Don´t stop believing (cover)

Nästa lördag ska jag hålla tummarna för tjejen med det läckra håret och glimten i ögat, från en plats norr om min barndomsstad Halmstad. I Harplinge har jag upplevt flera hemliga äventyr och jag ler när jag tänker på konditoriet/fiket som jag hoppas finns kvar på orten. Jag minns hur Mariette Hansson dök upp framför Idol-juryn med två olikfärgade skor, en gitarr hängande runt halsen och fick kvartetten att falla pladask för hennes underbara egentillverkade låt ”Lies beyond”. Anders Bagge hade till och med haft en tio år yngre Mariette i sitt vardagsrum. 🙂
Jennifer hade tur som för andra gången hann vara först med att göra en cover på en känd låt. Förra gången var det Zara Larssons  ”She´s not me” som Jennifer i nuläget har haft över 18000 visningar/lyssningar på. 🙂 Jag var också först med mina fyra YouTube inlägg, men har bara haft … . 😉 Vem vill se och lyssna på en gammal ful gubbe med en mysko dialekt. Men jag noterade i morse att jag passerade 130 000 visningar här på bloggen. Tack till alla er som besökt den. ❤

Imorgon är det ANDRA CHANSEN. Ibland kan det vara en fördel att ta sig vidare via den. Låten får fler chanser att sätta sig hos folket med makten.
Ikväll ska jag se om min gamla idol Ingemar Stenmark håller stilen även på dansgolvet. Vem tror du vinner Let´s Dance och vem tror du står med pokalen nästa lördag i Melodifestivalen? Jag önskar dig en trevlig fredagskväll.

48 thoughts on “Don´t stop believing (cover)

  1. Då har vi samma favorit. Frågan är om ungdomarna kommer att rösta på honom. Frågan är också hur han löser snabba danser med utstrålning. 🙂 Men jag tror inte att han ställer upp i något sammanhang, utan att gå helt in i uppgiften. Hans uppvisning i Mästarnas Mästare var otrolig.

  2. Fast covern var ju bra den också! Det är väl frågan om inte Mariette ligger åtminstone svagt i lä där.
    Ha en bra kväll!

  3. Det skulle inte förvåna mig om Ingemar vinner Let´s dance! Och jag håller med dig om att han var otrolig i Mästarnas Mästare! Ingemar är otroligt ödmjuk och vinna vill han nog och om det är han som utvecklas mest så är det rättvist.
    Har nog hört alla bidragen, men faktum är att jag inte kommer ihåg en endaste av dem!? Om det beror på dåligt minne eller om det beror på att ingen föll mig i smaken är ju den stora frågan! 🙂
    Trevlig helg!

    • Det verkar aldrig varit så svårt att sia som denna säsong. Kan Ingemar utvecklas som ex. Steffo gjorde förra året skulle han vara värd vinsten. Det är resan jag är mest impad av. Förra årets segrare kunde dansa sedan barnsben och var ung. Då blir tävlingen inte rättvis. Det blir det heller inte av att man kan tokrösta innan de visat upp veckans dans/danser. Ändå tycker jag det är ett trevligt program. 🙂
      Samma för mig. Jag kommer heller inte ihåg alla bidrag. Bara de jag gillade extra mycket och de som stack ut av olika anledningar.
      Idag ska vi åka på något spännande.
      Helgkram Bosse

  4. Nu gillar ju jag killar med ”glimten i ögat” så det är klart att jag håller på Måns i Melodifestivalen. Han är så härlig, även om alla låtar låter ganska lika och inte alls är i min smak – och egentligen är det ju faktiskt låtarna som ska tävla! 🙄
    Men det här med ”glimten” gör att jag också gillar hans polare – och tydligen också tennistränare (?) – i Lets Dance. Han har en ledig elegant stil och en fantastisk charm på dansgolvet. 😛
    Naturligtvis är Stenmark jättebra också, men kanske lite ”för seriös” för min smak. Vill gärna ha lite mer utstrålning, men man vet ju inte vad som väntar….. 😉
    KRAM ❤
    Susie

