I sommar gjorde jag debut

När jag har hittat några favoritskor vill jag inte skiljas från dem. Jag vet att det är bra för fötterna, om man skiftar skor ibland. Jag har flera sommarskor, men de senaste somrarna har jag nästan alltid valt paret som andas och som blivit mina bästisar, om jag ska vara ute och gå en längre sträcka.

Jag gick med på att leta efter fler, men det var inte lätt att välja från hyllan. 😉

DSC_16270001

Därför gjorde jag en kovändning. Förstår ni trots den otydliga bilden vad jag är ute efter att visa i blogginlägget? Snälla! Någon som ser symboliken?

DSC_06700003Aldrig tidigare har jag funderat på tanken ens. Jösses. Det kan aldrig bli rätt med näthandel av skor. Man måste provgå dem i butiken.
När Solveig hänvisade till att det var gratis returfrakt gick jag med på ett försök.
Jag var övertygad om att jag skulle ha rätt – som vanligt. 😉

DSC_06640007

Fel. De danska skorna var sköna. Både jag och mina fötter blev förvånade.

DSC_06660006

Därför fick jag blodad tand och köpte ett par till, som var som av samma typ som mina favoritskor, men i annan färg och med röda skosnören. Det har varit en riktig dansk sommar, sommaren 2014. Bornholm, Ecco och dansk musik i öronen.
Men jag lovar. Jag sviker inte gamla kompisar. Oftast tar jag av gammal vana de gamla. Köper du skor på nätet?

DSC_16890001

 

28 thoughts on “I sommar gjorde jag debut

  1. Nej, jag har aldrig köpt skor på nätet och det av samma anledning, som att du inte har handlat tidigare. Jag har svåra fötter, så jag måste prova först-

    Dina skor var fina ändå-

    Kram/Gilla

  2. Jättesöta charmiga skor du visar oss Bosse. Paret med hundansiktet……eller är det ett………

    Jag har massor av skor (tycker gubben min ja) men jag tar ALLTID på de gamla skorna som är de skönaste tycker jag. Men jag har en STOR skohylla med skorna uppradade i regnbågens färger , bara för att det är lite roligt och beundra dom liksom. Det blir som ett ögongodis.
    Näpp…nu ska jag snart natta trots lördakväll.
    Eee man trött så Eee man.

    Nattikram från trötta TantGlad

  3. Aldrig handlat skor på nätet, men en hel del annat nog. Har alltid haft fötterna med vid provning av fotfodralen. Kanske det vore tid att ändra på sina vanor, dock utan att det blir till en ovana. Dina skor ser bekväma ut, men hur känns det i hälen. Hälen är min akilleshäl. Ha det gott. 😉

  4. Skulle gärna haft ett par söta ”elftofflor” i filt med bjällror på.. varför tog du inte ett par av dem på samma gång? De ser sköna ut! 😄
    Nej, jag brukar inte, men i somras köpte jag skor från addnature med 50 % rabatt! De var jättefina och luftiga av märket Keen. Blev supernöjd! Men det kan vara knivigt, man vet aldrig förrän man provat.
    Dina ser ju fina ut, spec. de blå gillar jag.

  5. Först tänkte jag … det är skönast att gå vidare i sina invanda ”filttofflor” … (söta och färgrika är de du visar) Det är svårt med nya skor som man vill ska vara sköna. Jag behöver prova men har ändå köpt nåt par på rea på nätet. Ibland blir de engångs-använda .. Helst går jag till en skoaffär och botaniserar. Min fot är inte lång men den är bred och kräver sitt. Mitt senaste inköp är sportskor (springskor som barnbarnen säger) som känns lätta som fjun och sköna på foten. Men inte kan jag springa för det! Ha en skön söndag! 🙂

    • Det är extra trist när skor blir engångs-använda. Jag har de sista åren insett att det är bättre att gå upp i prisklass och få en sko som är superskön att ha på sig. Därför är det trevligt när de ibland rear dessa ”dyra” skor. Fötter behöver må bra.
      Springskor låter som ett bra val. Min springperiod är också historia. Nu springer jag andra lopp. Kram

  6. Nätköp av sko: Nej.
    Köp av sko två par åt gången: Ja.
    Ecco: Så gott som alltid. Vintersko, sportsko, regnsko, snyggsko, stövlar, sandal.

    Vackra, söta, goa, fantasifulla och finurliga modeller du visar: Full pott!
    Symboliken – hm, gissar på ta av dig skorna och medge att det känns skönt – du kan sko dig!

    barfota utan strumpor o skor – sko för en var fot och tillfälle. Du kan sko dig 🙂

  7. Nej, jag kan inte köpa sko<r som inte är provade. Har en krossad stortå och en skadad, så tyvärr, för visst vore det bekvämt. Dina skor var jättesnygga. Men jag undrar om det ble ett eller flera par ab filttofflorna/skorna också. Tyckte något par där såg ut som en ko, eller möjligen kalv.
    kramar!

  8. Snygga skor och vilken tur att du vågade prova näthandel. Jag handlar mycket på nätet men inga skor ännu. Jag gillar Ecco och de är både snygga och sköna. Håller med att tidigare var de lite tråkiga. Ha en fin måndag och kramen 🙂

  9. Snygga skor! Jo visst gör jag det, tror också att det är från samma leverantör som du handlade från 😉 Jag har behållit lite mer än hälften av de jag beställt. Det är liiite klurigt ibland.
    Önskar dig en finfin vecka!
    Augustikramar

Kommentera

