Månadens tävling; Före soluppgången

Bara en natt

Detta är blogginlägg 700. Då passar det bra att jag lägger in Månadens tävling. WordPress har mycket intressant statistik. En sak som jag kan utläsa är att min blogg har lästs i 79 länder. Nu vill jag att du ska försöka gissa ordningen på de tio länder som jag fått flest visningar i. Den som får flest rätt först vinner en Trisslott.

  1. ?           112 255 visningar
  2. ?              2 900 visningar
  3. ?              1 660 visningar
  4. ?              1 428 visningar
  5. ?                 973 visningar
  6. ?                 605 visningar
  7. ?                 268 visningar
  8. ?                 242 visningar
  9. ?                 239 visningar
  10. ?                 235 visningar

Jag är snäll och ger er länderna i en blandad ordning (ni slipper att välja bland alla 79 länderna): Åland, Spanien, Danmark, USA, Storbritannien, Tyskland, Sverige, Norge, Singapore och Finland.

Placera dessa tio länder i rätt ordning. Ni har bara en chans var. Klockan 13.00 kommer jag att svara de som lämnat en kommentar och berätta hur många rätt de har (inte vilka som är rätt och vilka som är fel). Detta skulle du som sparat din röst kanske ha nytta av, om du har is i magen. Men å andra sidan kanske någon redan då har tio rätt. Klockan 18.00 gör jag likadant (om det mot all förmodan skulle behövas). Tävlingen stängs klockan 22.00. Reprismening: Den som får flest rätt först vinner en Trisslott. Något säger mig att de flesta kommer att klara vilket land som ligger i topp. Om inte någon, som inte vill bli miljonär, kanske skämtar och skriver något överraskande först. 😉
Stort LYCKA TILL!

49 thoughts on “Månadens tävling; Före soluppgången

  1. Sverige,Danmark,Åland,Spanien, Finland, Norge, USA, Storbritannien,Tyskland och sist Singapore 😉 Här är en till som är trött på detta eviga blåsande.
    Ha en härlig helg!!
    Kramen

  2. Sverige, Norge, Danmark, Åland, Finland, Spanien, USA, Storbritannien, Singapore, Tyskland. Hälsningar från ett perfekt mulet Österbotten, ingen sol, inget snöfall, inga pengar, inga sura miner ändå. Ha det gott. 😉

  3. Sverige, Danmark, Norge Finland, Tyskland, Storbritannien, Åland,USA,Spanien,, Singapore………………..Alltid spännande att prova nya smaker. Det kan ju bli en favorit!…………. Kram!

  4. Fy så svårt. Trodde på USA som tvåa, Det har jag på min blogspot.Men det tycks inte så. Kör följande de: Sverige, Singapore, USA, Åland, Frankrike, Tyskland, Spanien, Norge, Storbritannien, Finland, Danmark,

    • 1 rätt.
      Frankrike kommer på plats elva i mitt facit och får räknas som överkurs. 🙂
      OBS!!! Upplysningar till er som lägger pussel. Jag valde i detta fall att låta Frankrike ha position fem och lät Danmark hamna utanför min tävlingsplan. Tyskland fick med andra ord plats sex, Spanien sju, Norge åtta, Storb. nia och Finland plats tio. 🙂

  5. Mina gissningar kommer här:
    1=Sverige 2= Danmark 3= Norge 4= Finland 5= USA 6= -storbrittanien 7=Tyskland 8=Spanien 9= Singapore 10=Åland
    Jag gillar tävlingar, men hade jag varit lite klurig hade man säkert fått till fler rätt. Men det är man ju inte…..:roll:
    TREVLIG HELG ❤
    Susie

  6. Ja det här kan ju gå hursomhelst det…..Du har för svåra tävlingar Bosse😱

    Men nu tar jag det här bara….en gång😉.
    Sverige, Norge, Åland, storbritanien, Finland, Tyskland, usa, Spanien, Danmark och Singapore…..???

    Får man ångra sig😉.

    Lördagskram.

  7. Nästan fyra timmar kvar för er som vill slå tre rätt. Ganska mycket fakta går att utläsa av den information som jag gett genom att skriva hur många rätt de har som lämnat in svar. (vissa fel är nu ”dumma” att upprepa) 🙂
    Om jag har vägarna förbi datorn kommer jag under kvällen att rätta eventuella inlämnade svar. Roligast hade det varit om någon fixat tio poäng. Nummer tretton är mitt turtal. Nästa person kanske slår till …

  8. Hahaha…underbart! Sverige ligger etta…….Singapore sist, där emellan har vi Storbritannien, USA, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Åland, Spanien 🙂

    Tack för tipset!
    Jag ska lyssna till mitt hjärta 🙂

    Kram

  9. God kväll Bosse! Om jag inte är helt fel på det så kan inte både ooops och Gunnel ha två rätt eftersom det enda landet de har på samma plats är Sverige. Eller hade jag otur när jag tänkte nu igen?!? 😉
    Här kommer i vilket fall som helst mina gissningar: Sverige Danmark Norge Tyskland Åland Finland USA Singapore Storbritannien Spanien
    Kram

  10. Då närmar sig sista halvtimmen. Den här tävlingen verkar vara svårare än jag trodde den skulle bli. Finns det någon som sitter och väntar på en ledtråd till? Eller är det tomt på denna bloggstation? Bara stinsen som sitter och smälter Örjan R kväll på slottet. Alla säsongens program har varit sevärda, tycker jag. 🙂

Kommentera