  5. Din dotter sjunger ju så vackert!
    Vem som vinner mellon…..jag brukar alltid ha en åsikt ,-)))) Men jag har för första gången ingen!
    För försöka ska fram en låt innan det börjar ,-)))
    Let`s Dance , samma där ,-)))) inte klokt egentligen…har inte fått någon favorit ännu.
    Men en som får mig extra glad är ju Jonas eller vad han heter, han som strålar som en sol, som låg sämst till.
    Men jag brukar hålla på den som dansar bra, det är ju det tävlingen går ut på.
    Ha en fin Helg! KRAM Primrose ,-)

    • Tack Primrose! 🙂 Jag vet också väldigt lite och skulle behöva höra alla låtar en gång till. Nu tänker jag mest med hjärtat.
      Den Jonas (de är ju två) verkar vara en mysig personlighet.
      Det är svårt att få fram en rättvis vinnare.
      Jag önskar dig detsamma. Det ska bli vårvarmt imorgon.
      Kram

  6. Med Stenmark kan man inte kompromissa, jag håller på honom vad det än gäller! He rules! Och när det gäller andra chansen har jag inte en susning däremot älskar jag redan, nu ska vi se om jag får det rätt, Jon Henrik Fjällgren och hans låt!
    I Harplinge har vi varit många gånger, min Omgivning har en gammal studiekamrat som kommer därifrån, gillar det där, det är så fint vid havet!
    Grått väder här idag. Igen. Det är bara att härda ut!
    Agneta kram

    • Steninge, platsen som förekommer i ”Mina fotsteg i ditt hjärta” ligger inte långt ifrån Harplinge. I Harplinge köpte jag flera år min födelsedagstårta, mockatårta. En sort som är antingen eller. Älska eller kan knappt äta. 😉 Fördelen med att få en stor bit kvar är att tårtan smakar som bäst två dagar efter den är bakad/köpt. 🙂
      Kram
      Ps. Sedan jag blev diabetiker har jag aldrig ätit mockatårta.

  7. Stenmark är min favorit i dansen men jag är nog partisk, västerbottning som jag är 😉
    Mello har jag inte sett än, funderar allvarligt på att göra det i kväll.
    Ha en go lördag nu, kram på er

  8. Stenmark har jag älskat sen jag såg honom åka slalom för första gången. Nagelbitande nervöst har man sedan följt honom under hans makalösa karriär. Lika pirrigt är det nu när han dansar. Det känns ju att han är inte helt bekväm där och hur ska han kunna släppa lös helt på dansgolvet? Men han har en vinnarskalle och är enormt envis, så vi fortsätter hålla tummarna för våran fina Ingemar♥
    Ikväll blir det ”Andra chansen”.. men jag tror ju att dom rätta låtarna redan finns i finalen.
    Kram och ha en fin kväll**

    • Du och jag tillhör samma generation som var med när han var som störst. Ibland smet jag ut från lektioner i skolan. På jobbet fanns det de som blev sjuka den dagen det var tävlingar som visades på dumburken. Med envishet och målmedvetenhet kan man komma långt.
      Jag tror också att vinnare är en av de åtta som redan är klara. Men jag gillade skarpt en tjej. Hennes låt kan växa och tjäna på att vidare från Andra chansen. Nu har jag glömt hennes namn, men hon ska möta Hasse Kvinnaböske ikväll.
      Kram

  9. Lets dance var på i rummet bredvid men jag hade dock annat att pyssla med under fredagskvällen… det finns en hel del att ta sig an när man bytt boende… hi hi hi… men ikväll åker mellon på… man måste ju få vila lite oxå. ;D …. vi har varit rätt duktiga måste jag erkänna, ser ut som ett ombonat hem redan. ❤

    • Enligt foton verkar ni jobba snabbt. Ta bara inte ut er. Jag vet hur tufft det är. Samtidigt blir man psykiskt sjuk av att se oredan med alla ouppackade kartonger och inte hitta saker m.m. Dessutom är det alltid mysigt att se hur det växer fram. Om det stämmer och våren kommer imorgon får ni ta en längre paus och sticka ut en sväng. Kram

  10. Stenmark är min absoluta favorit. Jag tror säkert han grejar att lägga in lite mer känsla som Tony efterlyser. Melodifestivalen har jag inte sett. Väntar alltid till finalen, för jag har inte tålamod att lyssna på alla uttagningar. Kram

  11. Let´s Dance tycker jag är inderhållande och roligt att se hur deltagarna utveckla. Kul att se Ingemars glädje. Vad gäller Mellon och andra chansen är det inte så upphetsande tycker jag. Jag gillade Kristins ballad och hennes röst och känsla. Men hon var nog för bra för att platsa.
    Fint att lyssna på Jennifers sång och roligt att hon haft så många visningar. Önskar henne all lycka.
    Ett stort grattis till dig också! Och visst lyssnar vi görna på dig.
    Kram!

