Den röda sporten

Upplever du aktiviteten som en relativt färglös sport?

Ett

Det kan jag lätt ändra på. 😉

Två

Vilken sving hon har.

Tre

Är kjolen ett nytt mode eller flera tusen år gammalt, med tanke på sköldpaddorna? En sak är säker. Mode är en konst för sig.

Fem

Ser ut som fotvänliga Ecco-skor.

Fyra

Hade det varit jag som skulle slå iväg golfbollen hade jag gjort det krokodilsnabbt för att inte riskera ett nafsande i mina vader.

Sex

Tror du att den är så röd för att den är extra arg? För i normala fall bör den vara grön. Tänk att vara tandläkare. ”Kan du vara snäll och öppna munnen lite större .. nä … kan du vara snäll och stänga munnen och sluta kräla omkring i undersökningsstolen.”

Sju

Den här skylten stod bredvid. Vilket häftigt efternamn. Jag och Solveig skulle ta en skön promenad i slottsparken vid Marsvinsholms slott i lördags. En extra bonus att flera av sommarens skulpturer var kvar. Du får ta del av andra skulpturer i ett senare blogginlägg. En del riktigt fräcka. 😀 Ha en trevlig torsdagskväll.

Åtta

 

40 thoughts on “Den röda sporten

  1. Coolt! Har just varit och rensat på vinden och på tal om färger och sport så hittade jag mina gamla tennisracks……den vita sporten. Har slutat spela tyvärr, min partner kunde inte längre och hittade ingen annan som kunde när jag kunde och sen förra året när jag slog sönder höger axel är det inte aktuellt, men så kul det var. Det är nog något inneboende som måste ut ibland, det där att slå på något i röda sporten och vita sporten slår man ju på bollar!
    Kramar

      • Du också! Ska vi ta och börja veteranspela?! Fast det är ju en bit att åka emellan, men va sjutton. Jag satt där igår med mina Slazengerrack och tänkte hiva dom, men jag kunde inte, dom åkte upp på vinden igen! Sista gången jag använde dom var på en semester, det satt en tag kvar från British Airways, och jag minns det så väl. Kvällen innan vi skulle åka tränade jag med tränaren och trampade PÅ en boll och stukade foten, den var knallblå hela semestern, men tennis spelade jag i alla fall! Tennis, åka skidor utför och simma var mina favoritsporter! Nu går jag med hunden!
        Så roligt, jag tycker så om när man har såna gemensamma beröringspunkter… Kramar

      • Du får aldrig slänga dem. Jag har mitt Slazenger kvar och två andra. Nostalgi när den är som bäst. Tur i oturen att du både kunde gå och spela under semestern. Typiskt att en sådan sak händer kvällen innan resan.
        Jag älskade att glida fram till slagen på en grusbana, men det var en stor upplevelse att under en månad få spela på gräs i Eastbourne på det kombinerade språkkursen och tennislägret. Spela på asfalt var bara brist på annat. Använde du också två händer vid backhandslagen? (tack Björn Borg)
        Det är kul att upptäcka likheter vid bloggkontakter.
        Det är väl en trevlig motion att gå ut med hunden. Helst med tanke på vilka möjligheter du verkar ha och vyer du ser omkring dig. Simning och skridsko är mina svaga sportgrenar. Jag märkte tidigt när jag bloggade att sport var det få som uppskattade. Därför tonade jag snabbt ner mig. 🙂

    • Där fanns en hel del saker som man reagerade olika på, precis som det ska vara med konst. Jag blev blått överraskad i skogen på ett ställe. Tuffast var bokkonsten. Den får du se nästa gång.
      Denna Hellbergboken var mycket bättre än förra, men han rår inte på Grisham som jag läser nu.
      Hoppas du får en fin helg.
      Kram Bosse

  2. Har du sadlat om till trollgubbe Bosse ?
    När bytte du skepnad på henne? Du gjorde väl det i smyg. Du vet väl att farbror polis tar tag i öronen på busiga pojkar.
    Dom släpar med dem till polisstationen och doppar öronen till hulkengrönt. Som straff. Ajabaja.
    Vad säger du nu?
    Eller så får du räkna prickarna på en viss dam. ”blinkblink” som straff.
    Vad sa du nu då?
    Nä nog om trams nu.
    Men vet du….TantGlad blir en GladTant här inne.
    Häääääärligt inlägg som vanligt Bosse.
    Spännande skulptur och spännande konst.

