Grattis Ingen Vinnare

D

Uppgift tio av trettio: Går an.
Svar: 7 bokstäver
Facit: GAPHALS
Vinnare: Ingen Vinnare.
Fakta om nästa uppgift: Kategori C

Aktuell tabell:
1. Anki Arvidson, 26 poäng
2. Annika Sohlin, 17 poäng
3. Susan Johansson, 14 poäng
4. Wiolettan, 14 poäng
5. Inger Börmark, 13 poäng
6. Signhild Hortberg, 10 poäng
7. KerstinCecilia, 8 poäng
8. Gunnel Moberg, Lma, 8 poäng
10. Ing-Britt Jönsson, Gunbritt, Marie Kristoffersson,7 poäng
13. Maj Johansson, Eva Rohlén, Åsa Bäcklund, 6 poäng
16. Ingen Vinnare, 5 poäng
17. Ditte Akker, Cecilia Ottosson, Gunilla Wahlberg, Per Börmark,  5 poäng
21. Börje Carlsson, Znogge, Ezter, 4 poäng
24. Lisbeth ”Lippe” Forsberg, 3 poäng
25. Yvonne Carlsson, Ethel Hedström, Solveig Svensson, Tant Glad, 2 poäng
29. Primrose, RosMarie Danielsson, Maria Bergman, Ingrid Levander, Skåningen, Minton, Åse Holmander-Mehlin, Gun Toresson, Susie Bloom, Lotta Modin, Agneta Truelsen, 1 poäng
40. Inez Carlsson, Gittan Jacobsson, 0 poäng
42. Övriga

* Rött namn betyder att personen vunnit en titel.
* Gröna siffror betyder att deltagaren uppnått gränsen femton poäng.
* Om två eller fler ligger på lika poäng är antalet grensegrar avgörande i första läget.

Självklart är det bäst att trycka på ”Följ” min blogg– står långt upp i höger marginal.

Fast text:
A.Tio uppgifter kommer att dyka upp på klockslagen 07.00, 10.00, 15.00, 18.00,19.00, 20.00 och 21.00.
B. Tio uppgifter läggs in på bestämda klockslag. När? Detta kommer att berättas om här på bloggen.
C. Tio uppgifter kan komma när som helst under månaden.

OBS! Ibland kan det bli mer än en fråga samma dag. Exempelvis när lekledaren behöver fritid en annan dag. 🙂

EFTER det att en uppgift är stängd kommer jag att föra in en aktuell tabell UNDER uppgiften, lämna rätt svar, tala om vem som har vunnit och berätta om nästa uppgifts kategori, A, B eller C. (så fort som jag hinner).
Som jag skrev i infomationsinlägget. Det dyker även upp andra blogginlägg under månaden som kan roa de som inte gillar tävlingar.

72 thoughts on “Grattis Ingen Vinnare

  1. Tänkte ett tag på ”accepterad” men det blir för många bokstäver så jag säger också

    tillåts

    (lustigt att det går an och angår betyder olika saker, är väl egentligen ett löst sammansatt verb :-))?

  2. Halvvägs in i denna uppgift. Efter tionde uppgiften är etapp ett av tre avklarad. Min hemliga plan var att höja svårighetsnivån ett snäpp under andra veckan. Men även om jag planerar ”allt” minutiöst spelar det ingen roll om någon snabbt kan svaret på frågan. Då följer människan likt ett flockdjur efter ledaren och man kan i efterhand tycka att uppgiften var för lätt. Så var det flera gånger under förra veckan. Endast vid ett par tillfällen fick jag in olika svar som förgyller lekstunden. 🙂 Vad spännande det är idag. Just nu står titel nummer tio mellan Signhild, Susan, Ingen Vinnare och Du som inte svarat. Undra hur de som inte svarat tänker. Rädda en poäng och följa strömmen? Satsa på att tre och tvåpoängaren är ledig? Chansa vilt? Tänka så det knakar? Rabbla de två orden högt för sig själv? Ringa en vän?
    Själv tänkte jag gå ut i solen. Det finns inte ett moln på himlen.

  3. Tillåts.
    Jag fegar och följer mängden. Men jag är inne på ett annat ord. Nu ska vi se om det lönar sig att följa mängden.
    /En som sitter och lyssnar på ljudet av havet i Spanienlandet 🙂

    • Gissa om jag är nyfiken på vilket ord du ratade? 😉 Tänk om det kunde gett fem Points?
      Det låter härligt att lyssna på havsljudet. Det ska jag också göra efter lunchen. Här är sol och blå himmel. Kanske inte lika varmt som hos dig. Njut du på.

