Sex mil hemifrån; etapp ett

12

Solveig kom på en idé i våras som jag snabbt nappade på. Vi bestämde oss för att nollställa trippmätaren och åka iväg sex mil hemifrån. Några önskemål har vi förberett, andra får dyka upp spontant längs med de skånska vägarna. När vi nått sex mil vänder vi bilen och gör stopp längs med hemvägen. Du som läsare får jättegärna ”låna” min nya kategori. Det hade varit intressant att se vad du upplever sex mil hemifrån dig.

3

Detta var ett måste. Alunbruket lyckades för andra gången knipa en plats bland de 316 kaféer runt om i hela Sverige som kommer med i White Guide 2015. ❤

4

Vad mysigt det var runtomkring Skånes äldsta kaffestuga. Korsvirkeslängan är byggd 1705. De goda wienerbullarna måste varit tillverkade långt senare. 🙂
Lagom till vi kom dit dök solen upp och vi kunde sätta oss bland utomhusborden. Allt som tillverkas är hembakat från grunden, med såväl ursprungliga som nymodiga recept och det är bordsservering som gäller.

5

Kaféet startade 1930. Det är så lugnt och fridfullt i omgivningen. Endast fågelsången och suset i trädtopparna står för underhållningen.

6

Den här servisen är bekant för oss. Gustavsbergs ”Blå blom” var länge Sveriges äldsta industriprodukt. Jag måste erkänna att den aldrig var med bland favoriterna på Lidéns Samlingsmuseum. Där hade vi flera hundra dekorer i det blå rummet, som vi tyckte var vackrare.

7

8

Här fick vi uppleva en ny högtidsstund med stort H. Vi mötte endast ett par tyska vandrare när vi parkerade bilen. Sedan var vi ett med naturen när vi vandrade mot Skånes högsta vattenfall som ligger i Hallamölla bredvid en gammal kvarn. I fem olika forsar faller vattnet totalt 23 meter.

DSC_34150050

Är det en förklädd jägare eller en flyende holländare?

9

Nästa promenad som wienerbullen tog med diabetikern på var runt Christinehofs Slott.

10

Vi körde in i Vollsjö och hittade Piraten-museet. På en bänk satt Piraten och hans katt.

11

Strax bredvid står Bombi Bitt och håller en hatt med en groda på kanten. Ur grodan kommer vatten som duschar Eli.

12

Thuleslund möbler & interiör är alltid värt ett besök. Här finns mycket fint att se på.

DSC_34450070

Ska vi köpa en häftig skylt?

DSC_34460071

Nänä. Det går inte gubben på. Jag såg allt att ni rörde på er. Försök inte att spela statyer.

13

Allt kan hända på landet. Jag saktade ner när jag såg en man leda över en lång rad kossor i olika storlekar. Jag gick ur bilen och tog kortet. Satte mig i bilen och där startade showen ni missar. Mannen var ensam. De sista kalvarna vände och gick åt andra hållet. Plötsligt stack alla, utom de två som var inne i hagen på andra sidan, iväg tillbaka till det andra fältet. En man i en bil från andra hållet försökte hjälpa till förgäves. Till slut körde jag sakta framåt och spanade på de två som var kvar på min vänstra sida, samtidigt som vi funderade på metodiken.

14

Sista stoppet denna premiärtur blev utanför Bjärsjölagårds slott som grundades vid mitten av 1100-talet. Följer du ”Stjärnorna på slottet” där fem kändisar bor tillsammans på ett slott i fem dygn och där var och en är huvudperson under en dag? Nionde säsongen 2014 spelades in på detta gamla skånska slott. Återkommande kock är Ulf Wagner. Personerna som bodde här var Rikard Wolff, Helena Bergström, Özz Nujen, Harriet Andersson och … minns du vem? Nästa säsong blir den första där det finns tre kvinnor med i kvintetten. Det ska bli kul att se under julhelgerna. Men nu vill jag njuta av den svenska sommarkvällen. Jag sitter i vår trädgård och skriver detta. En koltrast och en talgoxe håller konsert för mig. Vi njuter av vår lilla täppa. Livet är inte så dumt. Jag hoppas att du läsare också har det bra, där du befinner dig. Kram ❤

84 thoughts on “Sex mil hemifrån; etapp ett

  1. Vilket trevligt sätt att se sig om på! Man kan bara konstatera att det finns många guldkorn och mycket intressant att se i vårt vackra landskap!

