Två oskyldiga barn

Många anser att Meg Ryan var först med det där stönandet i filmen När Harry möter Sally. Jag håller inte med, utan är mer inne på linjen att hon lånade det av mig.
Tillfället gav sig självt när jag och kollegan Linda var på väg hem från vårt lördagsjobb. När jag på avstånd såg en kompis skaka ett täcke från sin balkong, men hinna gå in innan jag ropade på honom, drabbades jag en snilleblixt.
”Ställ dig stadigt och håll hårt om mina ben.”
Jag klättrade upp på Lindas rygg och vidare till axlarna, fick ett bra tag om räcket och hivade mig upp. Sedan drog jag upp den trådsmala kollegan utan att hon fick för många skrubbsår. Jag tog henne i handen och vi böjde oss ner och försvann in under …

Smakprov sex av tio. Jag kommer under tio dagar att bjuda på smakprov från min och Solveigs kåseribok. ”Skimrande ögonblick – och dagar i grått”. Är du sugen på att läsa mer – köp boken, kanske som en julklapp till dig själv eller till en vän. Tryck på den blå länken nedan så kommer du direkt till rätt sida.

https://bosseliden.wordpress.com/kop-boken/

DSC_25830086

Jag svarar med en glad gubbe på eventuella kommentarer. Jag är förhoppningsvis inne i en skrivbubbla med flow. På Facebook har jag ”vit” månad i december.

36 thoughts on “Två oskyldiga barn

  1. Vi får se efter juldagarna för jag har ytterligare ett bokköp. Kul att få läsa ett kapitel och det låter spännande. Vad energiska ni är och så kul att kunna skriva böcker för det är tidskrävande. Jag kan skriva och länka om boken när jag kommer tillbaka från bloggvilan.

    Ha en fin onsdag
    kram

  2. Ärligt Bosse så har jag haft en tanke på att skriva en bok men längre blir det inte, en bok som handlar om mitt liv o saker jag gått genom många tycker jag borde …men man vet aldrig 😉 låter som en bra bok den där …hm skall se ..ha det gott kram

  3. Jag får ge mig – det får bli en bok i julklapp. Till syrran tror jag. Nu ska jag bara fundera ut vad du ska skriva för något i den. Kanske rita en bild också. Eller två. Hur många sidor har du på dig att signera på? Du kanske inte visst det men en signering kan vara uppåt en 3000 tecken.
    Häpp!

  4. Jag önskar dej lycka till med försäljningen av dina böcker.

    Men jag håller på med en annan bokförsäljning. Jag har berättat tidigare i bloggen, att vi har en ideell förening, där vi har låtit trycka en årsobunden kalender. Nu har den kommit ut och vi säljer den för 195:-. Överskottet, sen vi har betalat kostnaderna, ska gå till Cancerforskningen. Jag hade tio med mig till Stockholm och har bara tre kvar. Jag berättar mer i bloggen, när jag har hunnit beskriva resan till mitt sjätte barnbarns barns dop.

    Kom hem i natt och har varit trött hela dan i dag.

    Kram/Gilla

  5. Du är bra på att skriva .Du sätter fantasin i rörelse!…………………………………………………..Du….. sill är inte min favoritmat så…. jag tog av allt det andra . Kram!

  6. Jag gillar verkligen dina smakprov och läser dem gärna, trots att jag har boken. Många tål att läsas om och om igen. Ibalnd har jag för bråttom och missar de viktiga detaljerna.
    Och det vill jag ju inte.
    Spanienkramar!

  7. Tack för kommentarer hos mig Bosse. Jag har varit dålig sista tiden med bloggandet.
    Mycket som händer runt ikring mig (oss), hjälpa här o där, barnvakt, flyttlass hjälp barn,
    renovering hos barn o barnbarn, ja alldeles för mkt ibland, men så är livet ibland.

    Du och frun är mkt duktiga på att skriva och formulera er, plus att ni har både humor och empati.
    Det behövs minsann mer av den varan, för alla.
    Vi, jag och mannen reser bort till helgen ända fram till julafton, vi måste få vila upp oss.
    Vad passar bättre än att fly till Tenerife. Husvakt, kattvakt, hönsvakt finns hos oss hela tiden,
    det behövs i ‘dessa tider’.
    Sen kommer vi hem till dukat julbord hos äldsta dotter med familj, så kan man göra något år.
    Må så gott och ha en fridfull jul.
    Kram/ Eva

Kommentera

