Hon pusslade på sitt sätt

Jennifer gick från att tillsammans med mig pussla tusen bitar till att pussla ihop tio låtar från året 2015. För mig låter det som en låt. 🙂 Tur hon hjälper till med att berätta när det kommer en ny. 😉

Jag som gillar att leka med statistik tittade in på hennes Youtube kanal för att se hur många visningar hennes inlägg har. Där noterade jag att det är en stor skillnad mellan de två med lägst visningar och de två med flest visningar. Covern ”Salvation” har endast 220 visningar och ”See you again” 375 visningar jämfört med de två topparna ”She´s not me”  (Zara Larsson) med sina 20 685 och Molly Sandéns ”Freak” som just nu har 14 246 visningar. Jennifer har berättat för mig att de två topparna är två inspelningar som hon själv inte är speciellt nöjd med. Hon är mer tillfredsställd med andra covers, som inte alls fått så många visningar. Själv är jag mest rörd över ”Min pappas stad” som inte är en covers. Men jag är inte neutral. 😉

På lördag ska jag åka till Simrishamn. Det är ”Österlen lyser” till helgen. Många stämningsfulla aktiviteter på flera håll. Vår yngsta dotter Lizette ska sjunga solo på stora torget i Simrishamn och på en ort till på Österlen. ❤ Hoppas inte storasyster hinner smitta henne med sin förkylning.

På tisdag kommer en ”lång” information om vad jag tänkt göra på bloggen i november. Titta gärna in då. Just nu skiner oktobersolen här i Ystad och jag hoppas den fortsätter att göra det efter lunch. Vad jag och Solveig njöt av höstfärgerna i naturen under gårdagens solskenstur på Österlen och under promenaden vid havet, där vi tankade nödvändig energi. Imorgon får jag hem min egen pusselbit på heltid, i hela sex dagar. ❤ Hon har flaggat för att hon ska plugga stenhårt på sin första höstlovsdag. Hoppas hon har lite tid med mig sedan. 😉

Har du inte lämnat poäng/röstat på Robban Broberg låt/låtar så passa på. Det finns en låt som dragit ifrån rejält i tabellen. Däremot är det jämnt mellan tvåan och trean. Över trettio låtar har fått poäng.

40 thoughts on “Hon pusslade på sitt sätt

  1. Förstår att du är stolt över era fina flickor. Måste kännas stort att få höra henne sjunga inför publik på torget. Håller tummarna för att det går bra men det gör det ju självklart bara hon nu inte blir smittad. Vilken härlig vecka du har framför dig.
    Nu fortsätter vi att njuta av den vackra höst vi har.
    Måndagskramen

    • Det är extra mysigt med aktiviteter som går ut på att lysa upp höstmörkret. Det ska bli spännande att höra henne sjunga utomhus. Idag på sitt höstlov började hon jobba på McDonalds. Hoppas det går bra för henne i den lilla butiken. 🙂
      Jag uppskattade promenaden i småbåtshamnen. Sol och varmt.
      Kram

  2. Det skulle varit kul att vara på torget och få lyssna på Lizette. Men Jennifer duger också, då behöver jag inte resa så långt 🙂 Det är konstigt att folk inte tycker bäst om det man själv är mest nöjd med.
    Oj, så roligt! Nu fick jag precis mitt i kommentarskrivandet här ett meddelande uppe i listen från Babel, att jag får en bok som jag önskat. Jippee! Hurra!
    Då gör det ju ingenting alls att vi ska få första snön idag.
    Önskar er ett härligt höstlov! /Kram från Laxsjö

    • Vi tänkte ta tåget dit. Stationen ligger bra till i staden. Antagligen är det artisterna som drar. Skälet till att Zara Larsson låten leder är att Jennifer var först med att göra en cover på den.
      Hoppas det blir en intressant lässtund med din bok. Snö idag! Vi hade snöstorm 26 oktober när vi bodde i inlandet av Halland. Inte så kul med tanke på att vi skulle flytta någon vecka efteråt.
      Kram Bosse

  3. Känns bara trist med Youtube och artister numer då man inte anses någon om man inte har sådär runt hundra miljoner views ala Taylor Swift. Hoppas du får en fin ny vecka.

    Idag visar jag gardintips på bloggen 🙂

    Bloggägaren städade undan smygreklam som han inte bett om. 🙂

    • Man får ta siffrorna med en nypa salt. Det viktigaste är att man står stadigt på jorden. 🙂 Veckan har börjat lika bra som förra slutade. Sol och färgglatt i naturen.

      Vi pratade gardiner igår. Många tycks ha slutat med att hänga upp gardiner i bostäderna. Det tycker vi är tråkigt. Bra för dammallergiker, annars tycker jag det ser kalt och obebott ut. Alla gör som man vill. 🙂
      Jag önskar dig en trevlig fortsättning på oktobermåndagen.

