Åren rinner iväg

Vår äldsta dotter står för dagens blogginläggsinsats. Fortfarande tycker Jennifer det är skoj att då och då spela in covers på YouTube.

Om tre veckor tar Jennifer på sig en vit studentmössa med sitt namn på. Då ska vi ta emot henne med en skylt när hon springer nerför skoltrappan. Hoppas det är fint väder den fredagen.

hSex dagar

Sex dagar gammal. ”Vem är den håriga apan?”
Din stackare, du visste inte vad som väntade dig. 🙂
Om nio månader är din tonårstid över. Vart tar tiden vägen? Min hjärna har svårt för att hänga med i svängarna. Det känns som nyss, då jag ensam fick ta hand om krypet, som hade så bråttom ut från mammas mage att det planerade kejsarsnittet fick flyttas fram 17 dagar. Medan Solveigs sju hudlager syddes ihop fick jag njuta av ”champagne”, goda smörgåsar och försöka förmå knytet att säga ”pappa”. Med det sistnämnda gick det sådär.

Imorgon ska vi åka på familjeutflykt och trängas med andra på Österlen. På måndag lägger jag in ”Månadens kåseri” med ett fingerat dotternamn. ❤
Hoppas att du får en trevlig helg. Jag önskar dig också en fin avslutning på den sista vårveckan.

44 thoughts on “Åren rinner iväg

  1. Även om man glömmer väldigt mycket, så glömmer man aldrig sina barns födelse! Det är ett minne som etsat sig fast. Tiden går skrämmande fort och varje dag blir mer och mer dyrbar. Så roligt att ha studenten att se fram emot och att få fira och glädjas! Hoppas det blir en riktig solskensdag! 🙂

    • Vissa dagar är kristallklara. Både roliga och sorgliga. Andra flyter omkring i samma minnessäck. Jag känner också att det går fortare och fortare och att tiden är dyrbar. Man vill så gärna göra det bästa av varje dag. Tack Signhild. 🙂

  2. Åren rinner verkligen iväg och det är på barnen man ser hur fort det går. Fint inlägg med Jennifers vackra sång och babybilden.

    Utflykt till Österlen kan bara bli toppen 🙂 Ha en trevlig pingst och kram. Gunilla

  3. Att få vara förälder är verkligen en stor gåva men så fort åren går… Grattis till den blivande studentskan. Förstår att det är en spännande tid nu…

    Kram

  4. Vacker dotter som värkligen har en vacker stämma.
    Och inte nog med det………hon har vackra föräldrar åxo.
    Vilket litet sött knyte du håller upp. Härlig bild.

    Tack för dagens mycket fina inlägg.

    Trevlig och glad pingst fina bloggvännen.

    Pingstkram.

    • Tack TantGlad. Ja, jäe. Jag har försökt pumpa Solveig för att få reda på vem han är. 😉 Vi var kvar på Familjerummet och skulle åka hem en stund efteråt. Först skulle bara knytet klara av viktkontrollen. Hade hon inte gått upp skulle vi inte fått åka därifrån.
      Varsågod. Hoppas du inte studsar upp i natt och tror att du ska jobba. Tror du Måns vinner ikväll?
      Pingstkram tillbaka.

      • Haha….
        Jag brukar ALLTID Ha och gissa fel tyvärr.
        Men…..jag gissar att han blir……2:a. Men hoppas ju på en seger.
        Jo……Vi hoppas på en seger.
        GladKram.

      • Nästan varje gång brukar jag också tippa fel. Jag har inte lyssnat eller sett på alla i år. Jag tycker det är för tjatigt med kval och alla tusen länder. Sedan gillar jag inte att the Big Five ska åka gräddfil in i finalen varje år bara för att de har gott om pengar. Skicka pengarna till mig och kommer deras låt sist får de titta på nästa år. 😉 Kram från håriga, nej, hårda domaren i Skååååne.

  5. Visst går tiden fort och student snart, vad kul. Härligt, och var ålder har sin tjusning.
    Ha en skön helg från en som snart blåser av ön, ha ha. Kram. ☺

  6. Visst går tiden fort. Jag har ju tre barn, sju barnbarn och sex barnbarns barn. Jag fattar inte att jag har hunnit med allt detta.

    Idag gifte sig ett av mina barnbarn i Stockholms Stadshus. Jag kunde tyvärr inte vara med. Men jag har redan sett foton, som hennes pappa, min yngste son Nu är fem av mina barnbarn gifta.

    Du får vara glad och mallig över att ha en sån vacker och duktig dotter, som kan sjunga så fint.

    Kram/Gilla

    • Jag har inte ens kommit till trean. Men man vet aldrig. 😉 Våra tjejer brukar bli oroliga när vi skojar om ämnet.
      Då har du två chanser kvar. För barnbarns barnen hinner väl inte före?

      Egentligen är det numera vår yngsta dotter som sjunger oftast. Fast hon dansar och spelar också mycket i skolan. Lizette vill inte vara med på YouTube men vi ska åka till skolan i Simrishamn för en föreställning om några veckor. Det ska bli spännande.
      Pingstkramar.

