Det blev varmt i mitt hjärta

Skämt1Våren har gått i baklås. Jag går här nere solo på stranden och känner mig ebb för att prata internationellt språk.

Skämt2

Märkligt. Kan det vara så att någon har vridit på klockan så tiden går baklänges? Verkar inte bättre. Eller har jag fått tomtar på loftet? Usch! Känner lätt vinteryrsel. Jag rusar vidare.

Skämt3

Inga vårtecken. Bara fårtecken.

Skämt4

”Store man. Du måste tänka positivt.”
”Tack för den passningen din lille pastej. Är du ormtämjare eller?”

Skämt5  Bäst att använda fantasin. Det är ingen vanlig strand. Det är en morotsstrand.

Skämt6  En nyfiken banan sticker upp ur ett kaninhål.

Skämt8

Det hjälpte. Genast mår jag bättre inombords. En romantisk vind från havet börjar leka med mina lockar. Tänk om ett under händer mig denna blåsiga söndag då jag varit så ebb. Det ser faktiskt ut som om… eller är det fantasin som spelar mig ett spratt?

Skämt9

Vilken tur att stranden är folktom. Där ligger verkligen något i flaskan. Vem i hela världen har skriv…

Skämt10

Måste tänka rationellt. Inte bli gubbsjuk eller sprallig. Detta var inlägg 502. Vet inte om det kommer att bli några fler här på bloggen. Undra om hon har kvar de söta… jag som hade bestämt mig för att nästa gång berätta om varför det blev ”Mina fotsteg i ditt hjärta”, del fyra bakom romanen. Istället känner jag mig knäsvag och mitt hjärta blöder av stolthet. Hur långt är det till… fågelvägen? Jag svävar redan på ulliga moln och…
”Solveig! Jag drömde så konstigt. Ska vi gå på vårpromenad vid Sandhammaren?”
”Förklara först för mig varför det är sand i sängen och varför du håller en brun flaska i handen?”
”En annan gång älskling. Jag ska bara…” 😉

44 thoughts on “Det blev varmt i mitt hjärta

  1. Oh, Gud, vad gulligt drömt – eller påhittat – vilken romantik på blanka söndagseftermiddagen!
    Det låter som Kärlek, banne mig ♥
    Söndagskramen, Gerd♥

  2. Jaha du Bosse, hur förklarade du sanden och flaskan i sängen? Den förklaringen skulle jag allt bra gärna vilja höra 😉
    Kram 🙂

  3. Drömmar…vad vore livet utan det?? Är det ebb inombords, ja vad kan behövas mer än ett kärleksbrev för att det ska bli flod, av stormande känslor och ett bultande hjärta?? Och med ens kan mana ana lite vår i luften…trots morötter och bananer och vad allt det nu är…
    Ha en skön söndagskväll!!
    Kram kram

    • Dagdrömmar är oftast bättre än nattdrömmar. Det är skönt att gå från ebb till flod. Inte varje dag det dyker upp en flaska på stranden med ett brev i. Chansen att det är ämnat för personen som plockar upp flaskan måste vara mikroliten. 🙂
      Tack. Hoppas solen lyser på dig denna måndagseftermiddag.
      Kram

  4. Du får sluta hota med att upphöra med bloggen! Klart du ska vara kvar i vår cybergemenskap! Det vore tomt och tråkigt utan dina lite tokiga inlägg. 🙂 och de andra med så klart!

  5. Jag blev också varm i hjärtat. Vilket underbart inlägg med allt som lyfter en blåsig dag. Tack för att du förgyllde min söndag 🙂 Undrar också om det kan vara uppslag till en ny bok? Hoppas det! Lycko dig som har Sandhammaren som promenadstråk. Ha en fin söndagskväll och kramen 🙂

    • Nej. När jag skriver ett manus till en bok är jag mer seriös och allvarlig. 🙂 Det finns så många härliga ställen på relativt korta bilavstånd. Några veckor till är det dessutom lugnt på vägarna. Sandhammaren är en vacker plats men det är luriga strömmar i vattnet ibland. Kram

  6. vilken underbar text att läsa…dessa rader fick min mun att le och mitt hjärta tog ett skutt av lycka och skratt..tack för att du förgyllde min söndag kväll 🙂
    Kram Åsa

  7. Jag skulle byta drömmar med dig när som helst 🙂
    Och du, tänk inte ens tanken på stt sluta skriva/blogga!

  8. I drömmen är allt möjligt 🙂 Själv är jag alltid snabb, stark och livsfarlig i mina drömmar. Gillar känsla i din dröm 🙂

  9. Vilka strandfynd! Oavsett hur, så var det trevlig läsning 🙂
    Flaskpost har jag skrivit några gånger men jag misstänker att de jag skrev till aldrig fick min post.

    Ha en fortsatt finfin söndagskväll!

    Kram

  10. Jag tänkte först av allt – oj vilken påhittig person han är denne Bobo – vilken tid han lagt ner på att göra ett bra inlägg och samtidigt kunna lämna varma känslor kvar! Det är nog våren, som snart kommer igen!! Skrattade åt flaskan, för idag på barnens skattjakt i kyrkan, så handlade det om en flaska som var guldfärgad och prislappen var på 400.000 kronor. Ledaren undrade hur den kunde vara så dyr och genast upphävde våra barnbarnsflickor sina ljuva stämmor. – Men den är ju av guld fattar du och då är det dyrt! Gissa om publiken både log och skrattade!! Nu blev det varmt en gång till inombords!! 🙂

  11. Vad är detta?
    Dröm? Verklighet? Kanske båda?
    Varför skulle det inte bli fler inlägg? Det kan du väl ändå inte mena?
    Min fantasi räcker inte till här … men det kanske inte är meningen heller … 😉

    • Vilka svåra frågor du har Lollo? Kan vi inte bara hålla oss till sanningen? Min sanning. Okej! Handstilen på brevet liknar mina kråkfötter. Men jag hade handskar på mig så ingen kan sätta dit mig. 🙂 Aha! Ska jag sträcka ut din fantasssssiiii? Om DrömBosse åkt iväg över till kusten på andra sidan havet för att träffa sin gamla flamma hade han inte haft tid att blogga. Hängde du med på den ordekvationen? x+2=4. Lättare så? 🙂
      Ibland är vissa saker inte meningen. 😉

      • Hahaha … nä, inte ett dugg lättare … 😉
        Men förstår att jag har rätt i att det inte var meningen … Helt okej för mig … 😀

    • Mest fantasi och trams. Jag tänkte på filmen och boken; ”Message in a bottle”. ”Kärleksbrev”. Sedan gömde jag undan flaskan och den fanns kvar nästa gång. 🙂 Då tyckte jag det var meningen att köra igång med sakerna jag i en hast samlat med mig innan jag tog bilen till havet. Har man inte roligt gör man sig roligt. 🙂
      Kul att du har fint väder där.

  12. Tack Ewacarin för de orden! 🙂 Den här gången tramsade jag, men ibland finns ett stänk av allvar i tanken. På tal om första april. Min mamma föddes detta datumet. Jag minns att hon inte uppskattade aprilskämt på sin födelsedag.
    Jag önskar dig en fin onsdag.
    Kram

  13. Ja i går undrade jag verkligen vad som hade hänt med våren när man ser snön bara vräker ner. Det var inte alls kul. Nu hoppas jag att våren vill visa sig till påsk, hade inte alls varit så dumt.

Kommentera

