”Not about angels”

 

Det var ett tag sedan Jennifer Lidén sjöng en cover på min blogg. Låten ingår i en film som snart kommer till Sverige. Titeln på filmen är ”The fault in our stars”. Hon som sjunger originalet heter Birdy.

Ni som vill följa hur det har röstas än så länge i min lekfulla VM-tävling trycker på Bosses tävlingar under min header.

Hoppas ni har det bra i ert Pingstfirande. Nu ska jag sola och läsa en stund på balkongen. Ska bara först leta reda på en kruka till den fina potatisblomman vi nyss köpte. Jag gillar när man kan kombinera olika sysslor. Sola, ligga på/i baden baden-stolen och motionera samtidigt. Nu snackar jag om ”En ond liten handling” av Elizabeth George. 781 sidor. Risk för träningsvärk ikväll.
Kram Bosse

26 thoughts on “”Not about angels”

  1. Vilken fin bild av Jennifer mitt i sommargrönskan! Sången och kompet till var alla tajders vackert också! Hälsa och tacka! Det är fint att kunna dela med sig..
    Men Bosse, borde du inte ge oss en bild till – på den däringa potatisblomman? Jag vet inte hur en sån ser ut.
    Ha de’ till familjen! Snart har ni ju sommarlov allihop, det blir väl härligt!? 🙂

    • Tack! 🙂 Det ska jag göra. Blå fina blommor som brukar blomma länge. Den har hamnat på bloggen tidigare så man vet aldrig. Eller kanske inte den. Snarare blommans mamma och mormor. 😉
      Det är massor av aktiviteter den närmaste veckan. Avslutningsmiddag med lärarna när niorna går ut, Tosselillabesök dagen m.m. Det är tur att jag är duktig på att anteckna i min bordskalender. I alla fall de uppgifter som når mitt öra och min hand. 🙂

    • Jag trodde du menade något annat. 😉 Jag såg nämligen spår av något när jag stod och svettades i ett provrum igår. 🙂 De är duktiga båda våra tjejer. Alltid roligt när det går bra för dem. Annars är vår uppgift att trösta dem. Roligast när det gäller just Jennifer var att hon fixade uppkörningen på första försöket i förra veckan. Sådant kan gå hur som helst. Snart har du sommarlov Anna. Kram

  2. Man får hoppas att du har vältränade armmuskler och du ska ligga och läsa en sådan tegelsten. 😉
    Trevlig Pingst!
    Kram, Ingrid

    • På balkongen, på altanen, på ljugarbänken på framsidan, i soffan. Inga problem. Det är tufft i sängen på rygg. Eftersom min Frozen Shoulder gör att jag måste hålla boken med vänster hand blir det en spänning i spänningen med Georgeboken. Hur länge orkar jag hålla boken uppe? Kommer jag att råka ut för en blixtsnabb skallskada? Eftersom det är en biblioteksbok finns det gott om fingeravtryck. Skulle jag råka riktigt illa ut får Kurt Wallander här i Ystad det svårt. Bara han inte gissar på självmord. 😉 Nu börjar det likna ett bra blogginlägg. Jag kanske lägger in detta. Pingskram Bosse

  3. Vilket fantastiskt jobb du har gjort med sammanställningen av våra VM-tips. Ditt jobb är lika stort som mitt och en kollegas som sammanställer tipset på mitt jobb. Tänk vilka entusiaster vi är:-)
    Frankrike har ju tappat Ribéry sedan du la upp tipset och Tyskland Reus. Nu tror jag betydligt mindre på Frankrike måste jag säga. Tyskarna har ju alltid dubbla uppsättningar om man säger så.

    • Tack! 🙂 Du har varit inne och kollat. Eller så tycker de att vi är galna. 😉 Jag har hållit på med sådant sedan jag var liten grabb. Hoppas jag skrivet rätt på alla lämnade svar. Lätt hänt att det blir fel.
      Om den kortväxte dirigenten på mittfältet inte finns med minskar chanserna. Han är duktig, men de två franska legenderna som haft samma roll rangordnar jag som bättre. Tyskarna verkar ha en slags fotbollsmaskin som pumpar ut nya spelare hela tiden, som kan slussas in i truppen.
      Fyra dagar kvar. Hoppas det inte blir 0-0 i öppningsmatchen.

      • Håller med! Du kan fortfarande vara med på mitt fotbolls-tips, fast det har ju inget med bloggen att göra iofs. Dessutom kostar tipset en hundring;-)

      • Tack för erbjudandet. Men jag hoppar. Däremot hoppas jag att de har tipslappar nästa vecka, trots att Sverige inte är med. Vi brukar ha familjetävlingar när Fotbolls-VM pågår. Extra trevligt när tävlingen varar några dagar, jämfört med vanligt stryktips. Dessutom är det nya lappar en gång till under spelen.

  4. Oh! Vad vackert hon sjunger!!!! Hälsa henne och tacka! ………….Vi har varmt!!! Jag tog frågorna från nätet. På hjärngympa.se .Bra varierande frågor. Jag kom på en lek som går ut på att dela upp dom i två lag.De ska plocka upp ostbågar/bollar med en stor grilltång lägga i en liten burk..Kram!

  5. Hon sjunger så bra…och bilden är såå fin!
    Själv sliter jag i mitt anletes svett och brottas med ogräs, myror och flugor… ligga på balkongen och läsa – vilken lyx!
    Men det är du värd allra bästa Bosse… njut av en skön ledig dag!
    Kram

    • Tack Anki! 🙂 En av få fördelar med att ha Frozen Shoulder. Jag vågar inte slita ut vänster arm och axel också. Därför kommer grannar att tro att jag är en lyxman som sitter och gottar mig när Solveig sliter både här och där. Hoppas att du hann med några lugna stunder också. Kram Bosse

  6. Hälsa och tacka Jennifer för den vackra sången och för den fina sommarbilden. Förstår att du och Solveig är stolta över era fina döttrar. Pingstkram Gunilla 🙂

    • Du kan få det latinska namnet också. Solanum (potatis) rantonnetii. Potatisblomma på stam. Jättefin. Vi har köpt en ny varje år och haft den på vår balkong. Den blommar hela sommaren. Sedan har Solveig fått dem att blomma om sent på somrarna, efter att ha bott i vår tvättstuga på vintrarna. 🙂

  7. Till frukosten avnjöts Lidénska tösen med sin skönsång! Sååå härligt! Hälsa tack från mig.
    Potatisblomma på stam, inte fy skam 🙂 Bild önskas?

    • Jag ska hälsa till Jennifer som ännu sover. Hon verkar ha en bra skola. Bara en lektion som börjar halv ett.
      Jag kom att tänka på sagan om Petter och Vargen. Ingen verkar tro mig när det gäller Potatisblomman. 🙂 Jag tog några bilder, men årets är ännu inte lika stor och fin som de vi haft de andra tre somrarna. Bild kommer en vacker dag. Om du inte kan vänta kan du titta i ett sent höstinlägg där jag visade hur fint det blommade på vår balkong så sent på året. Frosten hade inte ”tjuvat” det. Kram på dig. 🙂

Kommentera

