Månadens tävling; Jag söker en stad

Vilken stad ser man brer ut sig0001

Vilken stad i världen ser man på bilden?

Regler: Den som först skriver rätt stad vinner en lott och blir februarimästare. Du får bara skriva en kommentar och bara en stad.
Klockslag: Klockan 12.00 lämnar jag en ledtråd. Klockan 18.00 lämnar jag ut första bokstaven i stadens namn. Klockan 22.00 stänger jag Månadens tävling.

Susie blev Januarimästare. Vem blir Februarimästare? Det kostar inget att chansa vilt. Bilden är en aning otydlig, men det gör det bara mer spännande. 😉

Ledtråd ett: Staden ligger i Sverige.
Ledtråd två: Första bokstaven är ett S.
Månadens tävling är stängd. Svaret och vinnaren presenteras om en liten stund. 🙂

54 thoughts on “Månadens tävling; Jag söker en stad

  1. Min första känsla var Båstad! Så som det ser ut från Gbg-hållet, innan Hallandsåsen. Men jag ser inget hav…eller? Och inte har jag möjlighet att invänta fler gissningar eller någon ledtråd! Så det får bli Båstad…sett uppifrån åsen.
    God fredag!
    Gunilla

  2. Har inte en blekaste aning! Så jag tog upp kartboken, blundade och satt fingret på Trollhättan! Kan vara det eftersom det där finns en höjd, Hunneberg, som man säkert kan se stan ifrån. 😆
    TREVLIG HELG ❤
    Susie

  3. Skara, en vild gissning, har inte varit på många av Sveriges städer, känner inte igen bilden.
    Men friskt vågar hälften vunnit, hi hi . . . .
    Trevlig helg/ Eva

  4. Tänk, nu missade jag tävlingen! Illa! Och dessutom kunde jag svaret, är ju nästan mina barndomstrakter.
    Grattis till vinnaren och det är jätteroligt med dina tävlingar och nu skall jag vara mer uppmärksam i fortsättningen.
    Kram!

Kommentera

