Information på flera olika sätt

1

Det är många saker som kan vara enkelriktade, men ett annat vägval kan öppna upp för äventyr och ge positiv energi.

2

Skylten blev INTE solskadad i juli 2015. 😉

3

Gömd pil-information bakom en klotterskylt kan skapa möten som det hörs om. 😉

4

Dold information i en fyrbent aforism.

5

Hur var fördelningen i procent mellan ironi och ilska när skylten bankades ner? Vägde adrenalinet eller skrattet mest?

6

Förutfattade könsmeningar. De första leende läs-sekunderna glömde jag tänka utanför boxen. Sedan blev jag nyfiken, men vågade inte reda ut vem som är vem. Eller var jag skraj för att få en golfboll i nyllet om ”fel” person var hemma. 😉

7

Pik-information är jag relativt svag för. Är du?

8

Bättre med en dansk varning än en dansk skalle.

9

För mig är denna skylt helt luddig och jag gick bet. Mina tankar pendlade åt kommunikationerna färja, tåg, buss, tåg, men landade inte. Hjälp en trög gubbe?

10

Här blev jag rädd. Bäst att ila iväg innan de stoppar in en Bosse Lidén i receptet. Mitt hopp är att det hade blivit segt, svårtuggat och alldeles för sött. 🙂

11

Kan Hanne vara syster med Anna Pihl? En dansk kriminalserie på fyran för några år sedan. Minns ni den välgjorda serien? En snygg och passande skylt för verksamheten.

12

En frestande och positiv skylt.

13

Recept kan vara vackra och tänkvärda. Hoppas det inte gjorde något att jag stoppade i 5 dl bus. 😉

14

Jag avslutar ett steg vackrare och önskar dig läsare en fin söndag. Var rädd om dig. ❤

66 thoughts on “Information på flera olika sätt

  1. Så härliga skyltar och bra recept och tur att du hann undan så du inte kom med i gubbröran, det hade varit lite synd på en sån gubbe. Ha en skön söndag du också. Kram på dig.

  2. Härliga skyltar allihop! Fastnade mest för skylten ”Här bor en golfare och en normal person! Gissa vem som är hemma!” Golfare skulle dock här behöva bytas ut mot turfare.
    Skylten med alla pilar och gubbar går jag bet på?
    Var rädd om dej med och ha det bra!

    • Du får snickra och texta ihop en personlig skylt och därmed ligga ett steg före affärsmarknaden. 🙂 Turfa tycker jag verkar vara en livsfarlig och häftig hobby som jag inte vågar ge mig på. Då skulle jag bli helt biten.
      Tack.
      Tisdagskram till dig.

  3. Skylten du gick bet på hade maken min svar på… Det är en samlingsplats vid brand eller annan katastrof… Härligt med skyltar, och vi tolkar dom olika ibland och ibland fattar man nada 😕 Ha en fin söndag!

  4. Först och främst., Du behöver inte oroas, ingen chans att de stoppar in dig i en ”gubbröra”, du är inte någon gubbe på långt när, och, tro mig, jag tror inte att du någonsin blir det.
    Skylten med pilarna, där har jag svaret.
    Alla ska samlas i denna väntsal på tåget som snart, kanske, kommer.
    Tack för att jag fick se alla dessa fina och ibland originella skyltar.
    Kram till dig och hoppas att du får en finfin söndag.

    • Det var tryggt att veta. 🙂 Du lovar allt det där snälla? 🙂
      De där tågen är lite opålitliga. Det var de redan när jag var barn. Men då gick de inte lika snabbt. Fördelen var att man kunde njuta av det som fanns utanför fönstret.
      Hoppas du kunnat vara ute och haft lika fint höstväder som vi haft de två sista dagarna. Kram

  5. Det var ju kul att få se så många skyltar idag. En av dem har vi redan. Nämligen den om att älsklingen ska diska idag. Den köpte vi i Boalt av alla ställen för ett tag sen.

    Men varifrån, fick du de andra.

