Vilken är sanningen?

Jag har glömt att visa resultatet av mitt inlägg som hette  https://bosseliden.wordpress.com/2013/11/18/pigga-upp-november/ Där jag bland flera andra saker skrev att jag startat en tipstävling med mig själv som skulle pågå i tjugo veckor. Smart knep. Därmed vann jag alla veckor. 😉 Nu två veckor efter finalen kommer nästa bekymmer. Vilken av dessa lappar ska jag tro på är sann? 😉
A B

Vi har några gånger skojat och pratat allvar om vad vi skulle göra om vi vann en storvinst på lotto, tips eller om Rickard Sjöberg ringde en grå novemberdag. Min taktik hade varit att ligga lågt ett bra tag och inte väcka uppmärksamhet. Jag är bra på sådant. Jag hade skänkt pengar till några saker som jag brinner extra för. Jag hade helt anonymt skickat pengar till människor på Blogglandia som jag börjat fästa mig vid och som behöver lite guldkant som piggar upp och förenklar deras vardag ett tag. Vi hade skaffat något enkelt men funktionellt boende nere vid Medelhavet, där vi hade bott mellan november och mars. Bara tagit en sväng hem vid julen. Nu är frågan. Är lappen till vänster eller höger den rätta? Solveig! Kan du smörja in ryggen på mig? Vilken taverna ska vi välja i kväll? 🙂

Kort om nästa vecka: Imorgon kommer del tre i tankar bakom ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Kanske vågar jag skicka med inledningen på mitt första manus. Gör sig antagligen inte så bra med dessa marginaler. Filmtips elva på torsdag rör sig om en film som utspelar sig under en enda dag. En riktigt stressig vardag. Fredagens kåseri lutar åt att handla om hundar för fjärde veckan i rad. Vilken variation jag kommit in i. 🙂
Annars anser jag att dessa fyra kåserier skiljer sig väsentligt åt till innehållet. Denna gång har jag ett stänk av allvar med och tyckte att livet var orättvist när jag skrev det.
Jag gillar att leka med siffror, därför blir det inget inlägg på tisdag och onsdag. Skälet är att det ska bli en ”snabbtävling” på lördag när jag lägger in inlägg 500 på bloggen.
Glöm inte att göra mig sällskap i kväll framför ”Mästarnas Mästare”. Önskar alla läsare en fin söndagskväll. Jag har just blivit bortskämd med kaffe och våffla med gott tillbehör.

26 thoughts on “Vilken är sanningen?

  1. Härligt bosse att bli bortskämd med våffla och tillbehör. Hittar du knappen……SKICKA VIDARE VÅFFLA på datorn?? Tryck isåfall på den knappen, och dela med dig lite gott till mig. *ler*
    Tävlingar är inte min grej tyvärr. Jag låter de som är duktigare på sant syssla med det hehe.
    Nu önskar jag dig en jättefin och skön söndagskväll. Själv så har jag arbetat lite fast det är söndag……du skvallrar väl inte *ler*
    Söndagskramen från mig! pssssssssss………glöm inte att trycka på knappen SKICKA VIDARE äru gullig.

  2. Kaffe å våffla! Fy fabian VAD GOTT!!! 😀
    Ska vara ärlig och säga att jag inte förstod de där resultatlapparna.
    Men var inte ledsen för det Bosse.. i dag har det nämligen varit en dag som jag kommer skratta åt.. om typ.. väldigt länge..
    Det låter som en innehållsrik kommande vecka här i Bossebloggen.
    Jag läser men har inte varit så flitig med att kommentera.
    Ibland är det så. Huvudet är liksom tomt och fullt samtidigt. 😀

    • Härligt med ärliga människor. En vacker dag ska jag förklara hur system fungerar. Jag är inte alls ledsen. Tvärtom. Jag känner mig systemglad. 😉
      Det där var kryptiskt. Låter som en göra bort sig ordentligt dag, som i framtiden kan bli en riktig höjdarskröna.
      Jag läser också din härliga blogg men håller igen med kommentarer. Tror inte jag missat ett enda inlägg sedan jag läste ett helt år i rätt ordning. Det var en häftig sysselsättning.

