Out of the woods

Den här gången tog Jennifer hjälp av kompisen Rebecka. Tjejerna hade säkert riktigt kul när de var rumskompisar några veckor under Jennifers praktik på Våxtorp djurklinik. Här på hemmaplan igen håller Jennifer på att skriva egna låtar. Min och Solveigs julklappsönskan är en jullåt på Youtube med syskonen Lidén. Man måste leva på hoppet. 😉

Jag måste få göra reklam för triss i bloggar.
1. Jag är mycket förtjust i
http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.se/2014/12/lucka-1.html och luckorna som Gunnel bjuder på i december med temat Änglar. Bloggen Pantertantens passioner har jag uppskattat sedan jag såg den första gången hösten 2012. Har ni inte gjort det förr så titta gärna in där. 🙂

2. Denna kvinna har ovanan att göra långa bloggpauser. Nu har Lotta Modin varit tillbaka ett tag. Jag älskar Lottas humor där hon ofta bjuder på sig själv och hittar ämnen som triggar igång mig. http://lottamodin.se/  🙂

3. Något som jag uppskattar extra mycket under mörka, blåsiga och regniga dagar är att följa när Ditte är nere i Spanien. (Hon är lika läsbar när hon huserar i Stockholm.) Hon bjuder på fina bilder, intressanta texter och som den gamla lärare hon är, lyckas hon ofta lära mig saker på ett positivt och stimulerande sätt. En gratis trevlig bloggguide säger jag inte nej till. http://akker.blogg.se/.
Dittes pappa var Sveriges kändaste inom ett spännande område. Det får ni forska vidare på själva. 😉 När jag hittat någon ny intressant blogg gör jag gärna djupdykningar bakåt i bloggens historia. Gör du också det?

Jag önskar er en fin helg och trevlig tredje advent. ❤

52 thoughts on “Out of the woods

  1. Det är alltid underbart när barnen bjuder på sig. Det uppskattar man som förälder att de delar med sig av sin kunskap ❤
    Uppskattar även ditt inlägg med triss i bloggare.
    kram 😀

    • De hade det säkert mysigt när de kamperade ihop under några veckor. Förhoppningsvis hann de sova några timmar varje natt.
      Det finns många trevliga bloggar och bloggare om man tittar runt. Här var tre av mina favoriter. De börjar bli många till antalet. Hoppas ni hade många ”gäster” idag. Kram Bobo

  2. Tack för sång och musik, samt bloggtips. Läser bloggar ibland, men ger mig inte riktigt tid att följa ”slaviskt”. Trevlig Lucia!

  3. Men, sååååååååååå duktiga tjejerna är. Mycket, mycket bra … 😀
    Och så fint av dig att lyfta fram några utvalda bloggare på det där sättet …
    Önskar dig och familjen en fin helg … Kramis

  4. Vilka duktiga tjejer, man blir stolt som förälder. Och det kan ni vara. Kul med triss i bloggar alltid kul att få tips. ha en skön dag och en fin tredje advent. Kram.

  5. Så vackert tjejerna sjunger. Mycket fint.
    Ja dessa bloggvänner har jättefina bloggar. Värda gjöra ett besök hos.
    Jo….hittar jag nån bra blogg tittar jag gärna bakåt.
    Ha en fin fredag nu och fredagskram från mig.

  6. Ja, jag läser gärna tillbaka för att få lite mer kött på benen! Dittes blogg läser jag regelbundet 🙂

    Tack för vacker sång. Om någon timme blir det mer skönsång för min del.

    Kram

  7. Tack för vacker sång! Dittes blogg följer jag, hon är duktig.
    Oj, jag har så många bloggar att följa så jag hinner inte alltid. Men, jag är väl panschis? 😉
    Jovisst, just därför 😉
    Kram, Gerd

  8. fint sjunger de. Ska in o kolla dessa bloggar o ja det kan va bra o titta bakåt för o få en bild av vad det är för blog. Men det börjar bli många nu o hinner inte riktigt följa alla. Får snart sluta jobba då om det ska gå 🙂

  9. Jo, nog finns det MÅNGA läsvärda bloggar alltid. Men jag hinner inte med att läsa alla mina nivarande bloggvänners ens, så några nya vågar jag mig inte på! Risken är ju att man fastnar…..:-)
    KRAM ❤
    Susie

  10. Nä men oj. Nu blev jag allt överraskad. Tack snälla rara du. Vad glad jag blir! Eller vadå förresten? ”… ovanan att göra långa bloggpauser”. Hmpf. Så många har de väl inte varit? Jag kan i alla fall lova att jag inte kommer göra någon mer längre bloggpaus i år.

    Pantertanten är en skön typ, henne har jag hängt med länge. Akker ska jag kolla in snarast.