    Kram

  2. Bosjö kloster har vi besökt flera gånger. Väl värt att åka till.
    Jag dricker kaffe nästan varje dag i mina Blåblomkoppar. Smakar bäst så 🙂
    Jag har några Piraten i bokhyllan och det händer att jag läser om nån av dom.

    • Jag skrev fel och lurade säkert några. Bjärsjögårds slott skulle jag skrivit. Första bokstaven var i alla fall rätt. 😉
      På vårt museum hade vi tre olika varianter av dekoren. Fast vi anlitade många experter under åren var det ingen som var helt säker på om den ena koppen var en Blå blom eller inte. Därför hade jag ett frågetecken på den lilla lappen framför koppen. De två övriga var säkra kort.
      Lätt hänt att få sina vanor. Vi har haft förmånen att kunna byta ut koppar allt eftersom. Men vissa är för fina att dricka ur.
      Det går många historier/skrönor om den mannen. 🙂

  3. Tack för de härliga bilderna med information till .. Nya tips som vi kan göra sen..
    Vilken underbar natur o sevärdheter som vi har ..
    En sevärdhet har jag precis upplevt nu när det åskar o blixten slår ner i Östersjön .. Gång på gång så blir det alldeles ljust !! Vilket skådespel men hu så skämmande !! Natti!!

  4. Ni är så bra på att göra utflykter. Christinehof pratade vi faktiskt om igår. Ser ju inte ut att bli lysande badväder framöver så vi börjar redan innan avfärd planera för utflykter och aktiviteter.

    • Tack! 🙂 Vi gjorde resan förra veckan. Då var det inte öppet på Christinehof men de skulle öppna till helgen 4-5 juli. Tyvärr måste man alltid gardera sig när det gäller den svenska sommaren. Var ska ni bo? Får man en bra guide på Glimmingehus kan jag rekommendera det.

      • Vi bor norr om Åhus. Sista sommaren med sommarstuga så vi ska se till att återuppleva våra pärlor där nere. Lär väl komma ner någon gång per år även framgent då svärmor bor i Kristianstad men sannolikt kommer vi inte tillbringa mer än någon vecka i detta sydliga landskap (till skillnad från de 4-5 v vi har varit där de senaste åren).

      • Då har ni nära även till skärgården i Blekinge.
        Jag skulle vilja åka till Bäckaskog vid Ivösjön. Det står på min lista. Där har jag aldrig varit.
        En speciell sommar väntar er. Det kommer att bli stor skillnad 2016. Njut ni på. Men idag är det en typisk inomhusaktivitetsdag. Jag delar den mellan att städa och läsa deckare.

  5. Den där idén ska jag nappa! Kanske blir det inåt landet…
    Oj, vilka sevärdheter ni råkade på! Både stort och smått.
    Ha en fin vecka!
    kram

  6. Vi brukar rätt ofta göra små utflykter runt vår stad. Senast i går blev det ett besök till Hemsö fästning. Riktigt häftig upplevelse. Skriver om det senare i min blogg. Har faktiskt funderat på var Slottet som de gjorde inspelning av TV programmet låg men nu vet jag. Tänk vad mycket man får lära sig på dessa härliga bloggrundor. Blir lite mindre nu på sommaren men försöker läsa ikapp lite. Nu fortsätter vi att njuta av denna fina sommar som idag bjuder på lite kyligare och mulet väder. Men vad gör det… det är ju ändå sommar.
    Kramen

    • Hemsö fästning lät spännande. 🙂
      Jag gjorde en blogganka, men har ändrat i texten när det gäller slottets namn. Jag måste ha tänkt på mitt förnamn och vimsat till det. 🙂 Bjärsjölagård slott.
      Det är svårt att få tiden att räcka till och suget efter att sitta inne är inte lika starkt på sommaren. Jag vägrar att läsa bloggar på den ”lilla” mobilskärmen.
      Kram Bosse

  7. Kul idé, den kanske man ska ta efter! För sex mil är ganska lagom här på ön! 🙂
    När det gäller kaffekoppar som är man ju inte direkt bevandrad bland sådana när varken gubben eller jag gillat kaffe – någonsin! 😦
    Men jag har i alla fall en favorit och det är Mon Ami´. Köpte den till min mamma och det är faktiskt en av få saker som jag behöll av arvet. Alltså händer det – men det är väldigt sällan – att mina gäster får kaffe i dom och det verkar uppskattas. Jag tycker i alla fall att dekoren är otroligt vacker och har aldrig sett några finare! 🙂 🙂
    KRAM
    Susie