    Kram/Gilla

  6. Bosse, Bosse, jag hinner inte med i alla dina inlägg! just nu vegeterar jag en hel del…
    Hrm, därför var det skönt att i alla fall le mig igenom det här inlägget! Ska ta mig samman och följa ditt exempel! Skön söndag själv!/A

    • Ibland duggar de tätt. Andra gånger blir det några dagar paus mellan inläggen.
      Vi parkerade bilen i Svarte i söndags och gick en uppfriskande sol promenad längs med havsutsikten. Det gällde att passa på mellan regnskurarna. Vi hade tur till skillnad från i lördags i Ystad centrum.
      Kram

  7. Fina, roliga och tänkvärda skyltar. Golfaren tyckte jag spontant bäst om. Gubbarna med pilarna hajar jag inte. Recepten är ju mitt i prick! 🙂

    Hade ni bott kvar i Hov hade jag bjudit på björnbärspaj till fikat. Nu får vi trycka ner den själva. 🙂
    Hoppas din söndag blir fortsatt bra!

    • Jag fick svaret i första kommentaren. Bra. Då fick jag lära mig något nytt. Mycket tänkvärda recept. 🙂

      Mums! Björnbärspaj skulle varit kul att prova. Jag fick en god rabarberpaj till efterrätt innan vi gick en söndagspromenad i sol, trots att det fanns hotfulla mörka moln omkring oss.
      Kram Bosse

      • ”Felet” med mig är väl att jag läser kanske inte alla kommentarer, innan jag svarar. 🙂 För visst är svaret logiskt, när man ser det. Man blir aldrig fullärd!

        Härligt väder här idag och nya björnbär plockades på morgonrundan. Misstänker att det blir en nya paj idag, när jag hämtat barnbarnen i skolan. Men det räcker säkert till dig också. 😉

        Ha en bra tisdag!

  8. Den gröna skylten har du redan fått svaret på så det behöver jag inte upprepa.Men visst är det kul med annorlunda och kluriga skyltar!

    Fortsatt fin söndag!

    • Bra att jag fick svaret så snabbt. Skyltar har jag studerat länge. Det var ett av de sätten som jag lärde mig läsa på som liten grabb. Jag minns hur vi gick på Storgatan i Halmstad och jag kämpade mig igenom texterna allt bättre. Nyfiken i en strut.
      Kram

  9. Tack, för ett härligt skyltinlägg! En del lite klurigare och andra mer lättfattade. Svårt att välja en favorit, fastnade för många. Men den med disken skulle platsa här hemma. (Dock är inte jag diskansvarig…Men som uppmuntran, ständig sådan, till en annan Bosse.
    Söndagskramar!

    • Diskmaskinen är en trevlig kompis som fixar det mesta. Det gäller dock att inte ställa för tätt. Jag minns att jag älskade att diska för hand när vi bodde i Hjo och i Ängalag. Utsikten från fönsterna var så tilltalande.
      Hoppas du njutit extra av det vackra höstvädret som ersatte alla skurar. När det blir för mörkt kan du alltid dra iväg söder ut.
      Tisdagskramar en annan Bosse;)

  10. Gubbröra har jag gjort några gånger. Riktigt gott är det.
    Men vilken härlig skyltning du hade Bosse.
    Skyltar med ordspråk och roliga texter sånt tilltalar mig. Härliga recept hos dig.

    Nu knallar jag vidare. Haft” lite” bloggtid i helgen, men desto mer har jag lekt. Men ikväll sinar krafterna efter helgens barnpassande hehe.
    Söndagskram från en trött ”LekTant”

    • Ärligt talat vet jag inte vad det är. Vet inte ens om jag vågar veta svaret. 🙂 Däremot älskar jag kärringröra. Lite svårt bara att få tyst på det som ligger på skeden. 😉
      Du var säkert helt slut med tanke på allt kul ni hittade på.
      Här får du en solig tisdagskram.

  11. Fina bilder på härliga skyltar och även på receptet och husets regler:).
    Tror nog inte att du skulle hamna i gubbröran för du är nog inte där än!?!
    Du får också ha en fin söndagskväll.
    Kram gun

  12. Så mange flotte skilt du har ”fanget”! 🙂
    Likte de siste to og det hvor det sto ” don’t even think of parking here”. Liker skilt med humor!
    Jeg kjøpte nettopp et skilt til min kaffe elskende mann hvor det står ”give me the coffee and no one gets hurt” 😉

    Ha en fin dag!

    Klem fra Marit

  13. Härliga skyltar!
    Du har säkert redan fått svaret från någon annan, men den skylten du gick bet på betyder att det är en samlingsplats. Typ om det börjar brinna i huset som du befinner dig i så ska du ta dig till denna platsen (finns även markerad på utrymningstavlorna som finns inne i huset).