  3. Oh, ja, det är våffeltider framöver. Får ta och ordna till något med det för jag vet dom som tycker väldigt mycket om det men jag tror det är vispgrädden som drar mest!
    Jaaa, allt vore OK att vinna, men att Rickard Sjöberg skulle komma och ringa på är helt uteslutet här, för vi är inte med på det spelet. Men det hade varit kul att vinna. Ibland när det kommer på tal frågas det vad man skulle göra, men det kommer inte att hända, man måste spela då, eller hur, och det gör inte jag/vi……då kan man ju inte vinna heller…..kanske borde tänka om lite där!
    Agneta kram

    • Vispgrädden och sylten är trevliga övre inslag. En klick grädde får gärna ramla ner i kaffekoppen. Det är bara trevligt spill. 😉
      Du är smart Agneta och är verkligen helt rätt ute. Det är en naken sann beskrivning av möjligheten att vinna. Satsningen är inte gratis och fri. Sedan gäller det att ha karaktär som med allt annat så det inte går överstyr och tar över livet.
      Bosse Spela Lagom Lidén kram

    • Det är stängt Åse. 🙂 Smeten tog slut och kunderna vräkte i sig alla våfflor och slickade gräddskålen ren. Vi brukar annars se schnauzer nästan varje dag utanför köksfönstret. Fast de kommer bara en och en. En skulle jag nästan kunna ställa klockan efter på vardagarna. Måndagsblåsig kram

  4. Ha ha Bosse. Nu har du slängt fram en evighetsfråga igen och lösningen är väl hugget som stucket? Jag gillar inte att låta som en politiker, men ”jag är bekymrad”. ;(
    Vem lurar du med en massa ombytliga siffror och hur ska du nånsin få veta sanningen?
    Om den inte redan har uppenbarat sig i form av en vinst, så att du kan sluta grubbla.. Jag kan inte hjälpa dig att hitta svaret i dessa omständliga, systemliknande, obegripligt krångliga sifferuppställningar. Puh! Tänk om det är slumpen som avgör?
    Min matteförmåga haltar tyvärr, jag skulle ha kastat en tärning.. antagligen för lättvindigt för dig. Det ska så klart räknas ut noggrant och ordentligt. Men skulle du inte kunna sluta upp med tuggandet på pennstumparna i alla fall? Din familj vill kanske säga dig något med våfflorna? De är ju mycket godare och du skulle besparas mycket huvudbry. 😉

    • Stackars dig som är bekymrad. 🙂 Evighetsfrågor är kluriga. Politiker är däremot rätt hala och halvtrista att lyssna på. Jag har så svårt att ta dem på allvar och letar mest hål i rustningen. De har svårt för att roa mig, möjligtvis oroa mig. Nu blåser det så mycket på Maldiverna så jag har svårt att få dit bäckstevarnas pä rått stelle. 😉 Nu äl frögan öm jag ske sola fram eller backsida. 😉

  5. Jag är inte så bra på siffror.. Och jag hängde nog inte riktigt med i de där lapparna… Lite trög så här på söndagskvällen. Härlig vecka det blir på din blogg 🙂 Jag återkommer även om du inte hintat om innehåll för här trivs jag. Alltid rolig läsning.. även om jag denna gång inte förstod allt.. Kramar

    • Är man inte van vid stryktips förstår man inte det där med olika system. 🙂 Du missade inget. Jag tramsade mest men med ett stänk av allvar.
      Trevligt att du trivs. Jag hoppas att många hittar till dina söndagskåserier på din blogg. 🙂
      Kramar

  6. Vilken tur att jag inte var oäten för annars hade jag blivit lite avundsjuk på dig. Jag kommer att göra dig sälkskap och titta på mästarnas mästare. Sen vilken kupong som är den rätta ?? Det är ju självklart tycker jag. Jag älskar alla sorters tävlingar så jag ser fram emot din snabbtävling.
    Ha en skön kväll.

