Resultat av femtonde bloggtävlingen

Slutställningen efter att 16 av 16 länder var klara för åttondelsfinal:
BP, Bosse, 12 poäng.
Arvid & Lydia, 11 poäng.
Johan, Znogge, Gustav, Ditte A, Anna-Lena, Solveig, Laila, Susie, Anki, 10 poäng.
Ethel, Göran, Åsa L, Kerstin N, Realisten, Gunnel, 9 poäng.
Hans, Ingela, Kamilla B, Kerstin J, Pia B, Ezter, Fru Hansson, Kaisa, Signhild, 8 poäng.
Gunilla J,  Marina, 7 poäng.
Gerd, 6 poäng

Grattis till BP som vann Trisslotten. 😀
Tack till alla andra som deltog i leken. Det var tur att Solveig inte behöll ledningen. Då kunde två saker hänt.
A: Jag hade fått gliringar en lång tid framåt.
B: Hon kunde blivit en fotbollsfanatiker på heltid och börjat titta på matcher mitt i natten. 😉
 

41 thoughts on “Resultat av femtonde bloggtävlingen

  1. Grattis till BP och dig Bosse!
    Men jag undrar… hur gick det här till? Hur kunde jag få ihop 10 poäng? Ja, jag bara undrar… snacka om sömmersketips – och jag som inte ens kan sy 🙂
    Kram

  2. Jag är oerhört stolt över mina poäng! Du vet mitt ”stora intresse” för fotboll! Grattis till ditt fina resultat och BP också! Men du är ju ”nörd” … eller? 🙂

  3. Grattis till vinnaren! Att komma i mitten är jag nöjd med. Jag står ju med ett ben i vart läger. Jag ser på matcherna när jag är med Rasmus annars struntar jag högaktningsfullt i dem. Kram

  4. Grattis till er vinnare! Jätterolig tävling! Och jag är så nöjd med mina 10 poäng.
    Men tanken på vad som hänt om Solveig vunnit är spännande. Alltså inte med tanke på själva priset utan mer det tilltagande fotbollsintresset.
    Ha det gott! I Stockholm är det halvsoligt idag och det får utnyttjas.
    Kramar!

  5. 🌻 tack för den listan och blomma till dig som får köpa dubbla lotter – en till dig själv också! Tur att Solveig inte kommer att lockas till tv-soffan mer än nödvändigt, eftersom hon halkade ner. Den soffan behöver ju du, Bosse. Haha, vad glad du måste vara, att du själv av en ödets nyck hamnade högst upp tillsammans med ett annat fotbollsfanatikerorakel! Strongt gjort av båda, BP och dig.
    Tack vare röstningen, eller trots den, har jag suttit ner soffan ändå mer nu. Men matcherna har varit sevärda. Den enda jag behövde ha sett, den bästa, såg jag inte. Men jag kommer onekligen att följa de återstående tills sista matchen är spelad, utan att hoppa över någon.
    Ha de’ och hälsa lilla frugan! Hon är suverän utan att hon vet om det själv! 🌺 blomma till henne också!
    PS. Du ger upp nu, strax före målgången.. Ska du inte köpa ut en extra lott och ha tävling om vilket lag som vinner rasket? Familjen är ju bra på att dra lotter ur den sedvanliga högen. ”Hon får väl köpa en själv då..” hör jag nån muttra i bakgrunden.. Är det du? Bara en stilla undran… av mig. Alltid DS.

    • Soffan är inte så dum. När det spela boll är det ingen konkurrens i någon av sofforna. Jag hade ingen förhoppning om att nå högt på listan. Jag har aldrig varit så dåligt förberedd inför ett fotbolls-VM som till 2014. Hade Sverige klarat kvalet så… Jag är också nöjd med de matcher och mål jag sett.
      Jag ska hälsa Solveig. Nu ska jag ha tävlingspaus och ägna mig åt annat spännande. Ex. Välja en bra vy för omslaget. Fortfarande poppar det upp saker jag vill skriva om. Måste snart stänga dörren och bearbeta befintligt material.

      • Låter hiskligt spännande! En bra vy kanske också ”poppar opp” när du minst väntar det? Skriv på och jobba så det lackar om det! Skönt nu när du kan sitta ute… varför inte i en sådan här toppstuga invid en tall..㊗️.. eller hur man ska tyda tecknet? Och förträng inte dina plikter mot familjen! Det är väl det svåraste, att få tiden att räcka till.. 🕕🕞🕠🕗🔜 Lycka till!

  6. Grattis till BP, hon är ju bara SÅ duktig, jag följer ju hennes blogg! 😀 och du själv, Bosse, var ju lika duktig! Det är inte bara turen som gäller, se på mig, ingen tur i spel, men jag har HAFT tur i kärlek, fast det har ni väl andra också, så jag ska inte upphäva mig eller uppblåsa mig för det 😀 men skratta bör man 😉
    Kram, Gerd

  7. Grattis till vinnarna! Är nöjd med mina sju poäng som jag delar med lilla gubben. Kul tävling och jag måste erkänna att det har inte blivit mycket fotbollstittande för min del. Jag hade ingen aning om hur vi låg till. Lite synd är det allt att inte Solveig vann…
    Kram, Gunilla

  8. Ja tänk hon hade blivit som jag då, väldigt jobbigt;-)
    Kul att vi vann tillsammans – Bajen fans som vi är. Ja, å fotboll kan vi ju bevisligen också:-)

      • Absolut inte! Kolla Hamrén. Han flummar och svamlar samt har alltid ett påklistrad leende. Då kan vi betydligt bättre! Personligen skulle jag köra en Tommy Svensson variant – den är ju beprövad. Även Lasse Lagerbäck stuket skulle jag kunna tänka mig. Båda förde Sverige till VM. Det misslyckades Hamrén med. Att svamla som en konsult är ingen garanti för att man är en bra tränare.

