Bloggtävling. Vilka sexton länder går vidare från gruppspelet i fotbolls-VM i Brasilien?

Denna tävling kan alla vara med på. Även de som ”hatar” fotboll. Från varje grupp går två länder vidare till slutspel. Den tippare som har flest rätt vinner en Trisslott och blir kallad ”Fotbollsexpert på Bosses blogg”. Hoppas en riktig novis vinner. 🙂 Kommer fler på samma antal rätt lottar jag. Eftersom jag själv vill vara med i tävlingen ingår jag och övriga familjemedlemmar inte i en lottning. Men är någon av oss ensam om att ha flest rätt är lotten ”fri”. 🙂 Om sanningen ska fram vet jag otroligt lite om lagen eftersom Sverige inte är med. Men det är alltid kul att leka expert. Ska bli spännande att se om någon fixar sexton rätt.

Skriv kommentaren med de sexton länderna, under DETTA blogginlägg (Inte på Facebook. Inte efter något annat inlägg på bloggen under veckan.) Jag stänger inlämningarna klockan 21.00, söndagen den 8 juni. Jag hoppas på många antifotbolldeltagare. Min fru Solveig är en av dem. Första matchen spelas 12 juni. Sista gruppmatchen spelas 26 juni. Först då vet vi vilka sexton länder som klarat av att gå vidare från gruppspelet. Jag redovisar vinnare den 2 juli. Jag gör en tabell i ett blogginlägg i början på vecka tjugofyra, innan spelet drar igång på torsdagen, då värdnationen Brasilien ska visa vad de går för inför en fanatisk hemmapublik. Ett stöd eller en snara om halsen?
Här kommer grupperna.
Grupp A: Brasilien, Kroatien, Mexiko, Kamerun
Grupp B: Spanien, Holland, Chile, Australien
Grupp C: Colombia, Grekland, Elfenbenskusten, Japan
Grupp D: Uruguay, Costa Rica, England, Italien
Grupp E: Schweiz, Ecuador, Frankrike, Honduras
Grupp F: Argentina, Bosnien, Iran, Nigeria
Grupp G: Tyskland, Portugal, Ghana, USA
Grupp H: Belgien, Algeriet, Ryssland, Sydkorea

Bosse Lidéns bidrag:
A: Brasilien och Mexiko
B: Spanien och Holland
C: Colombia och Elfenbenskusten
D: Uruguay och Italien
E: Schweiz och Frankrike
F: Argentina och Nigeria
G: Tyskland och USA
H: Belgien och Ryssland

83 thoughts on “Bloggtävling. Vilka sexton länder går vidare från gruppspelet i fotbolls-VM i Brasilien?

  1. A: Brasilien och Mexico, B: Holland och Chile, C: Colombia och Elfenbenskusten, D: England och Italien, E: Ecuador och Frankrike, F: Argentina och Nigeria, G: Tyskland och Ghana, H: Belgien och Sydkorea

  2. Å kära nån!! Jag försöker att hämta mig efter att ha sett vad tävlingen går ut på! Du vet ju Bosse vad jag känner … pust, stön och stånk … men tävling – jag är på!!
    A. Brasilien och Kroatien
    B. Spanien och Holland
    C. Elfenbenskusten och Colombia
    D. Uruguay och England
    E. Frankrike och Honduras
    F. Argentina och Bosnien
    G. Tyskland och Portugal
    H. Algeriet och Ryssland

    Detta har jag kommit på alldeles själv och min taktik är utifrån hur vackra länderna är och vilka som brukar ha snygga killar som spelar. I de flesta fallen … Ha ha ha … från en total novis!

  3. Det där är jag fullständigt värdelös på, men jag vet att HBK inte tillhör det gänget, men i lördags hade vi fint besök i lilla stan av deras buss, tänk att en buss kan få en människa att le väldigt stort , ja det var alltså inte jag log….. Kram

    • Det kan vara en stor fördel att vara värdelös. För då tippar man inte som de andra gör och det kan ge resultat. Vad gjorde deras buss i vår stad? Hade Markus rattat fel? Nästa gång jag pratar med honom måste jag fråga om han såg en man som log stort åt… om han satt i bussen kanske han undrade… nästa vecka ska våra tjejer bo hos Markus tre nätter. Är det säkert att det inte var du som log och att du skyller på oskyldiga? Jag förstår min namne. Det måste ha varit en speciell, oväntad och nostalgisk känsla. Kram från en annan B.