  7. Gratulerar till den fina dottern med näktergalsröst! Fint att hon har majoriteten av sitt hår på huvudet, med tanke på generna 😉 (Skojar bara, lite hår på armen har även jag, men mina är ljusa och syns kanske inte så mycket)

    Ha en fin familjedag i morgon! K

    Kramar från Hårig Toffla

  8. Fin sång som vanligt av Jennifer – vi börjar bli bortskämda med det nu. Och en ömsint bild. Dessa känsliga barnaögon, så mycket de ska få se.. Er äldsta dotter är inget litet knyte längre. Snart student och allt, som det för med sig..
    Ett barns födelse är något av det största som händer, ett under mitt i vardagen. Konstigt att tänka sig, att alla varit sådana där inlindade små videknoppar från början. Kanske inser man inte vidden av vad det innebär att bli förälder, just när det händer. Det är tur att man får tid på sig att växa med uppgiften. När man var ”i det”, kändes tiden oändlig.. men precis som du säger, så rinner åren iväg. Fortare och fortare känns det som, ju äldre man blir.

    Studentdagen blir ett minnesvärt avstamp. En milstolpe. Jag önskar Jennifer 🍀 all lycka!
    PS. Vad brun 😳 du var i januari månad! Och Glad pingst till er!

    • Tack! Den blicken säger mer än tusen ord. Tiden rusar, samtidigt som jag tycker ibland att den står stilla. Att bli pappa var stort.
      Vi hoppas på fint väder och att alla är friska. Det klart jag var. Hade solat hela januari. 😉 Bilden är ju ifrån februari.
      Hoppas du hade en trevlig Pingst.

  9. Att ha förmånen att få bli förälder är fantastiskt och härligt att för ett antal år ha sina barn till låns.
    Man vill ju inte att den tiden skall ta slut…En tröst är ändå att våra barn alltid förblir ”våra barn”.
    Men de växer upp och lever sina liv…Lite sorgligt men också väldigt glädjande.
    Jag önskar er en underbar studentdag.
    Det var så fint att höra Jennifer sjunga och jag är glad över att du är generös och delar med dig.
    Barn är glädje och livet!
    Pingstkramar från mig.

    • Två töser var. Jag är glad för att våra är ganska nära varandra i ålder. Men det där fick du/ni till ännu bättre. 🙂 Till låns är både vackert och sorgligt. Du har helt rätt i trösten. Du har dessutom fått kompensation med ”livets efterrätter”. Där ligger du två steg före mig.
      Hoppas du hade en bra Pingst. Måndagskram, Bosse

  10. Ja du Tiden bara flyger iväg Tösabiten sjunger och spelar bra! Ge henne en kram från mej……..Du…. dom där bakelserna var inte alls nyttiga!! Kram!

    • Jag tror att jag sticker och väcker henne nu och ger henne kramen. Kanske bäst att låta henne sova i tjugo minuter till. 🙂
      Men det där röda längst upp ska vara nyttigt. Eller? Kram. Ps. Så är det ofta. det mest onyttiga är ofta godast. Måndagskram, Bosse

  11. Så duktig din dotter är! Tiden den rusar på minsann, sa till min son som blir 36 i år att det var inte längesedan jag pussade hans små fötter. Han gav en konstig blick till svar…..:-)
    Det gäller att ta till vara på tiden och göra det bästa av den medan man kan.

    Önskar er en fantastik söndag med segerns sötma hängande i luften!

    Kram

  12. Ja, det är inte klokt vad tiden springer iväg. Jag är dubbelfarmor och det var ju nyss jag var småbarnsmamma!
    Tyvärr funkar inte ljudet på min dator nu, så kan inte hör henne sjunga. Men önskar henne en trevlig studentdag.
    Ha en fin söndag!

    • Det är något lurt med tiden. Undra hur länge det dröjer innan jag är farfar? Vi har än så länge bara två döttrar. 😉 Jag förstår att du längtar efter dina små barnbarn. Det är inte lätt när de har en exotisk farmor ända bort i Wales.
      Tråkigt att Jennifer bara rör på läpparna men inte hörs.
      Tack. Firas det Pingst i Wales? Det gör det säkert.

  13. Den där traditionen med skyltar på examensfesten i Sverige är fin, tycker jag. Var med om en sådan då ex-makens son fick vita mössan, minns inte året men kanske för 14 år sedan?

    • Det är gulligt med småbarnsbilderna. Vår dotter fick välja foto själv. Hon valde inte det som vi tyckte bäst om. Hon tog ett är hon hade hår på huvudet. 🙂
      Tiden rusar och det är svårt att skilja åren ut. Tur att jag skriver dagbok.
      Jag önskar dig en fin vecka.

  14. Otroligt duktig tjej ni har, vacker röst, man blir ju lätt avis 😀 Kul att hon heter Jennifer, det döpte vi vår Niccolina till, men hon ändrade sitt namn, då hon var 9 eller 10 år, skiftade bara följden, Niccolina var andra namnet. Ha en fin dag! //Kram

  15. Hon är en riktig sångfågel! Sjunger fantastiskt bra!
    Förstår att det är mycket nu inför studenten, mycket spännande i omlopp. Önskar henne lycka och välgång!
    Kram Christina

Kommentera