  9. 😀 GRATTIS!

    Göran och jag har rättat och rättat och rättat … 50 st är vi som tippat hela vägen fram till finalerna. Jag har aldrig någonsin tittat på så mycket fotboll som under den här VM tiden. Jisses! Några matcher har varit otroligt spännande. Men jag vet inte om man ska skratta eller gråta när de kastar sig, filmar och biter varandra. Jisses, säger jag bara, annat var det under tjejernas fotbolls EM. De skulle aldrig sänka sig till den nivån… vad ska det vara bra för att ligga där och sprattla som riktiga filmskådisar eller kanske mesar. Jag efterlyser lite mer schysta tag mot varandra, ärlighet och sportslig respekt i den manliga fotbollen.
    Annars kan man sätta på en bra film i stället 😛

    • Tack! 🙂
      Vilken insats du gjort för herrfotbollen i världen. 🙂 Hoppas den tackar dig. Just den mörka sidan av spelet stör mig också. Jag har många åsikter om hur man ska komma till rätta med fusket, kapningar, kläddragningar och filmandet. Då syftar jag inte på att de ska spela nakna och ha målat med färg direkt på kroppen. Nixen. För då vet jag exakt vad som kommer att hända, när de vill ha snopp, förlåt stopp på en motståndare. Jag går inte in på detaljerna. 😉
      Jag är helt säker på att det går att stävja buset om man följer regelboken och utnyttjar ex. repriser. Helst i större mästerskap där straffet kan få konsekvenser för landslaget i nästa match. Hur gör du med barn som bits i barngrupperna? Eller har de växt ifrån sysslan? Om artister och bollkonstnärerna får en ärlig chans och större utrymme kommer fotbollen bli roligare och locka en större publik. Jag har tyckt samma som du om damfotbollen, men har sett tendenser de sista åren från vissa landslag som påminner starkt om herrarna.
      Vilken film ska du se? Sune åker till Österlen? 😉

      • Jag kan nästan se det spelas upp framför mig… när… , ja du beskriver det helt fantastiskt hur man kan få stopp på motståndarna i närkamper, ha ha ha… snacka om att bli filmade!

        Nu på lördag går resan till….
        Falkenberg för att se HBK tillsammans med Ulla och Fredrik (nedkomna från Stockholm). Jag kan tänka mig att det blir flera tusen till eftersom det nästan blir som ett derby. Ulla har nog med sig sin flagga och Göran och grabbarna slänger nog på sig sina gamla fotbollströjor… ja vi får se, spännande blir det i alla fall.
        Även om HBK ligger illa till. 😀

      • Både roligt och sorgligt med hallandsderbyt. Tänk om det gällt två topplag. Hoppas de klarar sig kvar till hösten.
        Säg grattis till Ulla som har namnsdag idag. 🙂
        Lova mig att se till så Göran inte springer in på planen, med eller utan tröja. Jag är lite orolig att han gör något olämpligt. 🙂

  10. Grattis BP till segern och även till dig Bosse..jag hoppas att ni firar ordentligt nu :-). Själv är jag oerhört stolt över mina poäng då mitt fotbollsintresse inte är av högsta rang direkt. trots mitt ringa intresse så har jag tittat på mer VM matcher än vad jag hade kunnat trott. Förmodligen var det denna bloggtävling som gjorde att jag behövde hålla koll på matcherna ;-).
    kram Åsa

  11. Helt fantastiskt – jag kom tydligen på delad tredje plats! Hade jag aldrig trott innan!! Men…något annat som jag aldrig hade trott heller var att vi har börjat titta så smått på matcherna – och dessutom tyckt att det varit riktigt kul. Fast hade ”underdogsen” vunnit så hade det varit ännu roligare!!
    KRAM
    Susie

  12. Grattis till vinnaren, alltid kul med dina tävlingar, även om jag avstod denna gången, jag vet inte ens vilka lag som spelat. Undrar om Skivarps Gif var med……då hade jag röstat på dem. Ha en härlig dag. Torsdagskram Åse

    • Åse. Har du bollsommarlov? Försöker du spela ovetande och har i smyg spelat för stora belopp på Svenska Spel istället för gratis hos mig? 🙂
      Skivarps Gif är med i VM. De är seedade och redan kvalificerade för VM-finalen. Vilken dräktfärg har elvan? Det märker jag söndagen den 13 juli. 🙂
      Torsdagskram från Bosse som inte spårat ur – under hela tågdagen.

  13. Grattis till vinsten till såväl BP som till dig själv! För egen del gick det väl sådär…Men jag får trösta mig med kärleken, för har man inte tur i spel så…:)

Kommentera

