Sjunde segraren i år

DSC_34750016Stort GRATTIS till Znogge som fixade det på tjugotvå minuter!!! ❤
Sju olika segrare under 2015. Det tycker jag är extra häftigt.

Som den utbildade pedagogiska pappa jag är fick jag denna gång byta taktik. En gång i tiden när våra döttrar var små var det ett utmärkt sätt att få dem att äta upp kvällsmiddagen. Det räckte med vetskapen om att de fick välja en ”Bananer i pyjamas glass” från Hemglassbilens glasslåda i vår rymliga frys. Den lilla glasspinne som var rätt intetsägande, tyckte jag, fick dem att trötta kämpa sig igenom maten på tallriken. I förra veckan gällde det andra ”mutningsregler”:
”Snälla söta Jennifer (19 år). Kan du inte få ner en eller två Päronsplit till. Det är ju bara du som är hemma nu. Kämpa på! Jag ska ha bloggtävling snart och måste ha ihop tio häftiga gåtor med svar och vill ha ett utbud att välja mellan. Du slipper äta upp nästa middag om … hade jag inte varit diabetiker skulle jag fixat det själv.” 😉

Månadsbloggtävlingar & Segrare 2015:
Januari: Susie Bloom
Februari: Gunnar Carlstedt
Mars: Tove Olberg
April: Eva Rohlén
Maj: Bosse Lidén
Juni: Gunilla Wahlberg
Juli: Znogge
Augusti: ?

17 thoughts on “Sjunde segraren i år

  1. Ha, ha, tur att det finns tapper och hjälpsam ungdom att tillgå 🙂 Men lite nytta ska man väl ha av barnen sina 😉

    Trevlig tisdag!

  2. Hi hi hi . . .. verkligen en bra taktik, den skulle man tänkt på . . . . *fniss*
    Grattis till Znogge !

    Ha en fin dag, (här är det mulet och regn just nu) kram/ Eva

  3. Stort grattis till Znogge! Tänk att jag missade denna tävling också. Illa! Men i augusti hoppas jag på min tur. Ja, tur att var amed i tävlingen och kanske kunna något svar.
    Alla mutor är bra och de har verkan…
    kram!

  4. Jag gillar dina tävlingar. De har lite lekfullhet över sig och den tycker jag nog att vi har tappat lite nu för tiden. Det viktigaste är ofta att ha roligt. 🙂

Kommentera

