En dag att minnas

0010002

0020001

Detta inlägg läggs in rätt datum, men jag får fira ensam eftersom min älskade fru jobbar en riktigt lång dag och kommer hem sent. Jag och Solveig firade igår istället. 🙂
Jag lägger in en länk som jag hade denna speciella dag förra året också. Nya läsare kanske uppskattar den. Bör tillägga att vi idag firar 24 år. Det var en mycket solig och fin höstdag i Hjo när vi gifte oss. Tänk med många saker som hinner hända på så många år. En del av dem bjuder vi på med värme och humor i vår gemensamma kåseribok ”Skimrande tankar – och dagar i grått.”
https://bosseliden.wordpress.com/2012/10/19/lika-lycklig-fortfarande/

 

71 thoughts on “En dag att minnas

  1. Så positivt med bröllop! I vårt land där vi får bestämma själva vem vi ska gifta oss med och när.
    Och så fantastiskt att ni håller ihop fortfarande. Jag och Kjell ligger lite efter. Vi gifte oss 2004. Firade 10-årsjubileum 28 augusti!

  2. Åhhhhh, vad härligt att läsa! Jag läste förra årets inlägg, underbart! Och detta gnabb!
    Så mycket som min Sigge och jag var vid Silverfallet eller Silverfallen, som det också heter. Och i Hjo, och i Skövde.
    Känner igen det där med efternamnen också. Jag har ett flicknamn, gifte mig till ett sonnamn, skildes, tog min mammas flicknamn, som jag betalade för 😉 sedan när jag gifte med med Sigge, så behöll jag Lindblom som mellannamn, jag hade ju betalat 😉 Så jag är avidentifierad med mitt flicknamn och första giftasnamn 😉
    Så vackra ni var på brudfotona! ❤
    Ha en fin bröllopsdag idag med många lyckliga tankar! Kram, Gerd

    • Roligt att du tog dig tid att läsa mitt gamla kåseri. 🙂 Förstår att du blir nostalgisk beroende på att vi har gemensamma ortminnen. Jag har många mysiga och ljusa minnen från de platserna. Det är synd att det är så långt dit numera och att mina svärföräldrar inte lever längre.
      Vad många häftiga likheter vi har.
      Tack för de snälla rosorden. Kram

  3. Grattis på er bröllopsdag! Det är en speciell dag som man alltid minns. När man tänker tillbaka så är det underligt hur mycket som hunnit hända på så kort tid…….för visst känns det som igår ibland. Trevliga minnen är kul att samla på och plocka fram lite då och då. Kram till er båda.

    • Tack Gunnel! 🙂 Tid är ett märkligt begrepp. Saker går in och ut i varandra. Jo. ibland känns det som igår, andra gånger känns det som i en helt annan värld. Jag älskar också att plocka fram trevliga minnen. Ibland betraktar jag även de med skuggor i hörnen.
      Tack och kram tillbaka.

  4. Vilket jättemysigt kåseri om ditt första besök hos svärföräldrarna. ^-^ Fast jag hade helt klart kunnat läsa mer i detalj om bröllopet som tydligen hade en del kul inslag – men det kanske finns med i boken!? :-*
    KRAM ❤
    Susie

    • Tack KerstinCecilia! 🙂 Tillsammans har vi solsken. De mörka molnen som är fyllda av lögnregn och en svans av höstdysterhet skyltar vi inte riktigt än med. Vet du hur många dagar det är kvar till skyltsöndag? Tror du det blir en vit eller regnig Andersdag? Helt avgörande för julen. 🙂 Festligt att första advent infaller på min namnsdag.