    Kram och hoppas ni får er julsång

    • Den meningen skulle du inte läsa busunge. 😉 Du har bara arton dagar på dig. Kan bli svårt att hinna. Är bloggryktet sant? Ska du och den japanska läkaren fira nyår ihop? 😉
      Lizette vägrar att sjunga in något på Youtube. Däremot har hon inga problem med att sjunga på konserter i skolan. Hon vill inte höra sin röst. Hoppet är det sista som överger oss människor.
      Adventskram

  11. Tusen tack! Jag sitter här och suger i mig berömmet. Lottas blogg har jag följt sedan jag själv började blogga. Hennes humor är oslagbar. Dittes blogg har jag däremot missat. Nu måste jag in och kolla den. Jag läser gärna lite bakåt när jag hittar en ny blogg, så man får lite hum om vem som skriver. Kram

    • Varsågod. Nu när jag kommenterat ett tag så har jag lärt mig ungefär vilka som känner/besöker varandra. Ibland har jag tänkt tanken, att det är synd att vissa inte verkar känna till varandras bloggar. Personer som har liknande intressen, humor osv. Kram Bosse

  12. Töserna sjunger bra! Gunnels blogg har jag följt en lång tid. Men inte de andras Ska göra ett besök hos dom………….Jag går inte ut i onödan! Förresten så blåser jag inte bort i första taget(har låg tyngdpunkt) Kram!

    • Tack Skåningen! Gör du ett besök hos dem.
      Jag var nere vid havet en stund igår. Det var inte lätt att gå rak. Det värsta är att det kan komma något farande i luften. Det enda jag såg var ett par UFO, men de ska vara i luften. 😉 Skönt att inte vara ett fyrtorn i vissa lägen. Lördagskram Bosse

  13. Så duktiga flickor, jag önskar också en julsång från dina flickor 🙂
    Vilka härliga bloggar du delger oss, alltid kul att göra nya bekantskaper.
    Önskar dig en finfin kväll, trotts regn och rusk 🙂
    Kram

  14. Finstämda tjejer! Tack för bloggtipsen! Läser ofta bakåt, det är intressant att få en inblick i vem det är. Någon gång tar det lite tid att läsa in sig. Jag har ju” lite glapp i kontakten” 🙂
    Trevlig lusse och adventkram ❤

  15. Vad kul att ni har liknande intressen, och att skrivarådran används av barnen 🙂 Kanske skriver de en egen luciasång en dag som denna.
    Och kul med bloggtips !

    Ha en finfin luciahelg!
    Kram Christina

  16. Tack för vacker sång! Jag har spelat upp låten flera gånger och lyssnat extra på texten. Duktig dotter med väninna!
    Hoppas verkligen att du och Solveig ni får er sång på Youtube lagom till jul. Jag känner det på mig…
    Tack för vänlig aord om min blogg. Jag blev väldigt glad och överraskad och tog extra till mig orden ”att lära ut saker på ett positivt och stimulerande sätt”. Kanske sitter lite grå ränder sedan lärarbanan fortfarand kvar.
    Tack för tipset om de andra bloggarna. Har varit där och läst och jag tycker om att hitta nya bloggar att läsa. Men ibland hittar man dem inte på egen hand.hoppas dagen varit bra och att du också kan instämma i ”att det varit en bra dag idag också”.
    Kram!

    • Tack Ditte! Lizette tycker inte om att höra sin egen röst. Det är huvudskälet till att hon nekar göra något som går att lyssna på mer än en gång. Tio dagar kvar att hoppas att hon ändrar sig. 🙂
      Ibland när jag bloggvandrar tänker jag på att vissa bloggare skulle ha stor glädje av varandra om de visste om att den andra existerade. Det var därför jag gjorde reklam för tre bra bloggar.
      Sådana ränder går aldrig helt ur, tur är väl det.
      Vi hade en fin gårdag som avslutades med trevligt kvällsbesök. Det är mysigt att umgås med vänner när det är mörkt utomhus och levande ljus förgyller stunden.
      Kram

  17. Lotta är en blogg jag också börjat följa men väldigt nyligen. Det var hon som hittade till mej och det är jag tacksam för. Såå underhållande läsning. Älskar det! Har inte djupdykt, det har inte hunnits med. Men om det kräver en djupdykning så gör jag det.
    /P

  18. Visst är det roligt med caféstunder när man kan gömma sig bakom papper och penna, en dator eller en bok och få höra en massa spännande samtal? Tack för bloggtips! Stor adventskram till dig och Solveig. Hoppas ni inte blåser bort i stormen!

    • Det är många tankar som far igenom mitt huvud när jag sitter där och tjuvlyssnar. Oftast far de iväg åt det komiska och nyfikna hållet, men det har hänt att jag blivit sorgsen. Allt ska inte närmaste omgivningen behöva veta 🙂
      Tack! Alexander var snäll mot oss, men så höll vi oss mestadels inomhus och myste. Hoppas ni haft en trevlig helg. Kram Bosse

  19. Sååå fint tjejerna sjunger. Kul med lite nya bloggtips. Hoppas att du har haft en fin Lucia och att den nya veckan blir bra.
    Kramelikram på dig Bosse.

Kommentera

