Grattis Wiolettan

12

Uppgift tolv av trettio: Dryck.
Svar: 5 bokstäver (andra bokstaven ska vara ett R)
Facit: ÖRTTE
Vinnare: Wiolettan, 42 minuter.
Fakta om nästa uppgift: Kategori A:5
Lathund: Kategori A 4-10, Kategori B 3-10, Kategori C 5-10

Aktuell tabell:
1. Anki Arvidson, 26 poäng ❤ ❤ ❤ ❤
2. Wiolettan, 19 poäng  ❤
3. Annika Sohlin, 17 poäng ❤ ❤
4. Susan Johansson, 14 poäng ❤ ❤
5. Inger Börmark, 13 poäng
6. Signhild Hortberg, 11 poäng
7. Gunilla Wahlberg, 10 poäng ❤
8. Gunnel Moberg, Ing-Britt Jönsson, Lma, 9 poäng
11. KerstinCecilia, 8 poäng ❤
12. Gun-Britt, 8 poäng
13. Ingen Vinnare, 7 poäng ❤
14. Marie Kristoffersson, Maj Johansson, Eva Rohlén, Åsa Bäcklund, Börje Carlsson, Ezter, 7 poäng
20. Ditte Akker, 6 poäng
21. Cecilia Ottosson, Per Börmark, 5 poäng
23. Znogge, 4 poäng
24. Lisbeth ”Lippe” Forsberg, Yvonne Carlsson, 3 poäng
26. Ethel Hedström, Solveig Svensson, Tant Glad, Åse Holmander-Mehlin, 2 poäng
30. Primrose, RosMarie Danielsson, Maria Bergman, Ingrid Levander, Skåningen, Minton, Gun Toresson, Susie Bloom, Lotta Modin, Agneta Truelsen, Marianne Sturk, Pia Boman, Anna-Karin Mattsson 1 poäng
43. Inez Carlsson, Gittan Jacobsson, Leif Svensson, Oops, 0 poäng
47. Övriga

* Rött namn betyder att personen vunnit en titel.
* Gröna siffror betyder att deltagaren uppnått gränsen femton poäng.
❤ antal titlar/segrar.
* Om två eller fler ligger på lika poäng är antalet grensegrar avgörande i första läget.

Fast text:
A. Tio uppgifter kommer att dyka upp på klockslagen 07.00, 10.00, 15.00, 18.00,19.00, 20.00 och 21.00.
B. Tio uppgifter läggs in på bestämda klockslag. När? Detta kommer att berättas om här på bloggen.
C. Tio uppgifter kan komma när som helst under månaden.

OBS! Ibland kan det bli mer än en fråga samma dag. Exempelvis när lekledaren behöver fritid en annan dag. 🙂

EFTER det att en uppgift är stängd kommer jag att föra in en aktuell tabell UNDER uppgiften, lämna rätt svar, tala om vem som har vunnit och berätta om nästa uppgifts kategori, A, B eller C.

76 thoughts on “Grattis Wiolettan

  1. Sex minuter kvar till stängningsdags när jag nu börjar skriva detta. I 41 minuter satt en Besserwisser på min axel och hojtade. ”Jag kan, jag kan”. Jag sa till på skarpen. ”Håll näbben Ingen Vinnare. Det är långt kvar av tävlingen.” 🙂 Men det tycks som bronsplatsen som ger 2 poäng blir ledig till Ingen Vinnare 😦 om inget händer dessa sista 180 sekunder. Hela 23 personer har fel svar. Pling! Jag ser nu en blå skylt med en kommentar med detta blogginläggningsrubrik. Jag skickar iväg detta först innan jag ser efter om det kommit något mer svar. Idag får ni missarna på tyska. 🙂 Det kommer att gå fort för mig att dela ut <3. Ni får ha en trevlig onsdagskväll. Nu är klockan 19.21. 30 sekunder kvar. Ps. 24 st lämnade felsvar.

Kommentera