  5. Stort GRATTIS !!!
    Så härligt när man kan hålla ihop och minnas allt trevligt man har och har haft tillsammans. 🙂

    Men Bosse, Bilderna… bilderna ser ut som tidigt 80-tal- 😉 Är du säker på att ni inte varit gifta längre och att detta inlägg egentligen är en tävling i att gissa vilket år ni gifte er? 😉

    • Tack I skuggan av Arvid och Lydia! 🙂 Jag hade tur på den fronten och fick guldbiljetten. 😀 Sedan har jag dragit andra nitlotter i andra sammanhang. Av vissa motgångar blir man stark och får en erfarenhet som man kan ha nytta av i livet. Ändå hade jag mer än gärna avstått de värsta, om jag ska vara helt ärlig. Däremot tror jag inte att det är att föredra att alltid leva i ständigt solsken. Då är det lätt att ta saker för givet.
      Jag ska fråga Solveig. Jag börjar bli gammal och börjar tappa år. 😉 dock inte hår. Jag saknar faktiskt min gamla hockeyfrilla om det var håret du syftade på. Jag trivdes alltid i långt hår. När det gäller kläderna kan jag inte så mycket. Jag hyrde faktiskt ”trasorna” för just den lyckliga dagen. Något modelejon har jag aldrig varit. Däremot tror jag 1990 stämde rätt bra in på fotografernas förkärlek för att fotografera händer och blommor. Vi tyckte nästan det blev för många sådana bilder från yrkesfotografen, bilder som vi sedan satte in i ett tjusigt påkostat bröllopsalbum. Det bästa är att jag aldrig har ångat den dagen och det ordet som jag sa högt, som bara innehöll två bokstäver men ändå så mycket mer. 🙂
      Tävling! Sådant trams sysslar väl aldrig jag med. 😉 Det hade blivit alldeles för lätt för framför allt kvinnor att gissa rätt bröllopsår. Fuskigt med tanke på de som känner oss på riktigt. Har du inget annat bra tävlingsförslag? Du var med och tippade VM-fotboll och det gick bra för dig och mig. Jag har haft nitton tävlingar. Gissa i vilka städer och på vilka öar statyerna finns. Det skulle bli en reprisboll. Gissa i vilka städer följande tio skyltar finns? Varför inte. Frågan är vilken veckodag jag ska lägga in det på. Det hinns med i framtiden. Just nu laddar jag för en facebook-tävling som jag ska ha varje dag i november med målet att sprida glädje. På tal om repris är det något som jag gjorde i november 2013. Jag hoppas mina vänner på det sociala medlet får roligt och uppskattar min gest. De som inte är intresserade hoppas jag scrollar vidare. Jag önskar dig en fin onsdag.

  6. Jag säger bara….vilka underbara vackra människor som har bröllopsdag idag.
    Ni är som två pusselbitar.
    Ni ska ha det gott båda två och kramar i massor från en TantGlad. Hon gillar äkta kärlek.💕

    Kramkram.

    • Tack Lena!
      Oftast lättare att fira på en helgdag. Lena är ett vackert flicknamn. Det var därför jag lät en av huvudpersonerna i min första bok ”Mina fotsteg i ditt hjärta” heta just Lena. Lena Sanders. Det lät så behagligt att säga högt och även att läsa i text. Nu blev jag personlig. Passar bra i ett sådant här blogginlägg där jag bjöd på familjefoton.
      Det känns som om tiden rusar ibland. Grattis till era fjorton år. Jag hoppas att ni får många fina år tillsammans, där ni får fylla dem med saker man blir glad av. Sedan är det alltid viktigt att stötta varandra när det blåser råkallt. Kram

  7. Så fina bilder av er! Och inte har ni blivit ”ringrostiga” heller under åren som gått.. ni är lyckligt lottade.
    Vilken tur att just ni hittade varandra! Det tycker säkert Jennifer och Lizette också.
    S T O R T 🎈💝 🎈 G R A T T I S till er båda, Solveig och Bosse ”/lika-lycklig-fortfarande/”!
    Härligt med lycka som varar! Önskar er fortsatt vind i seglen 🎏 … det man önskar att alla fick uppleva. Fiffigt att ni firade lite i förväg. Ha en 7-särdeles bra dag idag också!