  14. Fantastiskt härligt inlägg…..gillade dom flesta skyltarna faktiskt! 🙂
    Kräftskivan blev jättelyckad och kul trots ösregn hela tiden. Vi satt i en specialbyggd liten lada/festhus och jag tog bästa platsen med en stor brasa bakom ryggen. Varmt och skönt, en del fick lite regn på sig men jag klarade mig. 🙂 🙂
    Sen åkte jag hem redan kl 10 men det var ett par som skulle åka samtidigt för dom var lite oroliga att jag skulle somna på vägen. Tyvärr åkte dom före – dom är gotlänningar så jag trodde dom hittade. Men det gick helt åt skogen, vi fick en riktig rundtur tills jag tröttnade och körde om. Sen gick det bra ett par mil, men sen kom dimman……Jag hatar att köra i mörker och dimma. 😦
    Men hem kom jag iaf, helt slut – så det var bara att kasta sig i sängen direkt! 😦 😦
    KRAM
    Susie

    • Skyltar kan vara underhållande. Andra gånger tycker jag det är en stor djungel och det kan vara svårt att hänga med överallt i svängarna.

      Vad kul! 🙂 Du behöver allt som är roligt och skingrar det trista. Jasså. Du utnyttjar väl inte … 😉 Det är klart att du var värd bästa torr platsen. Man ska bryta när det är som trevligast. Så du lämnade kräftor för att åka efter en snigel 🙂 längs med vägarna. Förstår att du tröttnade. Jag hatar också att köra bild i mörker och dimma. Hoppas du inte var helt slut dagen efter. Kram Bosse

  15. Såna där skyltar kan man läsa hur många som helst, och med din tolkning bara le och älska dom. Gubbröra är ju gott, med den ”lille” till.. undrar varför det heter gubbröra egentligen?.
    Kram och ha en fin måndag♥

  16. Vilka mysiga, roliga och tänkvärda skyltar du visar – tack för det Bosse!
    Den där skylten med pilar mot några människosymboler tror jag visar, att det är en samlingsplats av något slag.
    Receptet på familjelycka bar bra. Det fick mig att minnas en liten vers i mitt gamla ”poeisalbum”, ett sånt som alla töser hade och lät kompisarna skriva, när jag var barn. Men skrivstil står det präntat: ”2 matskedar lycka, en tesked gräl, intages ofta, omskakas väl”. Fast jag skulle nog vilja minska ner den där dosen gräl till ett minimum 😉
    Hemmets/livets regler fick vi av vår vigselpräst: ”Använd inte orden alltid och aldrig, så undviker ni många konflikter”
    Varm kram,
    Gigi 🙂

  17. Många både roliga, härliga, varma och Tänkvärda skyltar!
    Den sista blir min favorit!
    Är det okej om jag kopierar den bilden och sparar den? Tyckte om den väldigt mycket!
    Fin ny vecka till dig!
    Kram

  18. Haha, det där med gubbaröra 95 :- var lustigt. Tur att du skyndade vidare….
    Enkelriktat är ett intressant tema…tål att funderas över 🙂

    Texten på den understa bilden gillar jag 🙂

    Ha det toppen!
    Kram

    • Tänk att mina inlägg läses så långt bort i världen. 🙂 Jag vet inte ens vad det är, men jag fick ”kalla fötter” och sprang iväg för att vara på den säkra sidan. Den utanför grytan. 🙂
      Vi har haft två underbara septemberdagar. Hoppas du fick många fina presenter.

  19. Härliga skyltar och smilebanden åker upp mer än en gång. En vild gissning är att gröna skylten med pilar mot människorna i mitten är en samlingsplats typ vid brand eller liknande. Vet inte? Tycker du gjorde rätt som blandade i lite bus i familjelycka receptet. Blir en roligare lycka då liksom. Skyltar är skoj tycker jag både både när det gäller i humor och allvarligare syfte. Kram på dig och förresten passar du inte i gubbröra. 🙂

  20. Jag kan konstatera att jag också är lite svag för olika skyltar med god information… det får dock inte ta över hemmet fullständigt som de kan göra i vissa ungdomliga hem 😛
    Tackar också för att vi inte tar ner skylten ännu på många år… 😀

    • Har du några fotobevis från när det blir för mycket av det goda? 🙂
      Det är bara att hålla tummarna och vara tacksam för dagarna som trillar in. 😉 idag blev det en dag helt utan internet och telefon. Precis som förr. Fast det var inte självvalt. 😦

Kommentera