  4. A. Brasilien och Kroatien
    B. Spanien och Chile
    C. Colombia och Elfenbenskusten
    D. Uruguay och England
    E. Frankrike och Honduras
    F. Argentina och Nigeria
    G. Portugal och Ghana
    H. Algeriet och Ryssland

    Här är svaren, du kunde ha frågat mig direkt så hade du sluppit sätta ihop inlägget, hi hi hi….. 🙂

    Kram ♥

  5. Jaha ja, nu ska vi se.
    A. Brasilien, Kroatien
    B. Spanien, Holland
    C. Elfenbenskusten, Japan
    D. Italien, England
    E. Schweiz. Frankrike
    F. Argentina, Nigeria
    G. Tyskland, Portugal,
    H. Belgien, Ryssland

    Håller på Tyskarna, för de spelar en utmärkt fin fotboll när det vill sig. Det har det gjort de senaste stora turneringarna, bara inte ända fram. Det gör det nog inte den här gången heller.

  6. Fotboll är inte mitt favoritintresse, men tävlingar går bara inte att motstå.
    A. Brasilien, Mexico
    B. Spanien, Holland
    C. Grekland, Elfenbenskusten
    D. England, Italien
    E. Ecuador, Frankrike
    F. Argentina, Nigeria
    G. Tyskland, Portugal
    H. Belgien, Ryssland
    Då blir det alltså 14 dagar utan vettiga TV-program snart. Får väl bli en bra bok i stället. Kram

    • Välkommen Gunnel! 🙂 Oj! Jag vet inte om jag vågar berätta en sak för dig. Eller ska jag göra tvärtom? Du behöver inte vara orolig för att det ska hålla på i 14 dagar. Det är den positiva nyheten. För det varar nämligen i… jag vågar inte skriva sanningen. 🙂 Vill inte förstöra högsommaren för dig. En bra bok är guld värt. Kram

  7. Kul grej! Hemma har jag en gubbe som är riktig fotbollsnörd. Han har rätt att så vara, då han berättade om sin nördhet den allra första gången vi träffades, för 40 år sedan vid nyår som gick. Men nu ska gissa på egen han… och lite om fotboll vet jag ju efter alla dessa fotbollsnördsfruår. Heja Elfsborg, förresten!
    Grupp A: Brasilien, Mexiko
    Grupp B: Spanien, Holland,
    Grupp C: Grekland, Elfenbenskusten, SVÅR!!!!
    Grupp D: Uruguay, Italien
    Grupp E: Ecuador, Frankrike,
    Grupp F: Argentina, Nigeria
    Grupp G: Tyskland, Portugal,
    Grupp H: Belgien, Ryssland

    Tack för en kul grej! Anna-Lena

    • Välkommen Anna-Lena! 🙂 Vilken tuffing han var. Jag tror inte att jag drog den detaljen när jag och Solveig träffades första gången i Borås. Vågade heller inte fråga om hon hade lust att gå och se på fotboll. Grattis i efterskott till 40 år. Imponerande.

  8. I den här familjen är det jag som varit sporttokig, men numera är det endast motorsport som gäller. så jag har inte en aaaning och det tristaste var att dom jag tänkt gissa på, dom hade ju du valt! Då måste man ju välja nått annorlunda – och skrällar brukar det ju bli så det är bara att gissa på!