    • Jag har också tänkt den tanken. Gotland borde vara idealiskt för vår ”lek”.
      Jag är heller ingen kaffemoster. Det har blivit betydligt mer te genom åren.
      Mon Ami är betydligt finare. Jag minns att det var många som pratade positivt om koppen/fatet när de såg den i en monter i ”Blå rummet”. Marianne Westmans gamla klassiker.
      Kram

    • Denna nya kategori fick en bra start. De två första stoppen var magiska. 🙂
      Jag älskar när Solveig har sommarlov och tycker att hon ska ha det året om. 🙂 Jag trodde att vi skulle se dig i Smygehuk. Världen brukar vara liten.
      Kram

  8. Oooooh vad smart!! Det ska vi göra. Eller så kopierar jag dina ställen rakt av kanske – ni verkar alltid hamna på så fina platser!!
    sv: Jag har inte några som helst planer på att slänga min 20 år gamla klänning. Den sitter ju som en smäck 😉
    Kram

    • Du får jättegärna kopiera rakt av. De två första ställena var riktigt häftiga. Det var som att flytta sig ett par hundra år tillbaka i tiden. Vädret ska vara skapligt för att få valuta.
      Behåll du den minst 20 år till. Den kommer du att bära med stil fler gånger.
      Kram

  9. Var det inte Örjan Ramberg?

    Bra idé det där med 6 mil. Blir sugen att anamma den. Gillar som jag sagt tidigare Skåne. Kanske borde flytta dit? Tanken har funnits hos Kjell och mig att flytta till Simrishamn.

    Vi har haft det skönt under de soliga dagarna. Badat både i sjö och hav. Idag regnar det. Nästan skönt. Kramar från Ethel

    • Visst var det Örjan. 🙂
      Ni gör kanske som vi och gör slag av drömmen/tanken. Eller så ändrar ni lite och väljer Ystad som vinner om man tänker på åretruntstad. 🙂 Jag hade faktiskt Simrishamn som förstaval långt tidigare. Då sökte jag/vi några bibliotekariejobb, men lyckades inte ens få ett sommarjobb.

      Vad säger du? Är sjö eller hav bäst? Synd att man inte kan välja väder och temperatur själv. Sådant kommer i framtiden. 😉
      Kram

      • Ja kanske Simrishamn är för hippt och mer enbart en sommarstad. Gillar Ystad också. Kommer ihåg somrar som barn när vi tältade vid Ystads havsbad (heter det väl?) och åkte in till stan på kvällarna och åt middag hela familjen.

        Kan inte välja mellan sjö eller hav :-). Sjön har mjukt vatten, lätt att simma i, medan havet känns friskare, men lämnar kroppen sträv av salt.

  10. Vilken trevlig idé! Tack för att jag fick följa med på Solveigs och din första 6-milatur i ett sommarfagert Skåne. Det finns många smultronstållem i vår närhet, som man så lätt glömmer bort. Ofta fokuserar vi på sevärdeheter på längre håll.
    Visst heter väl Skånes högsta vattenfall Forsakar, eller har jag misstagit mig? Oavsettt vad det heter var jag där med mina föräldrar på 40-talet och mina vänner skrattade ut mig, när jag berättade om det. Vadå vattenfall i Skåne? ”Det vet ju alla att det är platt som en pannkaka”.
    Nåja, idag är jag inte ensam om att veta hur fel det påståendet är – om man inte hamnar på Söderslätt förstås 😉
    Kram,
    Gigi 🙂

    • Varsågod. 🙂
      I måndags var vi iväg på andra etappen. För oss känns det fortfarande efter fyra år som vi har lyxen att bo i en härlig trakt fylld av smultronställen. Jag hoppas få behålla den känslan länge till. ❤
      Jag har Forsakar som en favoritsida och ämnar att åka dit eftersom sexmilsgränsen ska klara sig. Enligt texten ska de ha två av Skånes största naturliga vattenfall, men det är Hallamölla som har den största fallhöjden i Skåne. i Forsakar finns även en ravin som är ca 40 meter djup. Bäst att passa sig. Det står att man ska hålla i småbarn. Det borde varit ett tillägg. Håll extra hårt i medelålders män. 😉
      Mina skolkunskaper från grundskolan fick också sig en törn när vi flyttade till Bjärehalvön och började cykla. Tufft med en fylld barnsits bakom ryggen. En sjungande tjej och en flåsande pappa framför henne. 🙂
      Kram

  11. Vilken jättebra idé! Den ska vi prova på. Så lagom långt att åka. Inte som när vi bilar hem till Sverige. Då blir det sisådär 250 mil, puuuh.