    En trevlig kväll till dig från ….
    En……GladTant.
    Kvällsbuskram.

    • Jag kom på att jag inte lekt med de funktionerna på jättelänge. 😉
      Du får inte skrämma en oskyldig pojke med farbror Polis. Är det sant? Jag vill ha hulkengröna öron. 😀
      Bra idé. Hoppas tavlan finns kvar på fiket. Jag tar med en svart tuschpenna och markerar alla jag räknat. Har jag tur kommer polisen med den gröna öronfärgen. Då slår jag många prickar … menar flugor i samma höstsmäll. 😉
      Hoppas du utnyttjar din lediga fredag på bästa sätt. 😀
      Trevlig helg.
      Kram Bosse Bus

  3. Även om golf var en röd sport så är det inget för mej!! …Kunde vara kul att ha manliga namn på dammråttorna . Kan se framför mej hur grannarna hade Undrat när jag ropade upp alla namnen och sa… nu får ni gå ut!! 🙂

  4. Klonad golf flicka?
    Det var ett nytt namn till en staty! 🙂
    Undra om den klonade flickan också var lika tjusigt röd!
    Svar: Det är nog liiiiite synd om mig idag också! 🙂
    Ha en jätte fin helg!
    Kram

    • Det efternamnet kan man suga på länge. Jag ska visa fler skulpturer senare. Vilken tur vi hade att de fanns kvar. Det var inte alls därför vi åkte dit. Sommarens skulpturutställning trodde jag var nerplockad sedan länge. Vi har inte varit där sedan i maj när vi tog rapsbilder därifrån. Nu var det läge att ta en promenad i slottsparken. Personal höll på att plocka ner olika saker så vi kom kanske i grevens tid.

  5. Nu är ju inte golf något jag ägnar mig åt, men vilken häftig golftjej! Snygg skulptur som man blir glad av!
    Tack Bosse för dina snälla ord om min månbild 🙂
    Ha en fin helg!
    Kram

    • Hon var väldigt fotovänlig. Där fanns mycket annat intressant som jag ska lägga in en annan gång.
      Dina underbara bilder var till och med bättre än de jag sett i tidningar. Du borde sålt dem till tidningar. 🙂 Jag tror att du och din kamera skulle behövt följa med mig på söndagens planerade utflykt. Du och den skulle gjort det vi ska se mycket mer rättvisa. Hoppas det blir fint sensommarväder denna helg också.
      Helgkram Bosse

  6. Verkligen färgglatt! Med den storleken på golfboll tror jag nog att t.o.m. jag hade kunnat träffa den. Men hur i all världen kan hon stå still med allt det där krälandet på kjolen…fast de är ju klart inte läskiga. Kram

  7. Vilken läcker och färgstark skulptur. Jag har själv aldrig spelat golf. Vi har en jättefin golfbana med restaurang i Hok bara nån mil från oss. Vi brukar gå dit och äta ibland. Marsvinsholms slott har jag för mig att jag åkt förbi nån gång. Kul text du skrivit under bilderna också

    Ha en skön helg
    kram
    Malin

  8. Färg piggar upp och kanske skulle en del sporter bli ännu piggare i färggladare utstyrsel. Jag gillade verkligen skulpturen. För egen del har jag lagt golfen i garderoben men om jag fåår ha röd kjol med sköldpaddor så kanske jag skulle kunna prova igen. Den stora bollen känns också mer lättträffad. Undrar om hålen på golfbanan är i rätt storlek för den….
    Sensommarkram!

    • Ditte. Du får städa fram sakerna från garderoben för jag ser fram emot att få se bloggbilder från dig och Marina. 🙂 Antagligen måste man ha rött kort för att få spela. Märkligt. Då är man utvisad i andra bollsporter. 🙂 Där tänkte du djupt. Arton stora krater. Vad ropar man om det kommer en människa när man slår snett och det finns en risk att…? Björn eller krokodil. 🙂 Spelar man i Sverige kommer ingen att bli rädd om man ropar krokodil. Både golf och fantasi kan vara klurigt. Fredagskram Bosse som tydligen får fika ensam idag.

  9. Skrattade några gånger när jag läste detta inlägg. Mest roligt var nog detta: ”Kan du vara snäll och öppna munnen lite större .. nä … kan du vara snäll och stänga munnen och sluta kräla omkring i undersökningsstolen.” 😀

Kommentera