    Gruoo A: Brasilien (känns självklart) och Kamerun (kan skrälla)
    Grupp B: Spanien och Holland (man måste ju ha några säkra kort)
    Grupp C: Colombia och Japan
    Grupp D: England (är anglofil) och Uruguay (gillar inte italien, för många ”stjärnor”)
    Grupp E: Schweiz och Ecuador (Franrike – stjärnfall igen…)
    Grupp F: Argentina och Bosnien
    Grupp G:Tyskland och USA (skräll igen)
    Grupp H: Belgien och Algeriet ( vore kul om ryssarna INTE vore bra på en sport)

    Jahapp, där är min helt vansinniga gissning – men ALLA lag är väl hyfsade annars hade dom väl inte gått vidare. Fast jag tycker inte att det är kul när Sverige (så dåliga är dom väl inte) – eller Danmark – inte är med så jag vet inte om jag ska titta ens! Och när börjar det hela egentligen!?

    KRAM
    Susie

    • Välkommen Sussan! 🙂 Så du har också varit sporttokig. Det har jag med, men jag har anpassat kostymen med åren. Nu behövs det något stort för att jag ska vara med. Skrällar dyker alltid upp i sådana här sammanhang. Det tillhör charmen. Ofta något land från Afrika. Jag saknar också Sverige och Danmark och några andra favoritländer. Det är en stor familj och alla kan inte vara med på släktkalaset.
      Kram

  9. Ja det här VM:et är ju inte lika roligt när vi själva inte är med 😦 Men det går ju nya tåg 😉
    Givet hänger jag på 1X2 tävlingen.
    A Brasilien och Kamerun
    B Spanien och Holland
    C Colombia och Elfenbenskusten
    D England och Italien
    E Frankrike och Ecuador
    F Argentina och Nigeria
    G Tyskland och Portugal
    H Belgien och Sydkorea

    Ja nu får vi se vad som händer, det är verkligen ett lotteri 😉
    Kramen

  10. Jag är inte alls emot fotboll, gillar att kolla stora turneringar, faktiskt även när Sverige inte ”råkar” vara med. Funderar på när vi har möjlighet att komma med. Måste vi vänta länge?

    Här kommer min gissning:

    A. Brasilien, Kroatien
    B. Spanien, Holland (så lätt :-))
    C. Colombia, Japan
    D. Uruguay, England
    E. Schweiz, Frankrike
    F. Argentina, Bosnien
    G. Tyskland, Portugal
    H. Belgien, Ryssland

  11. Självklart är jag med! Idag var vi synkade – har nämligen också en tävling på bloggen idag. Där får du också vara med (läs PS:et).
    Här kommer min gissning:

    A. Brasilien, Mexico
    B. Spanien, Chile
    C. Colombia, Grekland
    D. Uruguay, Italien
    E. Schweiz, Frankrike
    F. Argentina, Nigeria
    G. Tyskland, Portugal
    H. Belgien, Ryssland

    • Välkommen BP! 🙂 Det var din fråga för några dagar sedan som fick igång min tävlingshjärna och då föddes denna bloggtävling. Omständigheter gör att jag bara kan göra den i ett steg. Risken är stor att det blir många som har samma antal rätt och att det blir lotten som avgör vem som vinner. Hade jag haft möjlighet skulle de som hade flest rätt fått fortsätta i nästa steg. Tippa vilka åtta som vinner åttondelsfinalerna. Hade det fortfarande varit mer än en som var bäst skulle de fått tippa de fyra kvartsfinalerna. Mitt största syfte var att få de som inte alls är intresserade av fotboll att tippa. Än så länge har alla tippat Brasilien och Argentina. Stackars Australien, spöket Costa Rica och Iran som inte fått någon röst. Tänk om någon i den trion blir en gruppskräll. 🙂

  12. Grupp A. Brasilien, Mexico
    B. Spanien, Holland
    C. Colombia, Elfenbenskusten
    D. England, Uruguay
    E. Frankrike, Ecuador
    F. Argentina, Bosnien
    G. Tyskland, Portugal
    H. Belgien, Ryssland

  13. A: Brasilien, Kamerun
    B: Spanien, Holland
    C: Elfenbenskusten, Japan
    D: Uruguay, Italien
    E: Ecuador, Frankrike
    F: Argentina, Nigeria
    G: Tyskland, Portugal
    H: Belgien, Sydkorea

