Tävling – Bild TRE

C

Jag sov också ofta med öppna ögon som barn. Ser en aning läbbigt ut på bilden. Ibland har jag tagit fel och trott att barnen varit vakna. Möjligtvis att de skojade med mig. När jag inte fick någon respons på min replik insåg jag att John Blund hälsat på.

Tävlingsregler stod efter Bild ETT. Det är busväder i Ystad idag med. Efter frukost ska jag leka bilskollärare. Jag har en plan för morgonens lektion. Klockan elva sitter jag i soffan och håller tummarna för att grabbarna gör en repris på vad tjejerna gjorde igår. Vilken bragd de ställde till med. Hela idrottsvärlden visste att det var Norges säkraste OS-guld. De norska tjejernas största problem i skidtruppen är inte att fixa guld i stafetter utan att knipa en av de fyra platserna i laget.
Charlotte Kallas forcering genom de 5 km och förmåga att hitta rätt väg i sista kurvan var magisk. Wow. 🙂

23 thoughts on “Tävling – Bild TRE

  1. Ja, det där känner jag igen också, har nog haft barn som sovit med öppna ögon.
    Och barn som sovit med mössan på. När min äldsta dotter fick en toppluva med Kjells Sport på, blev hon så kär i den 😉
    Ha en bra söndag, trots regn och rusk, kram, Gerd ♥

  2. Jag hade ju redan från början bestämt mig för att bidrag nr 1 var min favorit (alltså redan innan jag sett dom andra två) och det står jag fast vid. TROTS att den här 3:e va kul också!
    Stafetten igår hade jag gärna sett, men då var vi ute ”på vift” på ön – i regnet! Men idag ska jag titta på grabbarna – så räkna inte med nån vinst idag!! *fniss*
    TREVLIG SÖNDAG

  3. Vad läbbigt att sova med ögonen öppna!!Arv efter fadern förstår jag.Se till att ha rätt valla!!! Svar:Förr möblerade jag om mycket oftare än vad jag gör nog.Beror nog på att jag börjar gammal och sliten :-D.Klart att Solveig har rätt!!! Kram!

  4. Hoppas det gick bra för såväl elev som bilskollärare.
    I mitt inlägg idag har du något litet att hämta. Jag tog en skärmdump av din header och använde mig av också, hoppas det var ok. Önskar dig och de dina en fin avslutning på söndagen. Kram

  5. Det gick visst vägen för herrarna också idag fick jag reda på när jag steg upp. Jobbar natt i helgen och har sovit med stängda ögon (tror jag i alla fall) under dagen idag, men mannen som har fullt upp med att sköta OS rapporterar alla resultat oavsett om jag vill höra eller ej :)…

  6. Oj,oj vilken helg. Om jag gråter av glädje då jag ser dessa duktiga idrotts män/kvinnor ta guld vad ska då inte deras anhöriga göra. Sååå jäkla roligt. Snart har vi 10 medaljer som du trodde. Kom ihåg då jag första gången såg en av mina dåvarande dagbarn sova med ögonen öppna så blev jag skiträdd och väckte henne genast för jag trodde ju att det hade hänt nåt fruktansvärt.
    Ha nu en skön Söndagskväll.

  7. Nu är det ju rätt sent på dagen, så du vet ju om att ”Vi” vann igen. Vilken prestation! Jag brukar inte tycka om idrott, men det här OS-et har varit det roligaste jag har varit med om på länge. Killarna och tjejerna är ju för bra! Så många medaljer hittills och det är inte slut på tävlingarna än. Vad kommer????

    Sv: Vi hade fruktansvärt trevligt på Hjärtansfesten. Mycket roligt att inte ha nåra killar med! Hihi!

    Så roligt att du tycker om min header. Jag är förälskad i den själv. Under bara färger på rhododendrona.

    Kram/Gilla

Kommentera