    • Vi tycker också det är en underhållande fredagsaktivitet. Jag föredrar att bara ha en final direkt som det var förr. Kristins ballad är stark och den bästa låten igår. Tyvärr tyckte inte röstarna detsamma.
      Tack för att de orden. Idag har hon inte levt lika glamouröst. Istället har hon fixat med pom och annat på MacDonalds. Själv har jag njutit av det vackra vårvädret.
      Kram

  12. Din dotter borde söka sig till Idol, för vidare befordran till Melodifestivalen en gång i tiden. Hon har ögonkontakt med kameran och det är sånt som räknas.

    Kram/Gilla

    • Tack Gilla! Jag är glad så länge jag slipper se mannen med kortbyxor göra om vår ena dotter. 🙂 Vad som händer med dotter två återstår att se. Hon stormtrivs med att sjunga, dansa och spela teater.
      Hoppas du haft härligt vårväder denna söndag. Jag har varierat mellan att heja på skidåkare och njuta av frisk luft vid havet.
      Kram

  13. Hur det går i Let’s dance? Ingen aning. Det är ju inte alltid som den bäste dansaren vinner den tävlingen, om man säger så. Men i Melodifestivalen hoppas jag på Måns.
    /P

  14. Grattis till din 130.000 visningar 🙂 Mello hoppar jag gärna över det är inte min melodi, Lets Dance, är Stenmark med där ? Där ser man, ja det är bar o åk. Ha en fortsatt bra söndag hoppas du har njutit i solen . Kram Åse

    • Egentligen var det bara tretton, men datorer består av många nollor, så jag trollade dit några stycken. Eftersom jag tyckte att det doftade för mycket skryt om 13 miljoner höll jag igen. 😉
      Du gör säkert något mycket mer trevligt på fredag och lördagskvällarna.
      Jag fick ihop ett bra dagsschema med 2 x skidskytte, Vasaloppet och en skön stund i Svarte. Den här gången var det första gången vi gick en viss strandremsa. Nedanför Kurt Wallanders hus. Kram Bosse

  15. Nu tror jag inte att Stenmark vinner, men nog tror jag att han kommer vara med länge.
    Onekligen roligt att han ställer upp och bjuder på sig själv! Någon vinnare, avstår jag från att tippa än några veckor!
    Nog förstår jag varför de som är med i Andra chansen har fördelar inför Finalen, för nu när jag tänker efter, så minns jag inte låtarna som gick vidare direkt till Finalen i de två första programmen. Det är väl nästan Måns tur att vinna i år?
    Kram M.E

    • Jag tycker det är svårt att veta. Visst tror jag mig veta vilka som åker först. Ex. hon i fredags. Orsaken är ofta att de inte har en tillräckligt stor TV-publik,
      Samma här. Det hinner gå flera veckor och jag glömmer. Visst kunde jag hört låtarna på Spotify men det har inte blivit av.
      Många har vunnit till slut efter att ha varit med några gånger.
      Kram

  16. Go’kväller.
    Jamen då vet vi hur let’s Dance gick. Men stenmark…….njäee…inte min favorit. Jennie Strömstedt har både begåvning, karisma och skönhet jo……elegans åxo. Hoppas hon tar hem det hela.
    Mellon har åxo varit. Jädrans som det går undan nu. Men ingen riktigt vinnarlåt finns det.
    Näpp. Nu får du Ha en fin ny vecka. Man blir trött på söndagskväll när man varit sjuk hela veckan. Måste vila nu .
    Ha en fin kväll.
    En fin ny vecka.
    Nuuuuu kööööör vi!
    Kramkram.

  17. Efter en premiär sittning i solstolen så känner jag mig taggad för en ny vecka. Nu har vi ju haft en helg med både Stenmark som gått vidare och så vet vi vilka som nu ska slåss om biljetten till Wien. Känns som en riktigt bra helg. Hoppas verkligen att du känner dig lika nöjd med din.
    En Söndagskram från en med solrosor på kinden.

Kommentera

