Grattis till bloggvinnaren!

Det var länge sedan jag hade en snabbtävling. Jag anade att det fanns bloggbesökare som troligen kunde svaret på denna fråga, eftersom de haft/har filmstjärnan som idol enligt sina egna blogginlägg. Nu blev det en annan oväntad kvinna som slog till. 🙂 Stort GRATTIS till Gunilla Wahlberg som numera inte bara är en vinnare i ämnet statyer på mina bloggtävlingar. Hoppas även att Gunilla kan titulera sig miljonär i nästa vecka efter att hon skrapat sin Trisslott. 🙂 Till er andra. Det blir tävlingar varje dag i November på Facebook om två veckor. Nio lotter ska fördelas och framför allt äran att bli korsordsmästare står på spel. 😀

Jag har själv varit förtjust i Audrey Hepburn sedan jag för första gången såg filmen ”Prinsessa på vift”, som jag haft som filmtips under året. Då i mitt inlägg la jag in den fina teckning som Laila ”Regnbågen” Larsson tecknade som tonåring. Här kommer den i repris tillsammans med de två andra tavlor som hängde på väggen i Kabusa design factory. Dessa hade varit för lätta, för att läggas in som tävlings bild.

bild 1DSC_18500044DSC_18490043Prinsessa på vift

TÄVLINGSSTATISTIK:
1. Hundra inlägg: I vilken stad finns denna staty? Ingen klarade Mariestad.
2. Sex månader med blogg: Gömda ordspråk. Vinnare: Kerstin Nilsson.
3. 10 000 visningar: Bild på en Cuttlebug. Vinnare: Ulrika Gasser.
4. Julblogglov: Kerstin Johansson, Kerstin Nilsson, Lena Larsson, Signhild Hortberg, Anette Åkesson.
5. 20 000 visningar/Sportlov. Tio sovande bilder på Jennifer: Ezter Nilsson.
6. 25 000 visningar/Påsklov. Tio kaffekoppar: Anne med E.
7. 30 000 visningar. Hjo Kyrka: Kerstin Nilsson.
8. Ett år som bloggare. Vilket inlägg hade flest visningar. Susan Adelbrant.
9. 50 000 visningar: Tio t-shirt: Skogsfen, Regnbågen och Petronella
10. Fotbollskillar. Vem är jag? Vinnare:
Petronella Hjertqvist
11. 70 000 visningar: OS/Sportlov. Tio sovande Jennifer. Vinnare: MiaTankar
12. 500 inlägg. Glenn Hysén. Vinnare: Lisbeth ”Lippe” Forsberg.
13. Vem tog vad? Matfråga. Vinnare: Lars-Gunnar Blom.
14. Bloggen två år. Statyer i Ystad. Vinnare: Ingen klarade de två uppgifterna.
15. Fotbolls-VM i Brasilien. Vinnare: BP och Bosse Lidén.
16. 600 inlägg. Statyer kopplade till rätt plats. Vinnare: Gunilla Wahlberg.
17. 100 000 visningar: Tre gamla saker. Vinnare: Geddfish.
18. 100 000 visningar: Favoritglass 1982. Vinnare: Signhild Hortberg.
1
9. Vem är kvinnan? Vinnare: Gunilla Wahlberg.

 

16 tankar på “Grattis till bloggvinnaren!

  1. Jag säger som du: Grattis till bloggvinnaren.

    Tänk jag kunde inte se att det var Audrey Hepburn, trots att hon är en av mina favoriter.

    Kram/Gilla

  2. Det gäller verkligen att vara snabb här på din blogg. Missade tävlingen, men hade ändå inte vetat svaret. Som jag sagt förut – jag håller mig till fotboll;-)

  3. Är urususel på tävlingar – men Audrey Hepburn var ju busenkelt! (Kan kanske bero på ens ålder….. *fniss* ) Såg att nästa tydligen skulle handla om fotbollsplaner!? Där är man ur leken redan. 😦
    KRAM och trevlig söndag ❤
    Susie

  4. Grattis till vinnaren! När jag såg vad hon skrivit, bet jag mig i läppen, klart det var Audrey! 😀 Men så är det, jag skrev ju att jag inte skulle vinna, haha!
    Söndagskram, Gerd

Lämna en kommentar