Världen & Vardagstankar: 24 av 30

 24

24. Ett flott erbjudande landar hos dig. Vilket program på TV skulle du vilja vara programledare för? (Välj fritt bland befintliga program, de som passerat revy genom åren eller något du själv skulle vilja göra.)

Fast text: Jag började med Månadens boktips 2013. Förra året blev det Femtio filmer på torsdagarna. Nu kommer min tredje variant som får stanna kvar på veckans fjärde dag: Världen & Vardagstankar, 30 frågor under 2015.

Personer som kommenterat femton gånger i detta torsdagstema deltar i en trisstävling. (De ska ha svarat på min fråga) Jag kommer också att dela ut en lott till någon som skrivit något som jag blivit extra förtjust i. Tänkvärt, roligt eller gulligt. Jag kommenterar med en glad gubbe att jag läst din kommentar under resans gång och gör en sammanfattning i en fristående kommentar, strax innan nästa fråga.

Du kan när som helst gå tillbaka till en gammal fråga och fylla i en kommentar så länge som jag inte lagt ut alla trettio frågorna. Därför får detta bli en egen kategori som du hittar en bit ner i höger marginal: Världen & Vardagstankar.

Ps. Idag kommer återigen TRE frågor för att skynda på kategorin, eftersom den tog sommarlov.

 

30 thoughts on “Världen & Vardagstankar: 24 av 30

  1. ÅÅÅ så härligt; premiär för Snacksalighetens tystnad! Eller Skrivsalighetens Tystnad.
    Först snackas det på inledande frågor ställda av mig, naturligtvis blir detta ett program som bygger på Blogglandias invånare och tänkte besökare. Lämnar fritt ämnet som de medverkande får välja; och programmet avslutas med
    tystnad på två minuter – till eftertanke och nya uppslag. Tonen ska vara fri, gärna dialog, själv kommer jag att sjunga, läsa en dikt. Men lika gärna kan en kör bildas eller solosång framföras av
    andra av andra. Studion är prydd med mina och andras målningar, utvalda bloggtexter och bilder!
    En tid kvar till sändning … (jag har Anne Lindmo, Anne Grosvold, Nadja någonting, som intervjuar de kungliga och gutten jeg er så glad i Fredrik Skavland som förebilder. Dock är jag Tove. lägg märke till den norska representationen) – ha ha detta var kul Bosse!
    Första gästen blir ? Vem gissar du på? Kanske vederbörandes dotter el. båda står för underhållningen.
    Big smile and a hugh!

  2. Jag är inte gjord för att våga vara programledare så det skulle i så fall vara för programmet ”Tysta leken” där man sitter tyst … Vilket tråkigt program! Jag måste be att få avstå! 🙂

  3. Jag skulle vilja vara programmerare för ett nytt programdär man åker runt i Sverige och intervjuar människor som vågar vara/leva annorlunda. Det kanske redan har funnits såna program? Men det vore ett jätte spännande jobb.

  4. Just tanken på att vara programledare känns inte helt tilltalande så den delegerar jag till någon annan. I stället ger jag mig ut på resande fot i mitt program i vilket vi besöker storstäder världen över!

  5. Jag vill vara programledare för ett program där jag reser runt och besöker övergivna hus och undersöker dess historia. Har ofta undrat varför hus som älskats av någon lämnas övergivna med möbler och allt. Ett nostalgiskt program, både intressant och tragiskt.

  6. Ett varmt härligt humorprogram som får folk att må bra och koppla bort all stress som vi har för mycket av, vi behöver skratta mer.
    Ha det fint KRAM Primrose ,-))

  7. För mig blev ett reseprogram givet. Jag skulle vilja göra ett reseprogram som tar upp både nutid, kultur, mat och sett från ett historiskt perspektiv.
    (Tänk att ta med tittarna på en tågresa från Peking till Tibet, nåja i förkortad form och sedan ett besök i Tibet.)
    PS Gillade verkligen Toves kommentar.

  8. Jag skulle velat var programledare för ett program som berättade om olika hantverkstekniker som funnits genom tiderna både som män och kvinnor ägnat sig åt. Det är en värdefull skatt som inte får glömmas bort.

Kommentera