  14. A: Brasilien-Kroatien
    B: Spanien-Holland
    C: Grekland-Elfenbenskusten
    D: England-Italien
    E: Ecuador-Frankrike
    F: Argentina-Nigeria
    G: Tyskland-Portugal
    H: Belgien-Sydkorea

  15. Äsch, jag håller på Sverige i alla fall, jag! Jag sticker huvudet i sanden och låtsas att vårt landslag är det samma som vinner sen…..kan man göra så? Klart man kan!
    Hej svejs

  16. självklart är jag med och tävlar…vem kan stå emot en tävling om denna 😉
    min gissning är:
    A: Brasilien, Mexico
    B: Spanien, Chile (skulle vilja säga Holland men då får jag nog skäll av mina äldre barn)
    C: Colombia, Elfenbenskusten
    D: England, Italien
    E: Ecuador, Frankrike
    F: Argentina, Nigeria
    G: Tyskland, Portugal
    H: Belgien, Sydkorea

  17. Svar: Köp fotbollsbibeln från Expressen (hade föredragit Aftonbladets) – hela 202 sidor. När du läst den kan du din sak:-) Såg du programmet om fotbolls-VM 1994 på svt 1 idag?

    • Tack för tipset. Mitt mål denna gång är att hålla mig på min kant. Men när det drar igång och jag får någon ny favorit vet man aldrig vad som händer med mig. Först måste jag bli klar med mina hemliga skrivmål. Självklart ska jag se på SVT Play och minnas vad som hände för tjugo år sedan. De sommarveckorna glömmer jag aldrig. Värmen kom till Sverige på midsommardagen. Då satt vi på en färja och blev solbrända. Hela vårt land drabbades av fotbollsfeber. Jag retar mig fortfarande på utvisningen på Jonas Thern.

  18. Så klart att jag också måste få vara med i gänget! 🙂 Vill ju gärna bli kallad fotbollsexpert.

    Grupp A: Brasilien, Kroatien
    Grupp B: Spanien, Holland
    Grupp C: Colombia, Grekland
    Grupp D: Uruguay, Italien
    Grupp E: Schweiz, Frankrike
    Grupp F: Argentina, Nigeria
    Grupp G: Tyskland, Portugal
    Grupp H: Belgien,Ryssland

    Kanske ett lite tråkigt tips, men så är det med oss ”fotbollsexperter”. 😉

    • Välkommen! 🙂 Tänk vilken hög och fin titel att få. 😉 Undra vilket land som blir den stora skrällen i gruppspelet. Någon skräll blir det säkert. Jag har svårt att tro att Brasilien och Argentina missar att ta sig vidare. Den tanken tycks jag inte vara ensam om. Ingen har än så länge tippat emot dessa två landslag.

  19. Jag är totalt värdelös på fotboll.Vet bara att det är ett gäng som jagar EN boll. ………Vi har tjänat in mycket på att jag har kunnat klippa till pågarna.Du vet med två pågar och en gubbe så behövs det en som kan klippa till. Förr klippte jag utan maskin. Kram!

  20. Tänk vilken fjäder det hade blivit i hatten om du gick och vann. Gratis tävling där alla har lika stor chans. Min pappa fick klippa mig tills jag började i skolan. Ett bra sätt att tjäna in pengar om ”patienterna” blir nöjda. Kram

  21. Jag var här och läste igår kväll. Men du, jag kan ju absolut INGET om sport 😀 Men du ska få ett äkta sömmersketips 😉 jag klipper till (också van att klippa min familjs hårstrån en gång i tiden då det begav sig, inalles fem huvuden) med:

    Grupp A: Brasilien, Kroatien
    Grupp B: Spanien, Australien
    Grupp C: Grekland, Japan
    Grupp D: England, Italien
    Grupp E: Schweiz, Honduras
    Grupp F: Bosnien, Nigeria
    Grupp G: Tyskland, Portugal
    Grupp H: Belgien, Ryssland

    Obs, jag har inte tjuvkikat på någon, har skrivit helt i blindo eller i andanom 😉