  4. Hoppas att helgen blev lyckad för alla. Dottern sjunger alldeles förtjusande vackert.
    Sköna töser du (ni) har ! Var mallig !
    Men vad trevligt att få vara på Simrishamn’ upplysta värld’, fler och fler städer och platser har börjat med dessa ‘lysande idéer’.
    När vi hade familjeträff för några veckor sedan hade vi trädgården full av levande ljus, mysigt och stämningsfullt tyckte alla.
    I morgon reser jag till släkten i Polen, ska ge dem ett handtag med diverse göromål.
    Rolf blir hemma och renoverar ett rumm, så bägge får vi fullt upp i tre veckor.

    Må så gott, kram/ Eva

    • Tack Eva! Idén med att lysa upp höstens mörka tid tycker jag är förträfflig. Bra att den sprids över vår mörka del av jorden.
      Vad mysigt det lät. Blev såklart ett trevligt familjeminne att ta med sig hem för era gäster.
      Då önskar jag er båda två lycka till. Hoppas ni lyckas med era projekt och känner igen varandra när ni möts om några veckor. 🙂
      Kram Bosse

  5. Tack! Jag har varit inne på Youtube och lyssnat på Jennifer och gör det gärna igen. Vilken vacker röst! Och vilken vacker tös! Förstår att du tycker extra mycket om ”Min pappas stad”.
    Jag är färdigröstad vad gäller Robbans låtar och ser fram emot resultatet. Men det blir bra hur det än blir…
    Roligt med ”Österlen lyser” och jag är säker på att Lizette kommer att lysa upp det hela än mer.
    Låter som ett väldigt trevligt evenemag och hoppas få läsa mer om det.
    Och visst kommer Solveig att ha tid med dig…
    kramar!

    • Vad trevligt att du varit inne på hennes konto på tuben. Solveig brukar besöka platsen när Jennifer rest bort och inte är hemma.
      Maria-Therese börjat närma sig hundra poäng.
      Österlen lyser har funnits sedan 2005. Det är bra för många parter. Det kommer dit folk under den mörka tiden på året, som handlar, äter och bor. Det blir en gemenskap mellan byarna. Även en tävlan eftersom det ska koras årets ”mästare”.
      Vi har varit bortresta på bröllopsresa den helgen de år vi bott här nere. Nu får vi äntligen uppleva det på plats.
      Lovar du att Solveig har tid med mig? 🙂 Hon kom precis hem i mörkret och har haft en omtumlande dag på många sätt.
      Kram

  6. Mjuk och fin röst hon har, dottern. Förstår om ni är stolta och glada över henne, ja över båda. Hoppas att inga förkylningar kommer emellan nu, för då blir det svårare att uppträda.
    Att pussla är roligt, jag har haft så många pussel i min dar så jag kommer inte ens ihåg hur många jag har lagt, men ett stort antal. Men, det var då vi bodde i hus, kunde liksom ha ett rum där pusslet kunde ligga ostört och jag kunde lägga en bit då och då vid tillfälle, underbart. Bara jag kom ihåg att stänga till dörren för katten tyckte att det var minst lika roligt som vad jag tyckte, fast på sitt sätt.
    Jo, jag har röstat, ångrar bara att jag inte lade fler röster på ”skrivmakinen”.
    Kram!

    • Tack Wiolettan. 🙂 Innerst inne är jag säkert stolt, samtidigt som jag är så van vid att de sjunger. De har sjungit sedan de var små gryn och har egentligen aldrig haft någon paus. När de satt och sjöng olika låtar och försökte överrösta varandra i baksätet på bilen och vi var trötta i framsätet, hände det att vi önskade att de aldrig sjöng. 🙂
      Kul att du också är en gammal pusslare. 🙂 Det är en stor fördel om man kan ha ett speciellt pusselrum som man kan stänga dörren till. Tur jag inte har någon busig katt. 🙂
      Du får be någon kompis gå in på mitt Robban inlägg och ge skrivmaskinslåten tio poäng. 🙂
      Kram

  7. En spännande vecka väntar din härliga tjej. Hoppas inte din andra tjej ger henne oönskade presenter bara. Då kan det bli tufft. Förkylningar är jobbiga .

    Ps…….kan nästan inte hålla mig till onsdag.
    VAD HÄNDER DÅ??

    Kvällskram !

    • Lizette kom precis hem från sin första dag på MacDonalds. Jag tror hon har tusen intryck och kommer att drömma om dem i natt. Förkylningar borde förbjudas. Kan man inte införa någon slags lag om det? Alla sjukdomar borde utrotas eller grävas ner i ett stort svart hål.

      Jag gissar på att du stack iväg till storstaden och köpte ett pussel på 5 000 bitar som du lagt ramen på idag. Glöm inte att fota och lägga in på din blogg när du är klar med pusslet. 🙂 Det är helt okej att du tar hjälp av katterna.

