Tredje segraren i år

Tänk att bo på Lyckogränd. Då är det givet att det ska gå bra i Bossetävlingar. Jag säger stort GRATTIS till Tove Olberg 🙂 som spikade exakt rätt ålder. Imorgon ska jag lägga in ett blogginlägg om Joanne. Texten är från ett urklipp som jag sparat en tid. När bilden togs var Joanne 63 år. Om hon lever skulle hon 2015 vara 85 år. Ögonen och blicken ser för mig ut som på en tonåring. Däremot är tänderna mer avslöjande om att det rör sig om en äldre kvinna. Tandblekning var troligen inte så vanligt 1993.
På söndag ska jag berätta om en stor förolämpning som jag råkade ut för och aldrig kommer att glömma. 😉
På måndag lägger jag in Månadens kåseri och skaffar mig skrivtid. Jag vet inte om jag hinner läsa in det på YouTube. Förra månaden fick jag skippa inspelningen för kåseriet var alldeles för långt. Ingen skulle orkat lyssna. Själv är jag också trött på att lyssna på gubben med den hemska dialekten. 😦 Annars blev gensvaret där jag berättade om min sista friska dag på min YouTube kanal stort från diabetsföreningarna i vårt land, dit jag hade skickat information via mejl. 🙂 Jag uppskattar att jag fortfarande kan göra någon nytta för mina medmänniskor. Även om min ork inte alltid räcker till för allt och alla.

Månadsbloggtävlingar & Segrare 2015:
Januari: Susie Bloom
Februari: Gunnar Carlstedt
Mars: Tove Olberg
April: ???

Vem åker ut i Let´s dance om en stund?

21 thoughts on “Tredje segraren i år

  1. Stort grattis till Tove! Jag var några år efter!
    I ”Let´s dance” tyckte jag nog att Jonash skulle åka ut om man såg till prestationen. Men så blev det inte….Lite trist!
    Men ”the show is just a show”.
    Kram!

  2. Nu är tävlingen slut och jag vet ju vilken som åkte ut. Inte trodde jag att Nanne skulle få lämna skutan, utan trodde mer på Stenmark.

    Kram/Gilla

    • Det är underhållande och roligt, men oftast långt ifrån rättvist. 🙂 Åtta poäng från experterna är talande för vem som skulle åkt ut. Sedan syns det tydligt vilka som kan innan de anmäler sig. Den som utvecklas mest från första träningspasset och till sista framträdandet tycker jag personligen har gjort den största resan och borde fått glasskon. De andra kunde fått en glass. 🙂 Förra året var det Steffo som uppfyllde alla mina krav med råge. Hans finalmotståndare har enligt mig dansat sedan han … då kan man inte tävla i samma klass. Man brukar inte sätta ihop en tungviktsvärldsmästare med en flugviktare i brottning. 😉
      Kram

  3. Jag har ännu inte sett något av Let´s Dance-avsnitten, men det kanske är dags… problemet är ju att vi måste vänta en dag, och då finns ju redan resultatet så fort man råkar kika i någon av nättidningarna, det är ju alltid liksom lördagens stora nyhet – vem om åkte ut ut Let´s dance…

    • Dansmässigt och tävlingsmässigt ligger oftast inte nerven där enligt mig. Men spänningsmässigt gör den det. Ändå sedan chocken då alla ”elva” jurygrupperna kördes över i melodifestivalen efter att ha jobbat hårt och fel låt vann när tittarröstningar gjorde debut i Sverige har jag stört mig på det. ”Det är din röst som avgör” Du kan ringa och rösta nu” ”Det har aldrig varit så jämnt” Då har ibland inte ens tävlingen börjat. De har inte fått visa upp vad de tränat i massor av timmar på. Nänä. Det är bara att gilla läget. Det enda som är bra är när det kommer in mycket pengar till utsatta människor eller något annat viktigt. Mästarnas Mästare överglänser i en jämförelse och där slipper man reklamavbrott. Det programmet börjar nästa vecka. 😀

  4. Gud sig förbarme, eller Bosse förbarme, vad roligt att vinna – läser hos primrose och ser Lyckogränd under Bosses… det hör till det ovanliga i ovanliga i mitt liv att vinna … redigt kul och helt oplanerat .. på en dag som denna då temagänget skriver om planering!
    Nice
    Surprice.
    Lottkram!
    Imorgon blir det Joanna!

Kommentera

