Äntligen en segrare

Äntligen. På tredje försöket gick det att få fram en segrare i ämnet statyer.

Gunilla Wahlberg

Stort GRATTIS till Gunilla Wahlberg!
Ni var jättemånga som lurade i vassen under gårdagens tävling, en aktivitet som levde i många timmar. Sådant märks inte utåt sett, helst inte när färre lämnar kommentarer än vanligt. Men bakom kulisserna kunde jag notera på WordPress statistik, att bloggen satte nytt visningsrekord förra dygnet. 648 visningar blev det. Tänk om jag hade så många varje dygn. 🙂

TÄVLINGSSTATISTIK:
1. Hundra inlägg: I vilken stad finns denna staty? Ingen klarade Mariestad.
2. Sex månader med blogg: Gömda ordspråk. Vinnare: Kerstin Nilsson.
3. 10 000 visningar: Bild på en Cuttlebug. Vinnare: Ulrika Gasser.
4. Julblogglov: Kerstin Johansson, Kerstin Nilsson, Lena Larsson, Signhild Hortberg, Anette Åkesson.
5. 20 000 visningar/Sportlov. Tio sovande bilder på Jennifer: Ezter Nilsson.
6. 25 000 visningar/Påsklov. Tio kaffekoppar: Anne med E.
7. 30 000 visningar. Hjo Kyrka: Kerstin Nilsson.
8. Ett år som bloggare. Vilket inlägg hade flest visningar. Susan Adelbrant.
9. 50 000 visningar: Tio t-shirt: Skogsfen, Regnbågen och Petronella
10. Fotbollskillar. Vem är jag? Vinnare: Petronella Hjertqvist
11. 70 000 visningar: OS/Sportlov. Tio sovande Jennifer. Vinnare: MiaTankar
12. 500 inlägg. Glenn Hysén. Vinnare: Lisbeth ”Lippe” Forsberg.
13. Vem tog vad? Matfråga. Vinnare: Lars-Gunnar Blom.
14. Bloggen två år. Statyer i Ystad. Vinnare: Ingen klarade de två uppgifterna.
15. Fotbolls-VM i Brasilien. Vinnare: BP och Bosse Lidén.
16. 600 inlägg. Vinnare: Gunilla Wahlberg.
17. 100 000 visningar. Då kommer det inte att handla om statyer. 😉

Jag önskar alla bloggläsare en trevlig start på veckan. Vad ovanligt det var att vakna till vågskvalp på radion. Sitta i köket i mörkret och äta frukost med levande ljus klockan halv sex. Solveigs sommarlov är slut. Våra nästan dagliga balkongfrukostar är snart bara ett mysigt minne från sommaren 2014. Nu ska jag ägna mig åt att lusläsa ett manus och försvinna in i en ”läsa varje ord och tecken värld”.

32 thoughts on “Äntligen en segrare

  1. Grattis till Gunilla och till dina besöksiffror. Tyvärr var jag inte med och tävlade men jag tycker det är sååå roligt med dina påhitt. Men nu är det vardag igen och det blir väl att jag kikar in här i bloggvärlden lite mer. Så då kör vi en ny vecka som börjar med åter en stor sol men lite mer normala temperaturer.
    En Måndagskram

  2. Himmel? Det märks att du är en tävlingsmänniska med klass, Bosse … 🙂
    Här vaknade vi också till vattenljud, men ett tungt och ymnigt regnsmatter. Har väl sällan känt sådan mysfaktor av regn ihop med pågående semester. Jag tänker njuta syndigt av dessa mina 3 sista semesterdagar. För mig börjar allvaret först på torsdag … 😀
    Kram

    • Häftigt att det hamnade två stycken Lollo bredvid varandra här. 🙂
      Jag la ner åtskilliga timmar på att hitta en speciell ”affisch” som jag skulle haft till tävlingen, men misslyckades på den fronten. Istället hittade jag andra saker som jag saknat. Det var därför jag fick tänka om snabbt och välja en ny statytävling. 🙂
      Håller med dig. Det var flera år sedan jag längtat efter regn en sommar. Jag vill ha en utförlig rapport av ditt syndande. 😉 Njut du under de två dagar som återstår. Kram

    • Gunilla W hann före mina sista ledtrådar och spikade de nio bilderna. Det är alltid roligt med rekord, men det blir svårt att uppnå det igen. Sedan finns det alltid bottenrekord. 😉 Jag hade zerodagar i början och blev så glad när det blev tio besök ett dygn. För att inte tala om första gången det gick över hundra visningar. Då blev jag inspirerad och skrev direkt ett nytt kåseri. Jag ljuger om jag inte erkänner att vissa saker hör ihop. Om jag märker att intresset svalnat rejält lägger jag förmodligen ner min tid på annat eller bara bloggvandrar. Sedan kan man ta bloggpauser av många andra privata skäl. Jag önskar dig en trevlig jobbstart.

  3. Grattis till vinnaren! 😉
    Jag är tebaka från bloggpaus i Örebro. Kul att få läsa bloggar i skaplig takt nu. Ha det så gött, Bosse 😉
    Kram, Gerd ❤

  4. Grattis till vinnaren! Och trist att jag inte hann med den här gången. Men jag gillar verkligen ävlingar. Får bara på hugget till nästa gång. Har nu gått igenom alla statyer och lärt mig en hel del.
    kramar!

    • Hoppas att du hade en trevlig söndag. Det blev en pinne för Söderelvan i toppmötet. Det finns ganska många lag som kan slå varandra.
      Jag knoppade en timme lite senare. Man måste vara utvilad om man ska lusläsa manus. Fast min första syssla är FrukostNisse.

  5. Grattis till Gunilla och till dig Bosse! Så många besökare…förstår att det känns roligt! Men så lägger du ju ner mycket arbete på att få andra att trivas…och det gör vi ju! 🙂
    Kram, Gunilla

  6. Här börjar vi lärare på torsdag å barnen kommer torsdag nästa vecka,,vad läser du för manus nu då? Boktips en annorlunda bok den heter dålig karma, både tänkvärd och rolig sorglig på en gång läs den 😃

    • Vad lyxigt. Passa på och njut av de extra dagarna. Min fru började i måndags och våra tjejer börjar nästa onsdag. Det handlar om ett manus som börjar förfölja mig på nätterna. Det heter ”Skimrande ögonblick – och dagar i grått”. Författarna är okända för mig. Bosse & Solveig Lidén. De ser rätt trevliga ut på ”flikbilderna”, men skenet kan bedra. Jag funderar på om man kan sätta åt den manliga författaren. Han sitter på sin bild och gör smygreklam för en bok som heter ”Mina fotsteg i ditt hjärta”. Borde han inte istället ha boken han skrivit… jag får ringa bokförlaget. Vad står det? SolBo Förlag. Det har jag aldrig hört talas om. 🙂
      Tack för boktipset.

Kommentera