  12. Sådär skulle man ju kunna göra. Men oftast blir det så för oss att vi tar oss till ett speciellt mål åt gången.

    Den där lilla korsvirkeslängan ser ju för bedårande ut. Det är en sorts hus, jag gillar.

    Bilden med gräsvippan är den vackraste tycker jag.

    Statyerna påminner i stilen om en konstnärs i Nordvästra Skåne. Han heter Jonas Högström och var faktiskt klasskamrat med min dotter. Hans pappa var konstnär och målade tavlor. Jag har åtminstone två av hans verk hemma.

    Sv. Ja, vi hade verkligen en trevlig eftermiddag och kväll i goda vänners lag. Maten var fantastisk och det fanns ju lämplig dricka till sillen. Värden har ett fantastiskt fint gammalt hus och trädgården sköter man om tillsammans. Huset är ett gammalt tullhus och är hans födelsehus.

    Så snopen jag blev, när chaffisen visste vem jag var. Jag såg inte hans ansikte ens, för jag satt i baksätet. Han kunde hålla låda.

    Kram/Gilla

    • Oftast reser man så. Det var det vi ville ändra på med vår lek. 🙂
      Där fanns fler hus och man kunde även sova över i ett B & B, men jag kan inte ta med alla bilder jag knäpper. Oj, vad det är jobbigt ibland när jag sitter där och ska välja. Då brukar jag fråga Solveig om hjälp.
      Kram Bosse

  13. Vilken kul grej. Ni är visst riktiga idésprutor båda två.
    Fina platser och en god blandning med lite av varje fick ni besöka. Inte en enda av platserna ni var på har jag besökt så nog har jag anledning resa till Skåne och semestra igen.
    Har svårt komma ihåg vem som var med på Stjärnorna på slottet. Tror det var Carola och om jag inte minns alldeles fel var det Helena Bergström som blev så rädd. Stjärnorna på slottet är ett program jag gillar. Allt gott! 🙂

    • Det är kul att komma med något nytt. Vilken resa ni gjorde uppåt. Vilka fina bilder du lagt in. 🙂 Nästa gång får ni vända på ekipaget och åka söder ut.
      Svaret var skådespelaren Örjan Ramberg. Det är ett trevligt program i en reklamfri kanal.

  14. Så många sevärdheter som rymdes inom dina sex mil!
    Så mysigt café. Imponerande vattenfall – åtminstone i Skåne!
    Här i norr är det ju lite glesare med sevärdheter. Rätt mycket skog….
    Men det finns ju en del på hyfsat nära håll- Tree Hotel t ex. Och några trevliga cafeer.
    Hur som helst en kul grej!!
    Kram

  15. Rolig idé 🙂 Det är det jag ofta säger, man missar ofta ,besöka det som finns en närmast. Jag brukar faktiskt läsa turistbroschyrer från hemstaden, det finns ofta en hel del man inte tänker på.

    Våran 4 dagarscamping gjorde vi bara 10 mil bort, varför åka över ån 🙂

  16. Men vilken rolig idè, den får jag låna ,-)))
    Så fina platser ni hittade, sånt man annars bara passerar.
    Kul, det får vi prova.
    Den kaffestugan har jag besökt, men det var längesen, med släktingar ,-)
    Skåne är fantastiskt!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    • Låna gärna på. 🙂
      Jag noterade att det gick att sitta inomhus också i kaffestugan. Man kan även bo på deras B & B. Långt från stress och avgaser.
      Skåne är inte så stort men det finns många fina ställen. Det finns det överallt i vårt avlånga land.
      Kram

  17. Många vackra bilder. Funderar över namnet Alunbruket. Alun är väl ett gift som förekommer i en och annan deckare. Vete gudarna vad jag hade trott om kaffet var lite beskt där 😉

    Svar: Nej men vad tråkigt med Bims bokblogg. Det är ju många månader sedan, kanske dags att påminna. Fast jag förstår inte vad du menar med ”… därmed hade nått Täby”. Utveckla!

    Nej, så ska du inte tänka. Jag har ju läst den första och vet vad jag pratar om.