    • Tack Regnbågen.:) Jennifer och Lizette hade inget val. 😉
      Själva STORA dagen blev märklig på många sätt. Det var definitivt den ovanligaste bröllopsdag som jag upplevt. Aldrig har jag tänkt så mycket på andra kvinnor just den dagen, när mitt fokus borde varit åt glädjens håll. Vilken tur att det inte handlade om hemliga romantiska tankar. 😉 Det är ingen idé att du följer upp detta kryptiska erkännande. Mina läppar är stängda och fingrarna är dresserade. 🙂 Jag har två långa texter som inte passar in just nu i min bloggvärld som ska tvättas och redigeras. Min blogg är oftast ingen dagbok. Tids nog lägger jag in texter från mina egna kategorier. Precis som i de två böckerna går mina texter från roa till oroa. Jag gillar att utmana mig själv. Sedan är det upp till betraktaren eller läsaren att strö rosor eller bara vifta med de osynliga taggarna nära min själ. På tal om något positivt så är det ett fint reportage om SolBo Förlag i en tidning idag. Jag tog precis in tidningen. Färgbild där Solveig är den klart sötaste av de två författarna. Gubben till höger på balkongbilden vet jag inte alls vem det är. Antagligen en skyltgubbe som är ute och cyklar.
      Kram

      • Fint Bosse, det är klokt att hålla fingrarna på plats och tiga som muren ibland. Jag brukar väl inte följa upp något, tycker som du att bloggen ska både roa och oroa. Mest roa förstås.. Eller kanske ändå oroa. Nu kom jag helt av mig. Inte bra att fundera för mycket, det är risk för grubbleri. Men jag tror att jag vet ändå. Gissar men munnen ”är förseglad” här också. Kan det vara några släktingar som inte var med på bröllopet? Har inte frågat något, du ser i syne.
        Från det ena till det andra, varför får man inte se den intervjun här på bloggen? Ystad Allehanda är hopplös att söka i.. Eller stod den i svenska inrikes lokalband, endast för boende i Ystad? Nu har du i a f gett mig en ledtråd, trots förseglingar och hela middevippen. Kom just på det: SolBo förlag! Då får jag väl söka igen, suck! 😦 PS. Det är väl klart att Solveig är den sötaste av er två. Det tror jag du är helt nöjd med! Jag brukar inte krama skyltgubbar, ⛄️du får ett tjingeling tillbaka, så det plingar i skylten! Färgbild å allt! Är lite besviken på hemlig/undanhållandet av bilder och reportage på aktuella personintervjuer med förlagsnyheter i Ystad med omnejd, som du kanske förstår.. men det är kanske en ren och skär skyltgubbestrategi i den hemliga kampanjen. Då förstår jag bättre.. 😉
        Helgen stundar, så jag skickar en kramad snöboll härifrån! ❄️❄️❄️❄️🌀

  8. Grattis på er dag 🙂 Ni får säkert till ett mini-firande när hon kommer hem ikväll, även om ni firade igår 🙂 Nu ska jag läsa det gamla inlägget. Som jag har läst förra året, men inte riktigt minns…

  9. Stort grattis till er båda på er bröllopsdag. Underbara bilder på det vackra och lyckliga paret. Mycket händer under 24 år och man får spara sina lyckliga stunder likt dyrbara diamanter som motvikt till de grå dagarna. Önskar er massor av skimrande dagar i fortsättningen. Läser just nu er härliga bok som bjuder på båda sorterna. Ha en fortsatt fin vecka fina ni och varma kramar 🙂

  10. Grattis till er bröllopsdag! ..Härlig läsning du bjuder på!…………………………….Du har hjälpt mej med tipset om osteopat Ska försöka hitta en i Skåne! Kram!

  11. Ha ha, jag tror att du är helgift ändå 😉 Men så fint du skriver om första mötet med dina svärföräldrar. Inget ont om ”Petersson” men din fru löste det bra 🙂 Så grattis till er båda och era 24 år tillsammans!