      Du vill inte veta vad som händer på onsdag. Lita på mig vän. Du har fullt upp med pusslandet. 😀
      Kram icke sjungande Bosse. Ps. Innan jag kom i målbrottet kunde jag sjunga bra. Har du varit i målbrottet eller hoppade du över det målet? 🙂

  8. Otroligt begåvad!, Vacker röst, och vacker tjej.
    Gillar det här pusslandet med musik bättre än ”pussel” ,-)
    Förstår att ni är stolta över era döttrar, det går någon helt otroligt jobbig förkylning, håller tummen att L klarar sig, och Lycka Till med ditt uppträdande ,-)
    Ha det fint hela familjen ,-)
    KRAM Primrose ,-)
    Tack boken har kommit, men du kanske har läst mailet ,-)

    • Tack Primrose! Så du gillar musik bättre än pusselbitar. Ibland går de att kombinera. ”Mitt hjärta kan gå i tusen pusselbitar…” 😉
      Jag hoppas också att hon klarar sig. Det hade varit trist om det inte blev något med tanke på att hon skulle sjunga på Äppelmarknaden i Kivik, men det blev ändrade planer kvällen innan enligt ett SMS till henne. Arrangörerna kunde inte fixa fram bakgrundsmusiken.
      Nej. Jag har inte läst mailet. Bra att man kan lita på ”dansksvenskarna”.
      Kram Bosse

  9. Inte konstigt att du är stolt över dina flickor. Jag har just suttit och lyssnat på Jennifer. Mycket vackert!!! Jag har många gånger förundrat mig över de där visningarna på You tube. Jag måste ha helt konstig smak om jag jämför med vad andra tycks lyssna på. Men det kan ju faktiskt vara så att de klickat in och sen tyckt det lät hemskt och stängt av omedelbart. Sånt syns ju inte i statistiken, tyvärr. Hos mig bilar de upp badrumsgolvet så jag hör inte vad jag själv tänker. Nu ger jag mig iväg hemifrån. Ha en fin tisdag. Kram

  10. Hon skall väl vara med i någon talangtävling denna lilla bedårande varelse med den gudabenådade rösten? Hon har framtiden framför sig och det har nog syster Lizette också, det vet jag. Vilka tjejer ni gjort, väldigt välgjorda!
    Kramar

  11. Vilken fin röst din dotter har och hon spelar bra också. Vad månde bliva som dom sa förr. Ser att även din andra dotter är musikalisk, så kul att hon skall sjunga på torget där. Jag skall gå och kolla in det inlägget med Robban

    Ha nu en skön dag
    kram

  12. Förstår att du är stolt över dina döttrar 🙂 Vad kul att J komponerar lyrik, jag kollar in youtubekanalen senare idag och letar upp Pappas stad, för den blev jag nyfiken på.

    Ha det fint! och njut av hösten 🙂
    Kram

    • Hon gillar att leka och experimentera och är lagd åt det konstnärliga hållet, men hinner inte med den biten på grund av allt intensivpluggande.
      Kram Bosse. Ps. Jennifer hade önskemål om att vi ska åka till Stenshuvud idag och fota. Hoppas löven finns kvar på träden.

  13. Åh … vad du måste vara stolt över dina döttrar. Jennifer är så otroligt duktig. Jag blir enormt rörd över hennes sätt att sjunga och förmedla både text och musik. Söt att titta på är hon också!
    Det skulle inte vara ett dugg konstigt om hon liksom blev ”upptäckt” …
    Önskar dig en trevlig helg …
    Kram

    • Det är jätteroligt att de gillar att sjunga och spela. 🙂
      Du hade trivts på vår utflykt igår em. En härligt vilsam tur i Stenshuvud nationalpark. Det var första gången som Jennifer var där. Hon var eld och lågor. Det var första gången jag var där på hösten. En riktig oas. Idag kändes det i mina ben. Det sliter mest i nerförsbackarna. Hade vi varit där en-två veckor tidigare hade det varit vackrare. Men att sitta där längst uppe med kaffet från termosen och titta ut över de höga vågorna … påminde om bilderna du la in. 🙂 Fast då hade du utsikt över en fin sjö istället. Det är en viss skillnad på aktiviteten som vi gjorde idag. Den var också trevlig men raka motsatsen. Fullt med folk på Emporia. Hög ljudvolym och sorl, men väldigt god kycklingfilé på restaurangen. Dessutom hittade vi kläder och skor relativt snabbt. Imorgon blir det en tredje variant. Österlen lyser på kvällen. Det kan bli stämningsfullt.
      Kram Bosse

    • Tack! Vad kul att din dotter delar intresset. 🙂 Jag var och lyssnade på Jennifers lillasyster Lizette som sjöng i mörkret på Österlen lyser. Då var jag riktigt rörd. Blir man så tro när man blir gubbe. 🙂 Hoburgsgubben blir det stensäkert inte. 😉

Kommentera

