Skyltsöndag; 1

Vad tiden går. Tänk att det redan är skyltsöndag. Nyss var det sommar. 🙂

DSC_15970048

Sådant där sysslar jag inte med. Jag lägger direkt korten på bordet och säger sanningen: ”Jag är någon dag mer än tjugosex år.”

DSC_02820077

Någon gång har det allt hänt. Ofta har det blivit en omväg i livet, men oj vad mycket spännande jag träffat på.

DSC_02070048

Det märks att Ystad har blivit utnämnd till Sveriges bästa husbilsstad i år. Allt gratis. Som med det mesta finns det en avigsida.

DSC_02850080

En enda har jag sett i år. Den låg under fontänen. Imperfekt är en trevlig form. 😉

DSC_15960047

Jag tror inte att jag ska testa. Eller kan man skippa de två första sakerna? Lingon är gott.

DSC_16020051

Man kan bli rik på många olika sätt. Det beror på skraptekniken. 😉

DSC_02810076

 

34 thoughts on “Skyltsöndag; 1

  1. Godmorgon Bosse, Har du haft en jobbig natt med allt flyttande och på din väg hittade många rolig skyltar. Genvägs skylten gillade jag bäst. Önskar dig en fin fin söndag. Kram Åse

  2. Hi hi härliga skyltar !! Men äggakaga med fläsk o lingon tror jag är gott ..
    På många ställen i vårt avlånga land får inte husbilar köra .. In på parkeringar bl. Annat de sätter upp bommar så bara bilar kan köra in .. Mördarsniglarna har nog bytat område iår .. Skönt .. Ha en trevlig söndag !! Kram

    • Fläsk är inte min melodi. Vågar inte chansa. Det är inte lätt att sammas om utrymmet som lockar under denna soliga sommar. Folk sätter sina fordon hur som helst. Inte lätt om en ambulans behöver komma fram snabbt. Bilarna står hur som helst. Jag är glad för att mördarsniglarna hittat andra ställen att terra. Kram

  3. Bra skyltar. Speciellt den sista. Ska man bli rik måste man profitera på andra, eller är jag bara avundsjuk nu :-)?

    Gillar även den ”Ej genväg”. Funderar på varför och vem som satt upp den.
    Äggakaga med lingon är gott, men fläsket kan jag hoppa över.

  4. Gor morgon! Härliga skyltar som piggar upp och ger extra tillfälle till skartt. Jag behöver piggas upp.
    Äggakakan, vet jag inget om . Har aldrig provat. Fläsket hoppar jag över men lingon är gott.
    Önskar dig en trevlig dag!
    Kramar!

  5. Man behöver inte vara rik, bara det blir en femma över vid varje inköp. Man behöver inte heller ljuga om sin ålder, men man kan ju minnas fel ibland. Men att följa din blogg hör till, liksom. Ha det gott i värmen.

  6. Härliga skyltar! Jag kopierade en förra året och satt upp vid infarten, den lyder;
    Den som påstår att ett välgjort arbete aldrig behöver göras om, har aldrig rensat ogräs i en trädgård! Den är också både sann och bra…..
    KRAM ❤
    Susie

  7. Festliga skyltar. Kul att se. Vissa var riktigt bra, så jag skulle kunna tänka mej att köpa dom.

    Jag är ju inte skåning från början och visste inte vad som var äggakaga från början. Men till och med min mamma tyckte om det, när min dåvarande man bjöd på det. Hon till och med bad honom att göra det.

    Kram/Gilla

  8. Kul söndagsskyltning 🙂 Den första du visar har vi på vår balkong bland blommor och blader. P.S. Maken är fortfarande kvar 🙂 🙂 D.S.

  9. Hej Bosse! Roliga skyltar! Här har inte siktats någon mördarsnigel men skylten kan vara bra att ha i fall att. Många fina bilder på din blogg! Kul! Jag ska ta och uppdatera min snart också, hade datorhaveri ett par veckor och sedan blev det sommar och bloggen fick ta semester, har förresten varit i Hjo nu, härlig stad! Ha en fortsatt skön sommar! Kram /kamomillans

  10. Sv: kunde du inte kommentera från början? Jag fattade det så, när du skrev att du försökte igen.

    Kul att vi har samma åsikt. Det var nån som kommenterade vid ett annat tillfälle, att man absolut inte kunde stava med C(onditori), Jag gillar Viken också. Det finns ju så många pittoreska hus där, precis som det ska i en fiskeby. Men det kanske vikenborna blir sura för att jag kallar deras by för fiskeby. Det var nog rätt länge sen det var så.

    Vi brukar ta oss till olika konstutställningar.Jag gillar att gå runt och kika på vad man kan göra.

    Konstigt att det var ”Gubben” som föreslog det den här gången. Han är egentligen inte så kunnig på den sidan. Inte för att jag är nån expert, men jag har alltid sagts vara konstnärlig.

    Kram/Gilla

    • Det blir så ibland. Tristast om jag skrivet en lång kommentar. 😦
      Psss. För mig är det fortfarande små mysiga fiskevikar. 🙂
      Det är både intressant, roligt och lärorikt att se lite av varje. Jag har alltid min egen smak och bryr mig inte om vad som är trendigt och dyrt. Tavlor gör jag varje dag. 😉
      Kram

  11. Haha! Ja, tänk om alla var lika ärliga som du när det gällde åldern. Jag brukar komma ihåg det året jag fyller jämnt, annars tycker jag inte det spelar så stor roll. Det funkar lika bra. Så många kul skyltar det finns. Ibland har nog inte den som satt upp skylten tänkt på att budskapet kan ha dubbel betydelse. Såna skyltar gillar jag. Kram

    • Det tycker jag inte heller. Var länge sedan jag höll reda på det. Ibland får jag riktigt tänka efter vad som är sanningen. Då händer det att jag blir chockad. Kan det stämma? Vart har tiden tagit vägen? Jag är också mest förtjust i dubbelbottnade skyltar. Kram

    • Jag skulle vilja kunna snickra ihop egna skyltar med dubbelbottnade texter.
      Tror du man kan få ta bort två saker och bara ta lingon? 😉
      Tack! Du njuter väl av värmen? Snart vänder det och man känner en speciell lite rå kyla under augustikvällarna. Mörkret har redan tagit över taktpinnen. Till dess njuter jag mest av kvällarna och vill stanna tiden.

  12. Kul inlägg med alla skyltar. Om jag förstår dig rätt är du inte så förtjust i äggakaka. Jag älskar äggakaka och under en vecka på Österlen sökte vi efter den och då hade din skylt gjort oss själaglada. Jag trodde att de skulle finnas på många ställen men det blev inget av med det 😦

    Jag vill också stanna tiden en stund nu när sommaren är som vackrast men lever i nuet och njuter av varje sommarminut. Trösterikt att än är det långt kvar av sommaren och hösten har också sin tjusning.

    Sommarkramar

Kommentera

