Världen & Vardagstankar: 23 av 30

Supernygg

Vilka tre egenskaper tycker du är viktigast att ha som chef? (Kvinnan på fotot har varit min chef på två olika arbetsplatser.)


Fast text: Jag började med Månadens boktips 2013. Förra året blev det Femtio filmer på torsdagarna. Nu kommer min tredje variant som får stanna kvar på veckans fjärde dag: Världen & Vardagstankar, 30 frågor under 2015.

Personer som kommenterat femton gånger i detta torsdagstema deltar i en trisstävling. (De ska ha svarat på min fråga) Jag kommer också att dela ut en lott till någon som skrivit något som jag blivit extra förtjust i. Tänkvärt, roligt eller gulligt. Jag kommenterar med en glad gubbe att jag läst din kommentar under resans gång och gör en sammanfattning i en fristående kommentar, strax innan nästa fråga.

Du kan när som helst gå tillbaka till en gammal fråga och fylla i en kommentar så länge som jag inte lagt ut alla trettio frågorna. Därför får detta bli en egen kategori som du hittar en bit ner i höger marginal: Världen & Vardagstankar.

Ps. Idag kommer återigen TRE frågor för att skynda på kategorin, eftersom den tog sommarlov.

 

24 thoughts on “Världen & Vardagstankar: 23 av 30

  1. Tre bra chefsegenskaper (ja, enligt mig då):
    Vara engagerad i vad som händer på arbetsplatsen.
    Vara rak och tydlig i sitt ledarskap.
    Lyfta sina sina medarbetare.
    Om chefen dessutom har humor så ger det en stjärna i kanten 🙂
    Kram

  2. Tydlig och lyhörd. Vi har en chef som är mer som en kompis. Det är inte alltid så bra och dessutom är han så konflikträdd vilket gör att han ändrar sina åsikter hela tiden.Men en fin kompis även om han inte alltid är en bra chef.

  3. En bra chef är modig, kan entusiasmera personalen och har ett rakt och tydligt ledarskap. Konflikträdda chefer eller eller kompisvarianten leder ingen vart.

    Kram

Kommentera

