Tysta eller öppna rummet?

Jag kan inte riktigt fatta att Brevbärarens dotter har körkort.
10007
Vi brukar stanna till och fika här i Billinge, halvvägs Ystad-Skummeslöv, längs väg 13.
Andra fikar på andra ställen.
20006
30005

Jag föredrar positionen utanför. Helst när det finns något att sitta på.

DSC_06200001

Får man ta hunden med sig när man sover? Vilken tur att Solveig kryssat i en ruta på nätet där det stod tyst rum. Nu blev det bara underhållning från en utomhuskonsert på Stortorget till klockan 02.00. Tänk om hon kryssat i ”stökiga rummet”. 😉
DSC_06220002Ska vi ta vänster eller höger?
80004

 

Äntligen svängde vi av i Skäralid mot Naturreservatet vid Kopparhatten.
100003

110002
”Det är fint här uppe i bokskogen, men ska vi verkligen bo här i natt?”

120001

 

28 thoughts on “Tysta eller öppna rummet?

  1. Fina bilder du visar! Idag ska jag ut på ”midsommarlunk” i naturen… har inte riktigt bestämt var, men att jag ska ut har jag bestämt. Solen lyser på oss smålänningar! Hoppas det fortsätter så hela dagen.. Vad jag förstått är det mer tveksamt om gula pricken där uppe i skyn skiner upp er tillvaro där nere i Skåne! Men det kan du förstås berätta om.

    Så önskar jag dig med familj en riktigt fin midsommarhelg!

    • Tack! Hoppas du fick en trevlig midsommardag. Här var det omväxlande väder. Det är bara att gilla läget och skifta aktivitet om det är möjligt. Vi åt ute i solsken. Spelade kubb i solsken. Andra stunder ösregnade det. Svensk sommar med andra ord.

  2. Du är rolig du Bosse! Ler när jag läser dina rader. 🙂 Väg 13 känner jag igen, det är nog den som vi brukar fara på när vi gästar Ystad och Simrishamn?
    Glad midsommar!
    Gunilla

    • Tack Gunilla! Väg 13 är mestadels både omväxlande och vacker under de roliga årstiderna. Oftast har vi haft en tid att passa. Det är synd. Jag är sugen på flera olika ställen som inte ligger så långt ifrån vägen.
      Hoppas du hade en fin afton och mår bra idag på Midsommardagen.

  3. Varje liten tripp du gör
    kanske din dotter nu kör,
    så håll i hatten
    när du överlämnar ratten,
    försök att slappna av
    se ut över slätt och hav,
    stanna för att ta en fika
    för att för oss berika,
    vackra bilder och fin text
    vi väntar redan på nästa text.
    Trevlig midsommar önskar vi härifrån Finland.

  4. Mysigt med små turer i sommarsolen och värmen… Härliga bilder du fått till.
    Mina barn är förtvivlade uppe i norr där det snöat rejält och mer lär det komma under eftermiddagen. De är vana vid ett annat midsommarklimat än det de nu får uppleva… midnattssol i all ära men är det grått och tråkigt så syns inte solen än då… De längtar till havet och sommaren.
    Här ska vi dock försöka fira en somrig härlig midsommar … men vi vet hur det brukar bli med Svensk midsommar, den brukar bli ganska blöt… hi hi, inte här dock, solen skiner på oss.
    Ha en underbar midsommarhelg. 😀

  5. Vilken underbar natur och tur! Här är det en fantastisk midsommar med 16 grader och sol – det får man vara tacksam för!! 🙂
    Våra lunchgäster har åkt efter en härlig sillunch med 6 olika sorters sill och så ost/bröd men ingen snaps. Vi gillar inte starksprit och gästerna körde bil så det var en perfekt lunch med mycket snack och skratt på altanen. Men ingen ville bada….. *fniss*
    TREVLIG MIDSOMMAR
    Susie

    • Alla tre sakerna börjar på bokstaven S, men man mår bäst på Midsommardagen om man bara använt sig av snack och skratt. Ville de inte bada. Var det inte varmare i poolen än i luften? Då kan det vara jätteskönt att bada om man bara har näsan över vattenytan.
      Tack! Hoppas du har det bra idag med.