    Kram tillbaka till svettiga, glansfria Bosse 🙂

    • Du får inte skrämmas så. Helst inte med tanke på deckaren av S King jag just läser. Tänk om giftet verkar först efter åtta dagar. Jag känner mig konstig i halsen och kan knappt svälja. Tungan är som en död klump. I spegeln ser jag ut som ett vitt lakan i ansiktet. All färg har ramlat ner på golvet. Hjärtat slår i SOS-takt. När jag med darriga fingrar trodde att jag slog 112 hamnade jag på en sexsajt. 😉

      I min ordbok står det alum= dubbelsulfat av kalium o aluminium. Jag käkar två kaliumtabletter varje morgon så jag är van vid ämnet. Kan bli min räddning. 🙂

      SolBo Förlags två böcker fick nummer 587 resp. 588. Efter det har många böcker passerat revy. Det verkar som hon slutat med att lägga in bilder och nummer på recensionsböcker. Jag som älskar statistik har träffat min överkvinna. 🙂
      Jag syftade på att denna detaljerade statistik plockade bort möjligheten att min gamla arbetsplats posten skulle slarvat bort böckerna. Annars hade den tanken funnits där. Nu tänker vi istället andra ”hemliga” tankar. Bäst att inte ödsla energi på det. Stor Täby galopp kram.

  18. Stjärnorna på slottet MÅSTE man ju bara se. Jättebra serie.
    Vilken upplevelse att få se detta slott. Spännande och fint är det.
    Många spännande utflykter är vad Bosse äventyrare gör. Men vi häng på .
    Jättefina och mysiga bilder.
    Man är ju lite ”fångad i ett äventyr” här inne hos dig.
    Men nu ska jag krama kudden snart.
    Det tar ju på att arbeta som semesterfirare.

    Buskram till dig.

    • Bra att du blir lite Carola-aktig. Fast nu passar låten ”Det regnar i Ystad idag” bäst.
      Vilket tufft jobb du har. Akta så du inte dras in i Carolafläkten och vips hamnar direkt i höstterminen. Vilken mardröm.
      Buskram tillbaka.

  19. Häftigt och kul med de där 6 milen… OOOOch idag gillade jag bäst din bild med vattnet och stråt i förgrunden, hur läckert som helst. 😀

    • Du kan väl låna receptet så jag får lite nostalgiska vibbar från västkusten.
      Tack! Den bilden blev rätt lyckad. jag gjorde tvärtom också. La fokus på vattnet. Men det var ett lätt val vilken av dem som skulle in på bloggen.
      Kram

  20. Fin utflykt ni gjorde! Väldigt fina foton från den som du visar, Bir litet sugen på att dra mot Skåne någon gång… Får se om jag får till det innan vintern är här. En sådan där höna skulle jag kunna tänka mig ha på balkongen! 😉 Kanonfin. Jag är mycket för utflykter också… men det brukar oftast stanna vid ett mål… vandrar en hel del i naturen även på främmande platser med min GPS…

    Stjärnorna på slottet – absolut tittar jag på det!

    • Tack Miatankar! 🙂 Skåne är ofta vackert på hösten också. Dessutom är där mindre trängsel vid denna årstid.
      Du får ta en tur till affären. Kanske har de en höna kvar.
      Utflykter är rogivande och stimulerande. Kan man kombinera det med ex. motion är det ett plus. Stress och jäkt ska man däremot inte stoppa i fikakorgen. Jag tycker din hobby verkar vara ett spännande sätt att se omgivningarna.
      Trevlig fortsättning på sommaren.

  21. Tjena.
    Denna idé är rolig, det finns ju mycket i sin hemmiljö som man inte ser. Första milen är ju oftast en transportsträcka tills man kommer till ”något”. Påminner lite om när vi åkte till Umeå i vår ungdom:-) Fast då var det andra sträckor och en kortlek inblandad.
    Jag kommer ner till Tomelilla på torsdag åker hemåt på lördag.

    /Gerhard

    • Den resan tänkte jag ha med i ett kåseri. Det var någon kis som hade en massa flax. En annan pys hade hicka på kvällen när staden skulle ”göras”. En tredje kis gick omkring och gjorde reklam för en draktidning. Vad Sebastian gjorde står skrivet i stjärnorna. 😉

      Vill du ha Solveigs goda paj imorgon vid femsnåret eller passar det bättre med lunch innan du ska hem på lördag?