  12. Ett varmt grattis till er på bröllopsdagen! Det var en rolig och lustfylld berättelse du bjöd på och jag tror du kan vara lugn Bosse, Solveig sa alldeles säkert ja! Inte tal om något annat!
    Kram, Gunilla

  13. Grattis på bröllopsdagen! Roligt att läsa kåseriet, fick mig att tänka på den första gång jag träffade mina svärföräldrar. Var fruktansvärt nervös innan, 18 år ung och blyg. De visade sig vara så goa och blev mina extraföräldrar. Nu är de dock borta båda två. Min man och jag har varit gifta 32 år och på vårt bröllop sjöngs en sång med några rader jag aldrig glömt: Håll den dagen som är uti minnet jämt kär, vart det sen uti livet bär. Och visst är det en dag värd att fira!

    • Tack Eva! 🙂 Kul att du uppskattade mitt kåseri och tack för att du delar med dig av ditt eget minne. Sådant uppskattar jag mycket. Det är sorgligt när de man älskar reser iväg.
      Då ligger vi åtta år efter er. Fina strofer att minnas. Sanna också.
      Kram och tack för din kommentar.

  14. Lite sent på dagen kommer även ett grattis från mig här i Norrköping. Så fina ni var (fast det är ni ju fortfarande). Ni ser rörande oskyldiga ut. Ett vackert par …
    Kram

  15. Stort, stort GRATTIS! Roligt tycker jag att du är Hammarby fan, ni gifte er i Hjo å nu bor ni i Ystad. Vilken skojig ”resa”:-)

  16. Ett så´nt vacker brudpar! Grattis – nästa år är det dags för silver. Minns vår silverbröllopsdag – vi blev bjudna på restaurang av våra fyra barn och eftersom jag fyllde år samma dag, så hade de köpt en handgräsklippare till mig. :))
    Numera står den obrukad i boden och istället tuffar gubben runt på en så´n där med fyra hjul och ratt.
    Jag önskar er 24 lika lyckliga år framöver och skickar med en STOOOR kram!
    God natt!

    • Vad häftigt att ni slog två flugor i en smäll och valde din födelsedag. 🙂
      Det är nog tur att ni inte går runt där med handgräsklipparen. Jag har ju sett bilder på din blogg.
      Tack Äppelblom för den lyckönskningen och den STOOORA kramen. Det värmde gott. Låt oss ”TRO” att både Marie och du har rätt.
      Godkväll här.

  17. Härliga minnen, roligt skrivet. Och du, jag är nog alldeles säker på att hon sa ja. Och du, din mamma satt väl inte inlåst på toan under själva vigseln?
    Smart lösning på namnen.
    Grattis i efterskott
    Kram

    • Tack Surridurr för de lugnande orden! 🙂 Jo. Vi fick ta hem alla gästerna och prästen och hålla vigseln i vår rymliga lägenhet och mamma fick se det mesta genom nyckelhålet. 🙂 Nä. Nu var min fantasi igång igen. Det var mellan vigseln och när vi skulle äta mat på Hjo Gästgivargård.
      Kram på dig.

  18. Stort grattis till er båda. Så vackra foton! Och 24 år är en låg tid att växa ihop men ändå behålla ”sitt jag”. Och tankarna ”vem gifte jag mig med och varför” känns så solklara hos er. Ser ännu mer fram emot att läsa Skimrande tankar, -och dagar i grått.
    Kram!

    • Tack Ditte! Fint folk kommer sent. Du hann precis innan tolvslaget ser jag på WordPress klocka. 🙂 Inte ha för stora förväntningar. Då kanske du blir besviken. Fast du gillade ju ”Mina fotsteg i ditt hjärta” så jag hoppas.
      Hoppas du haft en trevlig dag och hunnit med mycket. Lite plugg också.
      Kram

Kommentera

