Tävling – Bild FEM

E

Två barn med i bilen hem, efter hämtning från Fiskebyns förskola i Torekov. Först lastades storasyster av, på stolen i groventrén i Ängalag. En dag i förskolan var fylld av trevligheter och våra barn stormtrivdes. Onsdagarna var dock i längsta laget. Energin brukade ta slut i bilen, trots att vägsträckan var relativt kort.

Tävlingsregler stod efter Bild ETT. Tävlingsdag är på söndag. Ska bli spännande att se om dimman leker med skidskytte-herrarna idag med. Risk att jag missar tävlingen eftersom jag ska till Trelleborg. Hoppas att det inte är någon dimma längs med väg 9. Givetvis kommer jag att svänga ner till något av mina favoritställen. Ska jag välja Gislövs läge, Smygehuk, Beddingestrand eller Abbekås? I rätt väder är det som att bo på ett smörgåsbord. Vilken tur att vi inte köpte huset i Menlösa. 😉

19 thoughts on “Tävling – Bild FEM

  1. Gomorron! Det var värst vad ert barn somnar på alla möjliga och omöjliga ställen, men det var väl det som var temat, kanske. Och att du var med där med kameran, otroligt! För framtiden, menar jag! Kram♥

  2. Det är så härligt att se. Mina grabbar har aldrig somnat på några märkliga sätt, visst är det
    konstigt. Ibland hände det att de somnade i bilen men så fort vi var framme var de pigga
    igen 🙂
    Ha en finfin dag och kör försiktigt!
    Kramen

  3. Oj,oj vilken sovställning. Vem har hon fått denna gåva av? Tänk att kunna somna lite hur som helst och lite varstans. Ibland önskar jag att man var ett barn och kunde krypa undan nånstans och bara få sova. Men dag skiner solen och en sån Tisdag vill man ju inte sova bort.
    Kramen

  4. Så mysigt med tävlingsbilden. Jag förstod ju att den inte var den första. Jag tror inte att jag/vi har varit i Ängalag. Men vi är ju nästgårds grannar eftersom vi bor i Helsingborg.

    Sv: Min ”Gube” hade en fritidsfastighet på Hallandsåsen, så det var ofta vi var i Ägh på den tiden och det har vi gärna fortsatt med. Men vi tar inte ut bilen för att köra så pass långt. För ”Guben” har svårt att se i mörker. Det är sånt som kommer med åren. Ängelholm är i alla fall en trevlig stad.

    Kram/Gilla.

  5. Jo, skidskytte blev det, men även om upplösningen var väldigt rafflande så gick det väl sådär ur svensk synvinkel. Nu får vi hoppas på hockey, sprintstafett och curling…det kan bli en lång natt för somliga av oss…

Kommentera

