Månadens tävling: Vilka tio kategorier?

 

Apriltävling0001

Jag har lagt in 753 inlägg på bloggen sedan jag startade i juni 2012.
Dessa finns i 27 kategorier som du kan se längre ner i höger marginal.
Här kommer april månads fråga:
Vilka 10 kategorier tror du att jag lagt in flest inlägg i?
Du behöver inte rangordna dem.
Regler:
Den som först får flest rätt vinner titeln och lotten på bilden.
Lycka till! Tävlingen gäller i 24 timmar. Jag stänger tävlingen kl. 18.00 imorgon kväll. För att ”egga” er kan det hända att jag går in och kommenterar och berättar ex. hur många rätt den ledande personen har eller något annat trevligt svammel. 😉
Som vanligt får ni bara lämna en ”röstkommentar”.
Kommer det att bli någon i år som får två titlar?

Obs. Välj inte kategorin Nätmobbing. 😉

45 thoughts on “Månadens tävling: Vilka tio kategorier?

  1. God kväll!

    Eftersom jag inte kan scanna av hela bloggen så försöker jag mig på en gissning. Mitt svar blir följande kategorier:

    filmtips, kåserier, boktips, Solveig (Som en god make borde detta vara den kategori med mest inlägg.), skrivande, möten, varierat, diabetes, mannen bakom orden och Skåne och Ystad med Österlen.

    Visst är det viktigare att delta än att vinna…

    …men friskt vågat!

    Kram och trevlig fredagskväll!

    • 🙂 Du hann visst in med ett svar under tiden som jag skrev.
      Hoppas du också får en fin kväll. Just nu skiner solen. Ute ligger det gott om hagelkorn. Kul med omväxling.
      Givetvis är det viktigare att delta än att tävla. 🙂 Nu ska jag i smyg se hur många rätt du fått. 🙂
      Kram

  2. Efter femton minuter är 0 rätt bästa resultatet. 😀
    Råd: Glöm inte att räkna ordentligt så ni lämnar exakt tio kategorier. Dumt att lämna nio. 😦 Lämnas fler än tio räknar jag de tio först skrivna.
    Ps. Jag trodde att jag lämnade först. 🙂

  3. Nu ska vi se hur pass väl jag känner dig. Boktips, Kåserier, Skrivande, Skåne och Ystad med Österlen, Filmtips, Möten, Varierat, Funderingar…och så naturligtvis Lite galet och Practical jokes för det är du i ett nötskal. Kram

  4. Kul att se hur många rätt detta blir: boktips, filmtips, funderingar, kåserier, musik, funderingar,tävlingar,möten, miniserier, lite galet Ha en bra helg! Anna-lena

  5. Ja du, då får det bli, Boktips, Filmtips, Kåserier, Lite galet, Practical joke, Skrivande, Solveig, Skrivande, Statistik, Tävlingar och Världen & Vardagstankar.
    Det var en klurig en det här 😉
    Hoppas du får en fin helg!
    Vårkram

  6. Jag bara gissar på kåserier och ……..Nu vart jag steeeeel i hjärnan igen.
    Du vet att jag är dålig på tävlingar. Inte min grej liksom och nu är jag ärlig.
    Det här med nätmobbning kan jag ju bara inte tro har förekommit.
    Du som människa och hela din familj är ju bara för härliga. Varma människor. Sånt gillar jag.
    Jag kanske inte deltar…….vinner nog inget…..men jag diggar din blogg, det du skriver för det är så underhållande och ärligt på ett charmigt sätt.
    Jag Ser framimot MÅNGA härliga inlägg som räcker för mig.
    Dina tävlingar och allt annat kul då håller oss läsare med.

    Kram från en nöjd……mer än nöjd läsare.
    Fredagskram.

  7. Hej, hoppas du/ni har en härlig fredagskväll. Ja, det är ju Let’s dance, så det får ni alla gånger 😄 Själv väljer jag kanske Svindlande höjder.
    Här har du… gulp 😩 svälj 😳 mina gissningar:
    Boktips, filmtips, kåserier, tävlingar, statistik, lite galet, Skåne och Ystad med Österlen, möten, diabetes, världen och vardagstankar.

