Grattis till KerstinCecilia

6

Uppgift sex av trettio: Sådana riddare är goda.
Svar: 7 bokstäver
Facit: FATTIGA
Vinnare: KerstinCecilia, 4 minuter.
Fakta om nästa uppgift: Kategori B, klockslag: 09.09

Aktuell tabell:
1. Anki Arvidson, 14 poäng
2. Susan Johansson, 12 poäng
3. Wiolettan, 12 poäng
4. Annika Sohlin, 10 poäng
5. Signhild Hortberg, 8 poäng
6. Inger Börmark, 7 poäng
7. KerstinCecilia, 6 poäng
8. Gunnel Moberg, Ing-Britt Jönsson, 6 poäng
10. Gunbritt, 5 poäng
11. Marie Kristoffersson, Börje Carlsson, Ditte Akker, Åsa Bäcklund, Eva Rohlén, 4 poäng
16. Ezter, Znogge, Lisbeth ”Lippe” Forsberg, Per Börmark, Gunilla Wahlberg, Cecilia Ottosson, Lma, 3 poäng
23. Yvonne Carlsson, Ethel Hedström, Solveig Svensson, 2 poäng
26. Primrose, RosMarie Danielsson, Maria Bergman, Ingrid Levander, Skåningen, Minton, Åse Holmander-Mehlin, Tant Glad, Gun Toresson, Maj Johansson, Susie Bloom, 1 poäng
37. Inez Carlsson, Gittan Jacobsson, 0 poäng
39. Övriga

* Rött namn betyder att personen vunnit en titel.
* Om två eller fler ligger på lika poäng är antalet grensegrar avgörande i första läget.

Självklart är det bäst att trycka på ”Följ” min blogg– står långt upp i höger marginal.

Fast text:
A.Tio uppgifter kommer att dyka upp på klockslagen 07.00, 10.00, 15.00, 18.00,19.00, 20.00 och 21.00.
B. Tio uppgifter läggs in på bestämda klockslag. När? Detta kommer att berättas om här på bloggen.
C. Tio uppgifter kan komma när som helst under månaden.

OBS! Ibland kan det bli mer än en fråga samma dag. Exempelvis när lekledaren behöver fritid en annan dag. 🙂

EFTER det att en uppgift är stängd kommer jag att föra in en aktuell tabell UNDER uppgiften, lämna rätt svar, tala om vem som har vunnit och berätta om nästa uppgifts kategori, A, B eller C.

56 thoughts on “Grattis till KerstinCecilia

      • God Morgon!
        Ojoj, här hade jag bara tur att jag kollade innan jag sa God natt till datorn. Vi hade ”främmande” som vi säger i norr, gäst eller gäster och tittade in här innan jag stängde. Jag har ju inga moderna grejer utan min dator står där den står och några pling på mailen har jag inte heller. Förresten det går ju lika fort att gå in till dig som att kolla min mail, har svårt att förstå något annat. Gästen är fortfarande kvar, men sover just nu, så inte blir detta lätt. En poäng är ju också en poäng förstås. Och roligt är det.
        Ha en bra dag.

      • Jag säger också alltid ordet främmande fast säkert ordet besök är mer korrekt. Vi sa alltid främmande när jag växte upp. Fast vi kände de som skulle komma. 🙂
        Jag är också omodern och kör helst bara med min dator. Om jag skriver på mobil känner jag mig helt bortkommen. Då blir det bara några korta fraser. Idag vågade jag inte chansa och använda min dator med tanke på kategorin. Samtidigt har jag inte lovat att jag ska lägga in den just idag. Endast klockslaget. 🙂 Skälet är att jag kan ramla ur systemet. Händer ibland många gånger på en dag. Solveigs dator är säker av någon anledning. Men jag satt här och tittade på Text-Tv klockan som under mina gamla tävlingsår och undrade varför ingen svarat på min fråga. Vad märkligt. Kan ingen svaret, tänkte jag.

        Då hade åtta svarat. Orsaken var att S dator inte har något pling och det dyker inte upp några stora blå skyltar så jag vet när någon svarat. Tur att det är WordPress som håller reda på tider och placeringar. Jag ville ju bara veta exakta sekunden för vinnaren. Om jag nu har en vinnare. 🙂 Tävlingen är inte slut ännu. Med tanke på den lätta frågan igår tycker jag som domare att det är trevligt att det finns flera alternativ bland kommentarerna. idag är det väl 3-4 än så länge. Då är en enpoängare värd ännu mer. Många gånger av de 67 uppgifter som jag bjudit på har en del lämnat nästan bättre svar än det som är facit. Men domarens svar måste givetvis vara det som är facit. 🙂 Annars hade det blivit ”hela havet stormar”.
        Hoppas gästen vaknat nu. Kram

  1. Jag erkänner att jag var rik på enkelheten även denna gång. Vi får se hur det blir nästa gång. För att så snabbt som möjligt få dit tabell och framför allt kategori och klockslaget 09.09 börjar jag redan dela ut glada poänggubbar trots att det finns tid kvar att få en gubbe av mig. 🙂
    Där stänger jag dörren. Du får ha en bra kväll.

Kommentera