    • Välkommen Gerd! 🙂 Du behöver inte kunna något. Fem huvuden. Inte dåligt. Du måste ha blivit en expert till slut. Eller var du redan utbildad? Jag är glad för att Australien äntligen fick en röst. Hoppas de går vidare. De brukar kämpa på bra. Sist hade de en snabb känguru som lirade center. 😉 Jag räknade kallt med att du skulle ge Belgien en röst. 🙂

  22. Jag är totalt ute och reser när det gäller fotboll. Visserligen har jag sett arenan i Porto Alegre men det gör mig inte till någon expert. Fick i alla fall mail från i Brasilien boende sonen som just fått biljetter till matchen Australien-Holland! Nåja, här kommer mitt sömmersketips 🙂

    Grupp A: Brasilien, Mexiko
    Grupp B: Spanien, Holland
    Grupp C: Japan, Grekland
    Grupp D: Uruguay, England
    Grupp E, Schweiz, Frankrike
    Grupp F: Argentina, Nigeria
    Grupp G: Tyskland, Portugal
    Grupp H: Sydkorea, Ryssland

  23. Tjena lekbosse!
    Kul med dina påhitt, men jag är urdålig på sport och sånt. Lekar är jag åxo dålig på. Uja mig.

    Men jag kan väl få önska dig en fin fortsatt vecka i min kommentar. Så nu gör jag det!
    En fin fortsatt vecka till dig.

    Onsdagskramen😃

    • Tjena TantGlad! Jag tycker du leker med ord och bilder på ett förträffligt sätt. 🙂
      Det är klart att du får. Eller vänta lite? Jag måste kolla med domaren först. Jo. Den kvinnlige domaren viftade med ett blått kort. 🙂 Jag önskar dig också en fin fortsättning på veckan. Du håller väl koll på vem som har namnsdag imorgon? 😉
      En svettig fotbollskram

  24. Det är några år sedan som jag spelade damfotboll…och tävla gillar jag…och vinna! 🙂
    Ok – jag är helt novis, men nu kör vi!
    Grupp A: Brasilien, Kroatien
    Grupp B: Spanien, Holland
    Grupp C: Colombia, Japan
    Grupp D: England, Italien
    Grupp E: Ecuador, Frankrike
    Grupp F: Argentina, Nigeria
    Grupp G: Tyskland, Portugal
    Grupp H: Ryssland, Sydkorea

    Kram, Gunilla

      • Oj, nu har jag gjort bort mig igen! Mölnlyckes damlag, under glada sjuttiotalet! Nivå – ingen aning! Högre än sandlådenivå! 🙂

      • Det var på den tiden som Ebba Andersson härjade i allsvenskan med sitt Öxabäck. När vi åkte till Landvetter åkte vi igenom orten. Börjesson var en duktig tjej i Jitex. Just nu har jag glömt hennes förnamn. Jag gillar damfotboll.
        Kram
        Ps. Anette hette hon visst. Polletten trillade ner till sist.

  25. Tja, varför inte. Brukar inte nappa på olika tävlingar men den här kan jag inte motstå. Här kommer mitt förslag (varav en del är tippat mer med hjärtat än med hjärnan…):

    A Brasilien Kroatiien
    B Spanien Holland
    C Grekland Japan
    D England italien
    E Frankrike Honduras
    F Argentina Nigeria
    G Tyskland portugal
    H Ryssland Sydkorea

    • Välkommen Marina! 🙂 Bra att du nappade. Det är alltid en ständig kamp mellan dessa två parter. Undra om jag kommer att få uppleva att Brasilien inte får någon röst. Än så länge tjugo av tjugo. Tre andra starka nationer har fått nitton.

  26. Åh vad roligt! 🙂 Jag är tyvärr jättedålig på fotboll men vi brukar alltid ha en intern tippar-tävling inom familjen och det tycker jag är jätteroligt.
    Jag gissar så här:
    Grupp A. Brasilien & Mexiko
    Grupp B. Spanien & Holland
    Grupp C. Colombia & Japan
    Grupp D. England & Italien
    Grupp E. Schweiz & Ecuador.
    Grupp F. Argentina & Iran
    Grupp G. Portugal & USA.
    Grupp H. Belgien & Ryssland

    Nu ska jag läsa vidare på din blogg, som jag tycker verkar himla intressant.
    Ha en fin dag!