  22. Men åh va härligt det låter Bosse Ystad är en underbar sommar stad som vi gärna besöker då vi är ute & kör i Skåneland 🙂 hoppas du får det super trevligt på alla vis kram

  23. Tack för utflykten! Så mycket nytt jag lärt mig även idag.
    Vilken god tanke att köra sex mil och se var man hamnar och ett bra sätt att upptäcka nya trakter. Vad gäller Vollsjö har jag för mig att jagägt träskor som det stod Vollsjö i, men kanske är den tillverkningen borta numer. Stjärnorna på slottet såg jag men var osäker på var det spelats in. Men nu vet jag alltså.
    Härliga bilder som förstärker din text.
    Ha det fortsatt bra.
    Kram från huvudstaden.

    • Jag har också haft Vollsjö tofflor. Just nu har jag ett par svarta Troentorps tofflor som hängt med sedan vi bodde i de trakterna. Perfekt när jag ska ut en liten sväng på plätten. Det är många år sedan jag hade tofflor på annat sätt. Jag tror att de fortfarande gör Vollsjötofflor men osvuret är bäst.
      Jag hade gjort en Bosse Blogg-groda och skrivit fel namn. Det är fixat nu. 😉
      Tack. Trist att du kommit hem till ett regnigt Sverige.
      Kram

  24. Tack för turen och dom fina sevärdheterna, bra tips det där förresten. Det finns ju faktiskt en hel del att upptäcka och se ”hem i kring” på ca, 6 mils radie…
    Kramar/

  25. Jag hängde med på alla ställen…och njöt av både bullar, hus och natur! Det var länge sedan jag var vid alunbruket och forsen vid Hallamöllan! Vissa platser är ju värda återbesök men sen blir det sällan av!
    Solveigs idé är riktigt bra och användbar men jag måste dessutom kolla var jag har nya vägar att samla på så jag stjäl nog inte idén rakt av så där! Vi kanske möts i en kurva någonstans!
    Ha det bra i det lynniga sommarvädret!

    • Hej tidningskändis! Jag läste om dig på tåget igår. 🙂
      Du verkar ha mycket att göra på hemmaplan och behöver inte åka iväg någonstans för att se vackra blommor.
      Hoppas vi har krockkuddar på oss när vi möts i kurvan. 🙂
      Regnkramar från Ystad.

  26. Intressant sätt att utforska omgivningen på, bra påhitt av din fru.
    Mycket fick ni se och vackra bilder blev tagna så att vi också, tillsammans med din berättartalang, fick uppleva en del av resan. Tack för det.
    Ha det bra.
    Kram!

  27. vilken härlig idé som Solveig kom med och vilka underbara platser ni fick se under er resa…själv funderar jag på vilka platser jag skulle få se om jag gjorde en tur som ni gjorde..just nu kan jag tänka mig att det jag kommer att upptäcka är en massa skog 😉
    kram Åsa

  28. Oj så mycket det finns att se på sex mils avstånd där du bor!! Fantastiska bilder! ..Tack för att vi får hänga med! Såklart tittar jag på ”stjärnorna på slottet”, visste inte att slottet ligger i Skåne? Men minns efter en stund att det var väl Örjan Ramberg som var med i fjol?! Och tusen tack för titten på min blogg!

    • På Österlen finns många små krokiga vägar så vi lär kunna göra många etapper. Sedan finns de andra väderstrecken. Det enda som inte går är att åka rakt söder ut. Det är mer än sex mil till Bornholm och Polen. 🙂
      Visst var det Örjan Ramberg som var den femte personen förra året. Jag ser med spänning fram emot årets kvintett vars slottstid redan är inspelad.

  29. Tack för turen! Alltid roligt och spännande att få ut och åka på en bildlig resa. Tack för tipset. 6 mils resa och lite go fika på det, den vill nog farsgubben hänga med på.

    Ha en bra dag!

    Kram

  30. Vilken kul idé – tack för tipset! Ni hittade mycket spännande att kika på inom dessa 6 mil. Vid Christinehofs slott var vi förra året… fina omgivningar där och fin promenad genom parken.
    Tack för att du delar med dig av både idéer och bilder!
    Kram

  31. Vilken rolig ide, önskar att jag hade bil och kunde göra nåt liknande… för det är roligt att bara se vart man hamnar, ett vardagsäventyr. Vilka härliga bilder, de bjuder på platser jag ännu inte mött. Kramen

Kommentera