  4. Där stänger jag uppgiften. Annika Sohlin har rekordet när det gäller att vinna en uppgift 2015 där minst antalet poäng deltats ut. Endast sju personer skrev ordet TABBEN. Vid tre tillfällen har jag delat ut poäng till 21 personer. En gång till 20 personer. Ofta kan det vara bra att följa ledaren och vara ett flockdjur. Det var det inte idag. 😉 Jag har fått svar från 22 personer med endast 2 olika alternativ (om jag går efter rätt antal bokstäver)

    Utom tävlan. Du får inga poäng. Oj. (Nu dök det upp en blå skylt. Hoppas personen inte skrev rätt svar.). Alla har chansen en stund. Säg orden GÅR AN högt för dig själv. Lek med orden i munnen. Betona dem olika. Helst det andra ordet AN. Lägg till en bestämd röst på gränsen till lätt ilska. Får du inte ett nytt tankespår? Kram från INGEN VINNARE som fick 5 poäng och gick in på listan. 😀

      • Tur du inte kom på det några minuter efter du skickade iväg det första, som lockade iväg många att lita på dig. 🙂 Tabellen är nästan som förut. Endast Ingen Vinnare rörde om lite i grytan. Jag ser fram emot andra veckan. Alla som hänger i har chansen. Frågan är bara om man ska lita på de snabbaste eller använda sina tre timmar åt lite funderande. 🙂

      • Jag trodde du skulle in och briljera. 🙂 Hoppas att INGEN Vinnare inte går förbi dig när veckan är slut. 🙂 Tänk om hon står på 35 poäng efter söndagen. 😀
        Ps. Hoppas du har sol och blå himmel på ostkusten.

  5. Det ska kanske vara domdera eller nå´t liknande.
    Men, det var inte det som jag tänkte på nu, utan att jag tycker att du har en mycket fin dotter, ser så gó ut.
    Kram

    • Vad snällt skrivet. <3. När jag skriver det rätta ordet på inlägget kommer säkert många att säga och tänka. Varför kom jag inte på det. På ett vis var det en bra start på denna lekfulla andra vecka. Ni får alla fundera på om ni ska snabbt skriva eller avvakta en stund. Det är kul med variation. En blandning av svåra-medelsvåra-lätta uppgifter. Hoppas ni mår bättre idag och kommer ut en sväng. Vi har sol och blå himmel, men det blåser en del. Kram Bosse

    • Du får en lektion i tålamod helt gratis. 😀 Det skulle vara kul om någon kom på det innan jag blir klar. Idag har jag inte förberett något. Passade bra eftersom det var en tidig uppgiftstid. Det är många saker som jag måste göra varje gång där jag helst ska ha tungan rätt i mun. Färgen på era namn, siffror och annat går inte att lyfta över direkt. Allt gör jag för hand. Därför kan jag inte slarva fram. Dessutom måste jag hinna med några personliga saker först på hemmaplan. Ingen Vinnare tackar för fem friska poäng. Hon ska ta upp jakten på dig. 😉

      • Ja sov för länge idag
        Men kan det vara något
        Med stressa jäkta stirra ??

      • Tack för svaret och för att du är så noga och håller ordning på allt! Du är fenomenal! Men svaret .. det hade jag inte klarat av. Tänkte inte i de banorna tyvärr. Självförtroendet får sej en knäck .. man känner sig korkad! 🙂

  6. Kom på i morse att det nog var Tillåten som var tätt svar. Men det verkar ju inte heller vara rätt. Spännd förväntan råder.

  7. Jaha… Gaphals! Inte en tanke på det… Skriker tänkte jag först, men så härmade jag de som redan hade svarat och summan av kardemumman så blev ju resultatet detsamma!
    Älskar den här tävlingen… och även om det är kul att vinna, så är det inte det som är huvudsaken. Ingen Vinnare får gärna vara med på ett hörn 🙂
    Tack världens bästa Bosse för att du orkar att fixa och dona så vi andra bara kan njuta!
    Kram

    • Nu har ni varit fyra kvinnor som snabbt skrivit rätt svar på de flesta uppgifterna. 🙂 Därför är det så lätt att följa efter det mönstret. Jag unnar ingen att skriva fel, men jag älskar när det snabbt kommer ett annat lika bra alternativ och helst tre, fyra stycken för då blir det nerv i spelet. Då blir det mycket mer intressant och lekfullt. Vad ska de välja som har sin röst kvar? Finns det ytterligare ett tänkbart svar? Sanningen är givetvis att det kan finnas många bra svar, men jag har bara ett i mitt facit. 🙂 Det har hänt både en och två gånger att jag upplevt ”era” svar som bättre. Kan bero på att mitt svar är uttjatat i mitt huvud. 🙂

      Jag är mycket nyfiken på vilken taktik du kommer att använda under denna veckan. 🙂 Om en liten stund ska jag lägga in ett blogginlägg som kan intressera dig. Där kan du läsa om Lippes rekord på 50 poäng bland annat.
      Får jag välja fritt erkänner jag att det är kul att Ingen Vinnare vann en gång, men jag vill inte ha fler repriser. Hon vann fem gånger förra året. Visst var GAPHALS ett bra svar när man vet lösningen?
      Glad att du uppskattar min lek. 😀 Jag testade lite smått i oktober 2013 på bloggen med frågor och bilder. Minns du? Jag ville se om det fanns något intresse hos mina facebook-vänner. För mig kändes det väldigt naturligt att flytta över det till hemmaplan/bloggen. Här försvinner det inte iväg i flödet. Jag stör ingen m.m.
      Kram

Kommentera

