Tävling – Bild ETT

A

Det kan vara tufft att bli storasyster innan man ens är tre år själv. Plötsligt hade Jennifer inte monopol på mammas knä. Inte ens hennes barnvagn fick vara ifred. Jag hittade Jennifer i vagnen nere i groventrén en eftermiddag. Antagligen ville hon minnas gamla goda tider eller så ville hon ta tillbaka sina ägodelar.

En del av er vet om det. Jag och Solveig drev Lidéns Samlingsmuseum i Ängalag mellan Båstad och Torekov på Bjärehalvön. Vi visade upp flera olika samlingar. 3 333 olika kaffekoppar var givetvis med varje år, liksom kaffekannor och äggkoppar. Andra samlingar tillkom eller byttes ut. När vi visade
3 333 små sockerpaket & strösockerpaket tyckte vi det var läge att komplettera med något annat sött. I det ”Söta rummet” satte vi upp två collagetavlor med foton på våra barn när de sov. Vi vet att detta uppskattades av många av våra besökare. Förra sportlovet fick ni se och rösta på tio smakprov där Jennifer sov. Jag tyckte det var svårt att välja ut tio av de tjugo som jag scannat. Därför gick jag efter Jennifers ålder. Här är hon lite äldre. Nästa år kanske det blir Lizettes tur. 🙂

Regler: Jag kommer från och med fredagen den 14 februari att lägga in ett foto varje morgon i tio dagar. Din uppgift är enkel. Söndagen den 23 februari är det tävlingsdag. Då har du haft möjlighet att se vår äldsta dotter Jennifer sova lite varstans. Skriv i en kommentar vilken bild du gillade bäst. Ska bli spännande att se vilken bild som vinner. Förra gången hade Ni och jag inte samma vinnare.
En av er vinner en Trisslott. OBS! Jag drar en vinnare av ALLA som lämnat bidrag. Inte bara de som röstade på vinnarfotot. Tävlingstiden tar slut klockan 23.59 på söndagskvällen. Jag svarar inte på några kommentarer på de första nio dagarna, men jag läser med glädje och är lika glad som vanligt om ni skriver något trevligt. Jag erkänner. Jag är fullt sysselsatt med OS, men hoppas att ”någon” kan trolla dit en bild varje morgon på min blogg och eventuellt några rader. Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag. Kram på dig.

41 thoughts on “Tävling – Bild ETT

  1. Så mysigt! Det kändes nog skönt att få återta sin gamla sovplats en stund.

    Det har man ju drömt om någon gång även som fullvuxen, att man skulle få krypa ner i en skönt bäddad vagn och bekymmerslöst ligga där och bli kringskjutsad i världen. Titta på himlen och när helst man ville kunna slumra till en stund…
    Som barn och vuxen har man dock ofta helt olika önskningar. Vår son trivdes inte helt i vagnen förrän han kunde sitta upp och se sig om. 🙂

  2. Lilla gumman… tänk att det kan vara så jobbigt att få en lillasyster…
    Jättegullig bild!
    Kul med tävling… gotta ner dig framför tv:n och njut av vintersporten medan vi våndas över att välja mellan bilderna 🙂
    Önskar dig och familjen en fin Alla Hjärtans Dag och en trevlig helg!
    Kram

  3. Försvunnen dotter återfunnen, klart att det måste bli en bild. Tänk att vara så liten.. men ändå störst. Det är för- och nackdelar med allt här i livet.
    Ha en bra OS-dag! Undrar om ifall att… spännande är det i alla fall! Hur det än månde gå, hoppas du hinner äta mellan varven och en härlig Alla Hjärtans!

  4. Vilken go bild! Inte alltid lätt att vara störst när man själv fortfarande är liten 😉
    Ha en go Alla Hjärtans Dag och Heja Sverige!!
    Fredagskram

  5. Ja, ser härligt och skönt ut! Önskar dig och din familj en fin Alla Hjärtans dag!

    Idag hejar jag på alla svenska längdskidherrar, men ändå, allra mest, hoppas jag att Johan Olsson kommer att kunna göra ett bra lopp.

  6. Vilken go bild! Jag hade 3 år mellan äldste son och äldsta dottern, sedan blev det 4 år mellan de efterföljande. Klart man är ”liten” när man är 3 år!
    Ha en go allahjärtansdag och tack för din fina kommentar hos mig! Kram Gerd ♥

  7. Kan det bli en bättre bild än den ovan…..!?
    Jag har inte sett ett enda av OS, har fullt upp med en kokbok som jag nu tryckt ut 46 stycken A4-sidor av och plastat in. Det blir nog ungefär 20 sidor till och sen ska dom sättas i en snygg pärm och ges till en väninna i födelsedagspresent. (Hon ringer alltid och frågar om tips och recept, sen kan hon titta själv.) Men…..jag har 4 ”behövande” väninnor till. Dom får dock vänta, jag trycker ut och plastar in en i taget.
    Den här första har det dock varit ett j…a jobb med. Jag har visserligen alla mina egna recept i datorn redan, men dom skulle först väljas ut, flyttas och redigeras och designas och…… Fast det är rätt kul också!
    TREVLIG HELG
    Susie

  8. de är så otroligt fina när de sover våra små..måste ta fler sådana. vill oftast inte störa, rädd att väcka (ler) önskar dig en finfin allahjärtanskväll ***

    kramar Lycke

  9. Jag blev också storasyster när jag var 3. Men jag gillade min bror rätt bra tror jag förutom att han hade sönder mina leksaker, stack hål på dockans öga – fyy.

  10. Jag tycker alltid synd om det stora syskonet och brukar därför bara bry mig om det när småsyskon föds (de små får så mycket ståhej ändå utan att begripa det). Behöver jag säga att jag är äldst i syskonskaran 😉

  11. Vilken fin bild av en go’ liten tjej, som inte alls vara ”stor”. Det ‘är minsann inte helt enkelt att plötsligt vara äldst och det kommer en konkurrent om båda föräldrarna. Vi har två år mellan våra barn och det var tidvis rätt tufft för storebror, som ville vara ensam herre på täppan. Senare blev de allra bästa vänner och är så än idag.
    Kram;
    Gigi

Kommentera

