju äldre man blir. Hoppas att din kompis hittade mig istället. 🙂 Romanen som jag skrivit, ”Mina fotsteg i ditt hjärta” handlar till mycket om just mitten av sjuttiotalet i staden Halmstad.
      Tack!

  9. Det var rart, jag tror han uppskattar att få present! Det är alltid roligt när någon tänker på en. Nu är visserligen jag inte riktigt lika känd som Per Gessle, så jag kan inte jämföra så klart. Men i alla fall. Halmstad, ja, det är en stad som är så fin, så fin! Och i Haverdal har vi bekanta, där är också fint.
    Kramar från Snäckis

    • Du och din blogg blir bara mer och mer känd Aggi. En vacker dag kommer Camilla Läckberg att skriva en roman där allt spännande händer runt ”Snäckdalen”. Haverdal har länge varit en av mina favoritplatser. Ofta har jag åkt dit. Både när jag bodde i Halmstad och i Falkenberg. Utsikten från Skallen sittandes med en fikakorg i rätt väder, när det blommar vackert lila längs strandängarna, är inte helt fel. Nu fick du mig att längta dit.
      Kramar från ett snöfritt Ystad.

  10. Hade ingen aning om att det varit P.Gessles födelsedag, han är ju en av mina favoriter också. Så många låtcitat som betytt massor under åren… Hur som helst så är det ju en god idé att skicka en bok till honom, han kommer säkert att uppskatta den 🙂
    Ha det fint!
    Christina

    • 12 januari är hans dag. Exakt en månad senare är det min dag. 🙂 Hans musik har följt med mig ända sedan han och de andra i Gyllene Tider slog igenom med dunder och brak. En otroligt lång och lyckad karriär har han haft med få vågdalar.
      Det gjorde han säkert. 😉
      Önskar dig en fin helg.

Kommentera

