Jag såg ett naturens mirakel

Tänk så snabbt livet kan skifta från oro till att få beskåda ett naturens mirakel.

Hallon

Först var jag dyster och nedstämd för att jag antagligen inte skulle få fler färska hallon till frukosten under 2015. 😦

Lilla söta lila blomman

När jag stod och betraktade den lilla lila …

Lykttändaren

… hörde jag ett knäppande ljud. När jag snabbt vände mig om såg jag hur en japansk lykta tändes. Helt fascinerad stod jag och såg ett naturens mirakel. ❤ Jag måste erkänna att jag inte hade en susning om att lykttändaren hade åtta ben. 😉 Vad lite jag vet om livet.

DSC_37350038

Jag var rörd från topp till tå och tårarna började rinna nerför mina höstkinder. Vilket underbart jobb att ha. Fem sekunder senare hade lykttändaren svingat sig upp till översta lyktan och tänt den också. Jag njöt så mycket av upplevelsen att jag glömde ta fler kort. Ni får tro vad ni vill, men jag såg det med egna ögon och de är inte det minsta naivt blå. 😉 Vad vig den var när den samtidigt vred både på ben, kropp och lykta.

Ps. Detta blogginlägg hamnade på kategorin Lite galet. Jag vet inte varför. Vet du?

46 thoughts on “Jag såg ett naturens mirakel

  1. Lite galet? Inte alls! Så är det i naturen, bara man har ögonen öppna… och det har ju du! Underbara bilder och jag bara älskar den strävsamma lykttändaren!
    Önskar dig en fin dag!
    Kram

  2. Fantastiskt Bosse! Det är precis så här livet ska ses. Som lite mirakel och magi här och var. Allting känns mycket härligare.
    Ha en fantastisk fredag!
    Kramar

  3. Lite galet… Kanske galet i stunden och galet för att du upptäckte det just när det hände… Galet i positiv mening… En helt galen upplevelse, ett galet mirakel som bara få får uppleva… Ha en fin finfredag!!!

  4. Tänk vad lite det behövs för att man skall bli glad igen.Det måste vara en magisk upplevelse
    och lite galen.
    Just nu är det mina små fåglar som kommer och äter i min lilla fågelrestaurang en glädje som
    piggar upp.
    Lille Minton försöker alltid pigga upp matte när humöret är i botten.
    Kram Anki

  5. Kanske det känns lite galet för att allt detta händer i november då det kunde vara vinter…. åtminstone här, men nu regnar det!
    Svenska dagenkram ❤

  6. Jag tror absolut på att det var denna spindel uppgift att tända lyktorna. Så lite galet är det väl men sant.
    Ha nu en fin Fredag och helg.
    Höstkramen.

  7. Det var en söt händelse .. allt kan inte förklaras. Man ser det man ser .. Fina bilder!
    Nu har jag inte tid … det är två röda minuter innan ev. tankeverksamhet måste vara på topp!
    Kram

  8. Naturen lever sitt eget liv.. Underbara händelser .lyktorna är fantastiskt underbara
    . På åkern här sidan om när vi kör blommar lite raps.. Löven ligger på marken med all dess färgprakt. Annars är det dimmigt o grått ..
    Har haft den sista turen för i år med husbilen på Österlen o vi körde till hörvik ..
    Snart hemma igen efter en semester vecka i lugnets tecken !! /Kram 😃

  9. Lite galet är det allt, men är vi galna för att vi har fantasi så må det vara så då.
    Härligt inlägg.
    Du är nog en av de utvalda som får se ett av alla naturens underverk.
    Fina bilder, bra fotat, helt otroligt om du frågar mig.
    Har inte du bruna ögon, eller minns jag fel?
    Kram!

  10. Lite galenskaper förgyller tillvaron brukar jag säga, och det var nog just det din lilla historia om lykttändaren gjorde- 🙂
    Ha en fin helg!

  11. Bosse! Med nyfikenhet, öppet sinne, fantasi och ett gott öga samt en kamera till hands har du fått till magi i min fredag.
    Jag njuter av de vackra bilderna och av texten och jag ler inom mig. Ibland sker mirakel.
    Kram! (Från en som sedan tiden i Peking har lyktförbud. Jag köpte alla jag såg….nästan…)

  12. Inte mer galet än allt som går att läsa i Elsa Beskows böcker. Kanske är det dags för en barnbok med ”riktig” fantasi? Det hade varit underbart uppslaget är ju klart.
    /P

Kommentera

