Younger – Seinabo Sey (cover)

Exakt en månad har gått sedan förra gången. Här kommer senaste YouTube klippet från min äldsta dotter Jennifer som har en egen kategori på min blogg. Den som följt min blogg ett tag har insett att vi har en dotter till. Någon kanske har trott att jag favoriserar storasyster och gissar på att lillasyster Lizette inte kan sjunga och spela. Det sistnämnda stämmer dåligt. Lizette är antagligen den som sjunger mest i familjen. Hon har solosång på skolschemat i Simrishamn. Ofta hör jag hör henne spela på min gitarr i sitt rum och jag njuter på avstånd. 🙂 Snart ska hon sjunga solo och i kören på ”Äppelfestivalen” i Kivik. Själv ser jag fram emot att få lyssna och att få se henne på någon tillställning i Ystad i mitten på oktober. Däremot vägrar hon att öppna ett YouTube konto. Där vill hon inte bli bedömd. Så jag får drömma vidare om att systrarna, vars stämmor matchar varandra så bra, ska göra något ihop som deras mamma och pappa får njuta av. ❤

Bloggfakta:
Det drar ihop sig till MÅNADENS TÄVLING. Kommer det att bli ett nionde vinnarnamn? Eller slår en av de åtta månadsmästarna från 2015 till en andra gång? Hoppas inte Bosse Lidén gör det igen. Den här gången finns möjlighet att vinna två lotter – om du svarar innan ett visst klockslag.

Nästa vecka blir det ett seriöst MÅNADENS KÅSERI som handlar om en småländsk buss och fyra flygplan.

På torsdag kommer jag att göra en repris från förra veckan och lägga in tre stycken frågor på Världen & Vardagstankar. (om jag orkar)

Ikväll måste jag fatta ett beslut om en hemlig grej. Igår var det inte mycket med mig. För många månaders sömnbrist, nattlig värk och ett blodsocker som levt sitt eget liv de sista veckorna (trots mina seriösa insatser), hade nått sin kulm. 😦 Jag var låg som en u-båt på uppdrag och hade lust att kasta in handduken. Vad snabbt det kan gå utför. En vetskap jag skulle kunna skriva en roman om. Samtidigt måste man bita ihop och köra på ända in i kaklet. Det kunde alltid varit värre, brukar jag tänka. Just nu saknar jag min pålitliga ”husläkare” i Båstad, som kunde tagit några snabba prover och där jag inte behövt börja berätta om dag ett och framåt. Vad synd att husläkarsystemet (inom högkostnadsskyddets väggar) verkar vara skrotat. Eventuella kommentarer besparas i detta inlägg med en gul gubbe av något slag. Lägg hellre fokus på Jennifers sång än min ”skrutthälsa”. 🙂 Den brukar jag hålla utanför min blogg, som mer är en ventil in till den ”friska världen”, där jag helst vill befinna mig och mår bäst av att vistas. Ibland gör jag undantag. ❤
Kram Bosse Lidén

 

48 thoughts on “Younger – Seinabo Sey (cover)

  1. Det din vackra dotter sjunger så fint om är ju alldeles sant!! You ain’t any younger, younger, younger…o att därtill ha problem med din sjukdom kan bli för mycket…Jag förstår undervattensläget
    Snälla simma upp, kippa efter andan och kör vidare lite lugnare utan en massa krav på dig själv! Stor kram!/A

  2. Lika vacker sång som vanligt! Den rösten går inte av för hackor.

    Hoppas att din hälsa stabiliserar sig med bättre mående framöver. Nog var det tryggt att träffa en och samma läkare men numera blir man nöjd om man får träffa någon…

    Kram

  3. Jättesöta vackra döttrar ,-)
    Den här dottern sjunger fantastiskt men förstår om din andra dotter inte vill,-)
    Tvivlar inte på din kärlek till båda, jag är själv trebarnsmamma ,-) så jag vet att kärleken och lyckan räcker till alla barn man har ,-)
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

  4. Vacker dotter och vacker sång!

    Håller med dig, skönt att ha en och samma läkare. Här kör vi fortfarande med ”husläkare”.
    Hoppas du kryar på dig och får tillbaka gnistan. Kram på dig!