    • Välkommen Kamilla! 🙂 Vad trevligt att du hittat till min blogg. Samma här. Vi har också en intern tippartävling inom familjen som förgyller vardagen. Vad snällt att du gav Iran en röst. Nu är det bara Costa Rica som ingen tror på. De som tvålade dit Sverige i ett VM som jag helst vill glömma. Önskar dig också en fin dag.

  27. Här kommer min gissning:
    Grupp A: Brasilien o Mexiko.
    Grupp B: Spanien o Holland.
    Grupp C: Elfenbenskusten o Japan.
    Grupp D: Uruguay o Italien.
    Grupp E: Frankrike o Honduras.
    Grupp F: Argentina o Nigeria.
    Grupp G: Tyskland o Portugal.
    Grupp H: Belgien o Ryssland.
    Det skall bli kul med fotbolls VM men så trist att inte få ta på sig den blå-gula. Grattis på Bo-dagen och hälsa Solveig som hade sin dag igår. Vi har en imorgon, då åker flaggan i topp.

  28. Jätteroligt initiativ med en tävling. här kommer mitt förslag. Spännande! Kramar!
    A Brasilien, Kamerum
    B Spanien , Holland
    C Grekland, Colombia
    D Italien, Uruguay
    E Frankrike, Honduras
    F Argentina, Nigeria
    G Tyskland, Portugal
    H Belgien, Ryssland.

  29. Det går ju inte att låta bli en Bosse-tävling trots att jag inte är särskilt fotbollskunnig. Jag brukar dock gå igång vid stora mästerskap, men känns lite svårare när inte Sverige är med.
    Det vankas VM-tips på jobbet också. Det känns ännu värre. Där ska vi tippa resultat i samtliga gruppspelsmatcher (det är ju miljarder!) samt gissa skyttekung i gruppspelet. Nu har jag skrivit en roman innan jag ens kommit fram till mina svar, alltså så som det utan tvekan kommer att gå, i denna tävling.
    Here are the results of the Realistic jury:
    A: Brasilien, Kroatien
    B: Spanien, Holland
    C: Grekland, Elfenbenskusten
    D: Uruguay, Italien
    E: Frankrike, Ecuador
    F: Argentina, Nigeria
    G: Tyskland, Portugal
    H: Belgien, Sydkorea

    • Välkommen Cissi! 🙂 För mig brukar det också numera krävas något stort för att lejonet inom mig ska vakna till liv. Trist att Sverige inte är med. Kunde de inte åtminstone skickat Norrköping? 😉 Det där lät jobbigt. Kommer ni att hinna sköta det vanliga jobbet, eller ligger det nere en månad? Härligt att du skickar med facit innan… har du inside-information? Är allt uppgjort? Tänk om Costa Rica vinner. De är bra på 2-1. Vet du om Lippe ska vara domare? 🙂

  30. Här kommer min vilda gissning:
    A. Brasilien Kroatien
    B.Spanien Chile
    C. Colombia Elfenbenskusten
    D. England Italien
    E. Frankrike Schweiz
    F. Argentina Bosnien
    G. Tyskland Portugal
    H. Belgien Ryssland

    😀

  31. Hallojs Bosse, de e klart jag ska va me, jag som inte kan nåt om fotboll. Bronset -94 fick mig fast den sommaren, satt som klistrad och spelade t.o.m. in matcher på videobandspelaren. Det var ett så plötsligt påkommet intresse att jag förvånade mig själv. Kan ju omöjligt ha varit endast spelet som drog.. Haha, VM-guldsången, killarna i sv-laget, sommarlovet, humöret i topp, sällskapet i TV-soffan.. Ja allt bidrog. Undrar hur det blir i sommar? Sverige är inte ens med. Det skulle jag inte ha tippat, det är synd tycker jag. Att tippa är alltid osäkert, som det är med gissningar, annars kunde man ju varit miljonär vid det här laget. 🙂 Den som lever får se! Jag fuskar och frågar även Bosse nr 2 vad han tror. Sedan tippar jag som han, fast med mera darr på rösten. Då blir det så här:

    A. Brasilien – Mexico
    B. Spanien – Holland
    C. Elfenbenskusten – Japan
    D. England – Italien
    E. Frankrike – Schweitz
    F. Argentina – Nigeria
    G. Tyskland – Portugal
    H. Belgien – Algeriet

  32. Ja, du Bosse… trots att jag är totalt ointresserad av fotboll… åtminstone när inte Sverige är med så kommer här min alldeles okvalificerade gissning:
    A Brasilien, Kamerun
    B Spanien, Holland
    C Elfenbenskusten, Japan
    D Uruguay, Italien
    E Ecuador, Frankrike
    F Argentina, Nigeria
    G Tyskland, USA
    H Belgien, Algeriet

    Kram!

  33. Här kommer rösterna från the Tving jury!

    Jag har sagt åt de andra två att de inte får skriva av min rad, men på några punkter ville de ju tvunget ha samma som familjens expert… 😉

    Gustav:
    A: Brasilien, Kroatien
    B: Spanien, Holland
    C: Grekland, Colombia
    D: England, Uruguay
    E: Frankrike, Schweiz
    F: Argentina, Bosnien
    G: Tyskland, Portugal
    H: Belgien, Ryssland

    Johan:
    A: Brasilien, Kroatien
    B: Spanien, Chile
    C: Colombia, Japan
    D: Italien, Uruguay
    E: Schweiz, Frankrike
    F: Argentina, Nigeria
    G: Tyskland, Portugal
    H: Ryssland, Belgien

    Kerstin:
    A: Brasilien, Kroatien
    B: Holland, Spanien
    C: Colombia, Japan
    D: Uruguay, Italien
    E: Frankrike, Honduras
    F: Argentina, Bosnien
    G: Tyskland, Portugal
    H: Ryssland, Belgien

    Jag ger ingen heltäckande analys av mitt bidrag, nämner bara att det var osäkert in i det sista om Portugal skulle komma med, men så läste jag att Ronaldo tydligen hade fått på sig vänsterstrumpan i alla fall…
    I H-gruppen var det på vippen att Sydkorea kom med, men så talade Gustav om att Belgien är bra i ett tv-spel, och då får de riktiga gubbarna allt se till att leva upp till det också.
    Och Ryssland, de har ju Cappello som tränare, och han är ju väldigt inlevelsefull, det borde ju ha nån inverkan… 🙂

  34. Välkommen the Tving jury! 🙂 Tack för sidofakta. Det blir som två tävlingar både för er och för oss. Vem är bäst i familjen? Hoppas att ni haft en trevlig Pingst. Nu ska jag äta några supergoa jordgubbar i solskenet. Betydligt godare gubbar än de vi köpte igår. Jag föredrar söta bär.
    Ps. Nu såg jag klippet. Vilken lugn filbunke. 😉

      • Nej! Hoppas alla har sådana dräkter i värmen. Vilken match i matchen. 😉

        Dags att tippa VM-tipset. Måste haffa en person som vi hämtade i natt och som nu ska iväg och leka i vatten med de andra niorna. Det börjar på To som i Torsdag och slutar på la. Nu tycker hon och ”alla” de andra att det är barnsligt, för några år sedan ville hon åka dit varje dag…

      • Och när de väl är där kommer de nog att tycka att det är skoj som när de slutade trean. Om de inte har för mycket träningsvärk efter dansen igår (eller vad det heter när man blir tuff-stel). Det är mycket man ska orka med på slutet av terminen…
        Påminn så badflickan inte glömmer att åka larv-bergochdalbanan! Och radiobilarna! Och… 🙂
        Ha en fin dag, både både blötdjur och ni andra!

Kommentera