  8. Det är bara att gissa på då; Boktips, Filmtips, Kåserier, Skåne & Ysta med Österlen, Funderingar, Småfunderingar, Tävlingar, Världen & vardagstankar, Jennifer & Diabetes.
    Nu ska jag gå och se resultatet från Let´s Dance – jag hoppas på Jonas!
    KRAM ❤
    Susie

  9. Hur ska jag kunna veta det? Sitter med en urladdad iPhone i husvagnen! Gissar lite. Ystad/Österlen, kåserier, boktips, filmtips, skämt, familjen…

    • Vad snällt att du skrev om kåseriboken, men du har ju köpt ”fel” bok. 🙂
      I romanen ”Mina fotsteg i ditt hjärta” handlar det om välkända platser på U och T. Jag skulle också kunna tänka mig att bo där. Undra om fotbollsspelaren Jesper Blomqvist har köpt ett sommarhus där. För han var väl född på den lilla orten.
      Helgkram Bosse

  10. Tio och en halv timme kvar av tävlingen. De som lämnat svar har allt mellan 1 till 8 rätt. Det är kvinnor som har alla platserna på skalan. 🙂 Nu ska det bli sommarskor på bilen. Ha en bra lördag. Undra om det är någon ”revisor” som räknar sig igenom min blogg. 😉 Bloggen har väldigt många visningar. 😀

  11. Ingen lätt uppgift. när man inte varit med från början. Men tävlingsmänniska som jag är, måste jag ju dra till med ett svar. 🙂 Boktips, film, funderingar, kåserier,lite galet, möten,diabetes, practical joke,varierat och Världen o vardagen, få bli mitt bidrag. 🙂

  12. Försent kommen och påtänkt 😉 får du ”bara” en hälsning från mig! Sedan i torsdags är jag ovanligt blåögd, såpass att jag skyr folk 😉 måste skämta bort eländet.
    Solen skiner, inga sura miner, hej världen! Önskar en fin lördag!
    Kram, Gerd 😉

    • Tack för hälsningen. Vad har du råkat ut för något trist? Jag ska gå in och läsa på din blogg så fort jag kommit på hur man sätter ihop en skrivbordsstol i ”tusen delar”. Här lyser också solen. Vi har varit ute en vända redan. Hoppas du får en fin helg. Kram Bosse Ps. Du glömde chansen att vinna en månadstitel och en lott. 🙂

  13. Min kvalificerade gissning kommer här:
     Boktips
     Filmtips
     Kåserier
     Lidéns Samlingsmuseum
     Lite galet
    Skåne och Ystad med Österlen
    Solveig
     Tävlingar
     Vackra ord
     Världen & Vardagstankar

    Hoppas ni får en skön helg! Sol både idag och imorgon har jag hört :-).

  14. Måste skynda mig 🙂 Varierat, Små funderingar, Skrivande, Möten, Solveig, Jennifer, Filmtips , Boktips, Diabetes, Skåne och… Trevlig helg! Kram

  15. Jag höll på att glömma men gissar:
    Boktips
    Filmtips
    Skåne och Ystad med Österlen
    Kåserier
    Lite galet
    Funderingar
    Varierat
    Tävlingar
    Skrivande
    Sött sovande

    Kram 🙂

  16. Jag är dålig på tävlingar. Skulle ju bara tacka för din kommentar hos mig.

    Sv. Jag är hjärtoman och eftersom jag blev av med ett hjärta i låssasguld (mässing) för ett tag sen, så köpte jag det jag visade, när jag hittade det i en butik i Ängelholm.

    Min butik hette Boutique Tre Hjärtan och inspirationen till namnet är mina tre barn. Ny har de ynglat av sig, så jag har sju barnbarn och sex barnbarns barn. Därför hade jag de bältena till salu i butiken också.

    Kram/Gilla

Kommentera