  5. Vilken vacker röst! Och vacker dtter! Njutbart att lyssna till. Tack för att du delar med dig.
    Säkert kommer den dag då Lizette också låter oss höra hennes sång. Jag väntar gärna.
    Och Bosse! Ta hand om dig, ”för det finns bara en av dig och det är du”.
    Kram och många tankar till dig.

  6. Så fin sång av din vackra dotter. Förstår att ni är lika stolta över båda döttrarna och drömmen att de gör nåt tillsammans kan nog slå in.

    Ledsen höra att du inte mår bra. Mina tankar är med dig och jag hoppas att du snart känner dig bättre och får Bosse gnistan tillbaka. Krya på dig kramar 😘

  7. Wow va vackert din fina dotter sjunger,men usch att du inte mår bra hoppas att ditt blodsocker blir bättre och att du krya på dej snabbt nu!tack för grattis hälsningen till min Jennifer❤️

  8. Så vackert som din dotter sjunger , så kan hon nog få isberg att smälta. Få den värsta gringubben eller den suraste käringen att utbrista i ett STORT belåtet leende.
    Hon är bara för duktig……underbart söt….begåvad……..charmig……..

    Tror det räcker med beröm nu . Fast jag tycker mig se ett par stolta föräldrar där i bakgrunden. En av dem är Bosse.
    Men jag tycker lite synd om honom. Tycker som bloggvän INTE om att du inte känt dig riktigt pigg.
    Men du får lyssna på din dotter om……och om…….och om……igen.
    Med hennes vackra röst blir man genast gladare och piggare.

    ……………..
    ………………ojdå så många prickar…….eller är det punkter??? Nåväl…..Du får ursäkta Bosse men……….mina ord tog precis slut. Tur jag hann använda dom hehe.

  9. Finfint spel å sång av Jennifer! Stor kram till er alla och bättring till dig! Så jobbigt med diabetes, en riktigt rackans dum sjukdom, det är vad det är. Ta den i öronen och säg till på skarpen, för så vill du inte behandlas. Väldigt synd att du inte mår bra för tillfället. Krya på dig för allt i världen! 💜💛💚💙

  10. Vackert om dottern lyser i sången.
    Du är också vacker om än det känns defekt, låghetens pris – ingen behöver vara stark och glad jämt så har min syn blivit på svackorna – och ja – neråt går det fort – uppåt saktare men samma styrka blir en varse …. var väldigt snäll med dig själv, en svacka är en vilopaus eller en påminnelse om vilans behov —
    Tröstekram i hög ton och låg svansföring ❤ submarinisk

  11. Så tråkigt att du inte mår bra, och nog underlättar det mycket att få träffa samma läkare och slippa dra allting från början varje gång. Man får ju hoppas att dom läser på ordentligt i patient journalen. Hoppas du får ordning på blodsockret och kan må bättre.
    Så söt hon är dottern, och man smälter inför hennes vackra ögon och skönsången.
    Kramar♥

  12. Vilken vacker sång din fina dotter bjuder på och så roligt att båda döttrarna sjunger.

    Är med dig i tankarna nu när du mår dåligt 💜 Håller tummarna och hoppas att du snart mår bättre och får tillbaka gnistan 💚 Varma måbra kramar/Eva

  13. Nu tog jag mig äntligen tid att lyssna på Jennifer. Har inte velat forcera något sådant, och jag känner att jag gjorde helt rätt. Hon är så otroligt duktig. Jag njöt av varje sekund. En vacker flicka med en vacker röst. Ett bra val att vila ögon och öron på …
    Jag förstår att du är mäkta stolt över dina döttrar, med all rätt … och jag hoppas att du snart fr din önskan uppfylld. Jag kan föreställa mig att en kombination av dem kunde göra att det sprakar extra kring resultatet … 😀
    Kram

Kommentera