    • Bra att du inte är avundsjuk Annika. För jag glömde att spara ett våffelhjärta till dig…. eller du menar alla mina 13 rätt på tipset? Jag är inte helt säker på att jag for med sanning där. 🙂
      Jag ville inte att Lundbäck skulle åka ut. En gammal skididol för mig.
      Då får du hålla utkik på lördag. Någon gång under dagen dyker tävlingen upp. jag ska lotta tiden.
      En blåsig måndagskram

  7. Har inte haft tid att studera lapparna, sitter ”egentligen” framför TV´n och ser ett Nascar-race…men det är regnuppehåll så då rusade jag in på kontoret och kollade bloggvärlden. tyvärr går det tre TV-program samtidigt ikväll, men både Farmen (Jag erkänner, jag är galen i hemska dokusåpor till min gubbes förskräckelse, så jag följer Farmen slaviskt) och Mästarnas Mästare kan man se på TVPlay eller VOD, så dom tittar jag på i morgon!
    Nähej, nu ska dom visst starta…..

  8. Våffla! Så gott! Inser att vi inte har något våffeljärn. Gav bort det jag ärvde till en av döttrarna. Men i morgon så skall ett järn in här hemma. Har tänkt på det länge men inte kommit till handling. Nu så…
    Tävlingar gillar jag. Är nog en riktig tävlingsmänniska. Kom med i ”Vem som vet mest” i två omgångar; en vanlig och en vinnarvecka. Men den lite större vinsten knep jag inte. Däremot äventyr i Götelaborg och en massa trevligheter. (Det var elever i min klass som anmält mig i avskedspresent..Väldigt kreativt och det var glädjande.)
    Tänk du om man skulle vinna pengar! Hitintills har det inte hänt, men hoppet finns kvar. En liten sommarstuga, med tonvikt på litem, 47 m2, har vi ju köpt i Spanien. Och vi trivs med att vara där. Skönt att kunna varva. Som ”ung pensionär” har jag ju tiden till mitt förfogande, något jag verkligen uppskattar.
    Söndagskramar!

    • Det är gott med våfflor i lagom dos.
      Vad trevligt med en tävlingskvinna. Då har du kommit rätt. Synd att du inte var med i mina tävlingar i oktober och november på Facebook.
      Vilken häftig avskedspresent eleverna kommit på till dig. 🙂 Jag har också varit barnsligt förtjust i tävlingar genom åren. Är uppvuxen med dem.
      Den såg jättefin ut på bilderna, er sommarstuga. Perfekt att kunna varva.
      Måndagskramar

  9. VIlken lapp som är den rätta blir en ren gissning. Men dina tankar om vad du skulle göra med pengarna är rätt intressanta. Det är väl något vi alla funderar över någon gång. Och väldigt många funderar nog över att ge bort pengar på ena eller andra sättet. Det ger hopp….

  10. Läste inlägget från november om hur du knepar dig genom november. Bra påhitt där, allt för att hålla dysterkvisten på avstånd. Men är den SÅ farlig tänker jag. Nå så har var och nog med sitt 😉 lapparna kan väl fylla ut varann då du ändå hölls med de 🙂 *-*

  11. Å vad jag tycker att det är spännande att läsa den här kategorin hos dig! Jag har ju själv aldrig gjort en sådan resa, men är bra sugen, och den dag jag är där, ska jag minnas dina råd.
    Kramar genom snövädret!
    Ps! Mejlade dig för några veckor sedan och har sedan fått veta att min mailadress har strulat (men nu tycks den vara på banan igen.) Hursomhelst, ville bara försäkra mig om att det kommit fram, ingen stress och ingen press:) Ds.

    • Jag gissar på att du menar skriva bok? För det var väl ingen tipsvinstresa du syftade på? 🙂 Det gäller att skaffa råd från många olika håll, ett bra team och sedan komplettera med magkänsla.
      Låter inte trevligt med snö. Jag svarade in en kommentar på din blogg. Just nu har jag inget speciellt ord jag känner extra för.
      Kram

Kommentera