  6. Trevlig midsommar! Jag blev så glad när jag såg din rubrik; ”Tysta eller öppna rummet”. Jag funderade lite på om det kan vara en kombination. Ett öppet rum som är tyst eller tvärtom.
    När jag såg sista bilen så tänkte jag att där var det öppet, men samtidigt tyst därute i skogen. Kanske kan man tillämpa detta med öppna/tysta rum hemma i hus/lägenheter eller i trädgården. Alltså mer filosofiskt. Tystnad och öppenhet är en fin balans…
    Nu har jag nog rört till det, men jag bara tänkte.
    Och vilken tur/skicklighet att brevbärarens dotter har körkort för nu kan det bekväma livet komma fram lite mer.
    Fotbollskramar från Spanien.( som ju inte var i form….)

    • Tack Ditte! Vilken filosof som bor inom dig. 🙂 Intressant tankegång. Du kan inte röra till det mer i mitt huvud. 😉 Just nu är där kaos på mitt hjärnkontor på grund av datortrassel. Tur att vi har envisheten gemensamt. Tyvärr är jag dum på datorer. 😦 Inser att jag har många timmar framför mig innan jag löst alla strul.
      Det där med brevbärarens dotter har en dubbel betydelse. Jag har varit brevbärare men inte vid den tidpunkten när Jennifer såg livets första ljus.
      Man kan inte vinna varje gång. Spanien har tagit allt under några år. Börja saker gå snett är det lätt hänt att det fortsätter. Igår var det Schweiz som fick en olycklig start på matchen mot Frankrike med skadan på ena mittbacken.
      Midsommardagenkramar

      • Ja, Frankrike är ju lite en favorit hos mig. Men jag har fler; Latinamerika kommer att fixa en del, tror jag….Och du, med envishet jommer man långt. Visst? Trist med datortrassel. Jag kan inget med en ”annan Bosses son” är en fena så han brukar hjälpa mig när det krisar. Och det gör det ofta.
        Aha, bervbärarens dotter är alltså inte en enkel nöt att knäcka. Då får jag klura vidare. Kanske är Solveig inblandad i rubriken…
        I kväll blir det nya matcher. VI får nog se Tyskland mot Gahna.
        Ha det gott i midsommartider.
        Kram!

      • Jag gillar både fotbollslaget Frankrike och landet Frankrike. Det är många om budet denna gång. Jag gillar att konkurrensen tätnat. När det kommer till nästa fas finns det ingen chans att komma undan med en halvdålig insats. Vinna eller försvinna är devisen.
        Envishet och teknisk hjälp från Solveig gör att jag tagit tillbaka lite utrymme här på WordPress. Mina bilder har käkat upp stora fotbollsplaner 🙂 sedan förra datorn kraschade. Det stod att jag exporterade till TV-bilder, men sanningen var en helt annan. Usch! Fyra veckors jobb ska åtgärdas. Jag började med morgondagens tävlingsbilder, fortsatte med ”Tysta rummet” och vips hade jag fått tillbaka 2 %. Hade jag inte kommit på det hade mitt utrymme tagit slut i sommar med tanke på alla bilder jag tänkt lägga in. jag får ta ett ryck vid regniga sommarstunder. Vet i alla fall hur jag ska göra. Hoppas du har det bra. Kram Bosse

  7. Visst är det kul med spontana utflykter lite hit och dit. Det gör vi ofta. Vi har till och med döpt en runda till: Vi åkte till Vi var i Klippan och drack kaffe. Men det är utan övernattning.

    Kram/Gilla

  8. Väg 13 ska läggas på minnet inför vår Skåneresa :-)…Kopparhatten måste besökas nu när jag har sett dina bilder!
    Kram Åsa

Kommentera

