Vi har inga små barn längre

Barnen i våra trakter har höstlov denna vecka. Det har varit en hel del klagomål så jag gissar på att det nya bara blir ettårigt. Nästa år är säkert lovet tillbaka på veckan 44 igen. Annars är det inte så dumt att fylla år på ett lov. Lizette kan i lugn och ro leka med sina dockor, studera alla teckningar som pappa gjort till henne. Eller… 🙂
Åren går. Den första bilden tog någon av dagispersonalen. Lizette gick på Fiskebyn i Torekov.

0010001

DSC_0052

GRATTIS LIZETTE PÅ 16-ÅRSDAGEN!
Om ni är nya läsare kan ni få läsa ett kåseri som jag la in för två år sedan om den speciella oktobernatten, när någon ville ut från Solveigs mage.

https://bosseliden.wordpress.com/2012/10/12/maste-du-kora-sa-langsamt/

58 thoughts on “Vi har inga små barn längre

  1. Grattis! Tiden går och barnen växer upp.
    I Årjäng har man fortfarande höstlovet under samma vecka som älgjakten pågår.Det har varit svårt att ändra på trots att de andra kommunerna i länet har lagt lovet senare.

  2. Grattis till Lizette! och Grattis till stolta föräldrar 🙂
    Tack för länken… kul så här efteråt, men antagligen en skräckfylld färd…
    Kram

  3. Grattis till fina dottern! Hon är verkligen söt! Jag måste samtidigt tacka för den fina kommentaren jag fick av dig. Jag älskar att skriva och det inlägget bubblade liksom bara ut från mig när jag ett par minuter innan suttit och tänkt på min snurredag på himmet. Di e goa di där gamlingarna! Ha en riktigt go dag!
    Kram

  4. Visst är det märkligt hur fort åren går. Alldeles nyss var barnen små och nu är våra äldsta barn redan vuxna och det är svårt att förstå hur det har hunnit bli så. Fina bilder på er tös. Liza

  5. GRATTIS till Lizette och GRATTIS till er båda som har en så gullig dotter! Berättelsen om när hon föddes var så fin – och rolig!
    NU har jag äntligen kommit till skott när det gäller att beställa boken,
    ❤ KRAM ❤
    Susie

  6. Grattis till er fina dotter!! Visst är det märkligt att de blir vuxna så fort, en annan ändrar sig ju inte ett dugg, eller…… 😉
    Önskar dig en härlig tisdag!
    Kramen

  7. Jag skickar ett GRATTIS till Lizette även här på din blogg och önskar henne en trevlig dag med sina kompisar! Nu är ju dom de viktigaste … så är det bara. Du hade nog gärna ordnat ett kalas hemma med ballonger och annat men … jag tror ändå att det blir fest hemma på det sätt som HON tycker passar sig. Jag är glad att jag fått träffa denna tjej som var väldigt söt och lite lågmäld. Men så var ju vi helt främmande för henne.

    Vilken liten goding hon var där på rutschkanan! Inte utan att man ville tillbaka en stund till den tiden när man ser på foton!
    Ha en bra dag helst med kalas! Kram!

    • Tack Skrivmoster! 🙂 Det är bara att acceptera och se det från ljusa sidan. Det fanns stunder förr då vi hoppades att de skulle bli lite mer självgående och att vi inte var så bundna. Nu har vi fått vad vi förtjänar. 🙂 Det allra viktigaste är att de har det bra och vi är det där osynliga skyddsnätet om det skulle blåsa upp till storm. Jag och Jennifer håller ställningarna hemma just nu. Hon ska spela in en ny låt och jag är tyst och gömmer mig en trappa ner. Men nu börjar jag bli fikasugen. Ikväll ska vi fira hela familjen och smaka på den stora tårtan som jag sett i kylskåpet. Lizette uppfattas säkert som tyst och blyg, men när man lärt känna henne bättre så inser man att det finns en helt annan person innanför skalet. Vi är alla olika vid nya kontakter. Hon trivs förträffligt på sin nya utbildning och har utvecklas otroligt mycket bara sedan skolstarten. Tänk att få ägna sig flera timmar i veckan åt teater, solosång, körsång, instrument, dans (sist var det balett) och ändå få samma grund som andra och kan läsa vidare på universitetet eller högskolan. Varför fanns inte sådant på vår tid?
      Instämmer. Jag vill stå där och ta emot henne när hon kommit ner för rutschkanan. Lyfta upp henne högt i skyn och få en riktig pappakram.
      Kram på dig.

  8. Min pappa ville nog inte att jag skulle bli stor utan vara liten helst hela livet. Grattis till dottern och er förstås som skapat henne. Vad tiden går fort, speciellt ser man det på barnen och ständigt förundras – ”Vad stor du har blivit” Och dom tycker bara man är larvig.

  9. Grattis till dottern, den söta sextonåringen. Hon var söt och gullig även på ruschbanan.
    Tack för att jag fick läsa ditt kåseri som du skrev för två år sedan. Det var skrivet med humor och värme och jag förstår att det var precis så som det var.
    Ha en finfin dag.
    Kram!

    • Tack Wiolettan! 🙂 Vad roligt att du var intresserad och tryckte på den blå länken. Det tillkommer hela tiden nya läsare så ibland är det läge för att blicka bakåt i bloggen. Detta var ett sådant läge. Jag blir glad av att du gillar min humor. 😀
      Jag önskar dig detsamma.
      Kram Bosse

  10. Ja, tänk vad fort åren går! Grattis till en fin dotter och det var ändå tur att ni hann fram den där dagen då det begav sig!
    Boken har kommit fram, nu ser jag fram emot fler berättelser. Ännu en gång; Grattis till nya boken, det är så roligt när önskedrömmar blir sanna!
    Kram, Gunilla

    • Tack Gunilla! 🙂 Vad bra att boken hunnit fram. Vi tog med den igår tillsammans med de andra för att du skulle få den snabbt. Pengarna kommer förhoppningsvis in imorgon annars hör jag av mig. 🙂 Vissa banker jobbar saktare tillsammans och vissa verkar vara som syskon som bor i samma ”hus”.
      Tack! Alla behöver vi sätta upp små och stora mål. Vissa blir till verklighet andra inte. Det viktigaste är att vi mår bra inombords och gör så gott vi kan. Försöker vara snälla både mot andra och mot oss själva. Nu hoppas jag att du kommer att trivas med ”Skimrande ögonblick – och dagar i grått”.
      Kram Bosse

  11. Stort grattis till Lizette, så vacker och så söt redan som liten. Och stort grattis till er föräldrar, för det är ju ni som format henne. Ditt kåseri om när Lizette ville se dagens ljus läste jag med stor behållning och kunde också konstatera att åren går fort, men vi består. Eller?
    Kramar!

  12. Men vilken liten sötnos, visst var det väl igår hon gick på det dagiset.
    Ja och vips är hon 16 år, vilken underbar ålder, och hela underbara livet framför sig . . . .
    Grattis till er och vackra dottern Lizette. (vackert annorlunda namn)
    Kan förstå att ni är stolta.
    Kram/ Eva

    • Tack Eva! 🙂 Lizette trivs väldigt bra med livet just nu. Hennes gymnasieval blev en kick. Det är ett lite ovanligt namn som en av våra elever hade när jag och Solveig jobbade tillsammans. Fick vi två döttrar skulle första heta Jennifer och andra Lizette. Ibland blir livet som man önskar. Ibland inte.
      Kram

  13. Grattis till fina Lizette och roligt att läsa det varma och humoristiska inlägget. Tack för den supersnabba leveransen av boken och lycka till med försäljningen. Kram 🙂

Kommentera

